Eksperthjælp: 3 måneder kogt vand hvordan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.690 visninger
4 svar
4 synes godt om
18. december 2014

Lisbeth Jess

Hej
Hvis min datter på 3 måneder skal have kold kogt vand , skal det så koges , sættes i køleskabet og gives direkte fra køleskabet (5 grader) eller skal det stå ude lidt inden Hun får det , sådan så hun ikke får vand der er så koldt (5 grader)?? Og hvor længe kan vandet holde sig inden det skal kasseres fordi hun så ikke må drikke det længere ??

Lisbeths svar

Hej!
Jeg undrer mig over din datter skal have kogt vand.. Har hun en sygdom som indikerer dette ?

Vil meget gerne svare, behøver dog lidt flere oplysninger.

Jeg kan sige til dig, at hvis dit barn skal have kogt vand, skal det opvarmes inden du giver det. Det hun ikke drikker, skal kasseres med det samme.. Kogt vand kan holde sig 24 timer i køleskab. Når det kommer ud skal det kasseres efter indtag.

Med mindre hun har en sygdom ,der kræver ekstra væske ,skal hun kun have MME at drikke.

Er det p.gr-,a gråd hjælper en kærlig favn og trøst oftest.
Skriv gerne igen.

Varme julehilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Mette-boergesen

lisbeth jess skriver:

Hej
Hvis min datter på 3 måneder skal have kold kogt vand , skal det så koges , sættes i køleskabet og gives direkte fra køleskabet (5 grader) eller skal det stå ude lidt inden Hun får det , sådan så hun ikke får vand der er så koldt (5 grader)?? Og hvor længe kan vandet holde sig inden det skal kasseres fordi hun så ikke må drikke det længere ??

Lisbeths svar

Hej!
Jeg undrer mig over din datter skal have kogt vand.. Har hun en sygdom som indikerer dette ?

Vil meget gerne svare, behøver dog lidt flere oplysninger.

Jeg kan sige til dig, at hvis dit barn skal have kogt vand, skal det opvarmes inden du giver det. Det hun ikke drikker, skal kasseres med det samme.. Kogt vand kan holde sig 24 timer i køleskab. Når det kommer ud skal det kasseres efter indtag.

Med mindre hun har en sygdom ,der kræver ekstra væske ,skal hun kun have MME at drikke.

Er det p.gr-,a gråd hjælper en kærlig favn og trøst oftest.
Skriv gerne igen.

Varme julehilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Vores datter fejler ikke noget der skyldes hun skal have vand . Ammer 100% :-)

men vores SP nævnte at man allerde nu kunne give små smagsprøvers af kold kogt vand i en sutteflaske eller en tudekop , så hun kan vende sig til smagen og det at få vand .. Så jeg kom bare til at tænke på  holdbarheden efter nedkøling og opbevaring på køl, samt temperatur når det skal drikkes :-) Vi fik af vide af SP at fra 4 mnd må hun få vand fra vandhanen. Altså at det ikke længere skal koges og køles ned før det gives. Det kan vel være en god ting at give lidt vand til skemaden når der startes på skemad når hun ca er 4-5 mnd .?

Men ja, Synes selv det virkede lidt tidligt at give hende kold kogt vand allerede nu , især når jeg ikke skulle mene der er behov for det som sådan ?? 

Anmeld

19. december 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen !

Hun er kun 3 måneder, og du ammer. . Jeg mener ikke hun skal  have vand på nuværende tidspunkt. Sunhedsstyrelsen anbefaler amning eller MMe til børn er 6 måneder, så der er masser af tid.

Hun lærer  at drikke vand når den tid kommer. Om det kan bruges fra vandhanen er jeg usikker på. det vil jeg checke op på.

Am du trygt videre og nyd det .

Endnu engang glædelig jul.

Anmeld

21. december 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Nu har jeg undersøgt vand problemet.

Hvis I er tilsluttet et kommunalt vandværk kan vandet fra hanen bruges fra babyer er 4 måneder. med mindre der pludselig kommer drikkeadvarsler.

Hvis man har egen brønd, skal vandet koges indtil barnet er 1 år. med mindre der er analyser som er tilfredsstillende.

God Jul

Anmeld

21. december 2014

Mette-boergesen

lisbeth jess skriver:

Nu har jeg undersøgt vand problemet.

Hvis I er tilsluttet et kommunalt vandværk kan vandet fra hanen bruges fra babyer er 4 måneder. med mindre der pludselig kommer drikkeadvarsler.

Hvis man har egen brønd, skal vandet koges indtil barnet er 1 år. med mindre der er analyser som er tilfredsstillende.

God Jul

Tak for dit svar

vi bor pt i Norge et 1/2 år , aner ikke hvilken kategori vandet hører under men vi vælger jo nok at koge det for en sikkerheds skyld indtil vi er i DK igen

men det er ok at give vandet ved køleskabtemperatur? ( altså det er kogt og kølet ned først ) .. 

God jul til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.