Slim/vandgang og kraftige plukveer? Erfaringer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. december 2014

Anonym trådstarter

Hej alle...

jeg er nysgerrig på om andre herinde har prøvet det samme... 

Jeg er efter en snak med fødegangen, blevet sendt hjem fra mit arbejde, da jeg har en masse kraftige plukveer og i den forbindelse afgav noget slim/vand.. Så meget at jeg blev godt klistret mellem lårene (beklager detaljen)  Jordemoderen sagde det var fordi min livmoder arbejder for hårdt og det var tegn på at den begynder at "modne sig" .. 

Nu skal jeg hjem og ligge og se om plukveerene går over af sig selv.. Eller rettere, ikke længere gør ondt... 

Andre der har prøvet ovenstående? og vil dele erfaringer.. Blev i sygemeldte bagefter i en periode eller helt frem til fødslen? Jeg er i uge 26 og vil så gerne kunne arbejde tiden ud... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Hertz

Anonym skriver:

Hej alle...

jeg er nysgerrig på om andre herinde har prøvet det samme... 

Jeg er efter en snak med fødegangen, blevet sendt hjem fra mit arbejde, da jeg har en masse kraftige plukveer og i den forbindelse afgav noget slim/vand.. Så meget at jeg blev godt klistret mellem lårene (beklager detaljen)  Jordemoderen sagde det var fordi min livmoder arbejder for hårdt og det var tegn på at den begynder at "modne sig" .. 

Nu skal jeg hjem og ligge og se om plukveerene går over af sig selv.. Eller rettere, ikke længere gør ondt... 

Andre der har prøvet ovenstående? og vil dele erfaringer.. Blev i sygemeldte bagefter i en periode eller helt frem til fødslen? Jeg er i uge 26 og vil så gerne kunne arbejde tiden ud... 

Var på fødeafd i går med netop det samme, lige pludselig var der kun 5 min imellem mine plukveer, det viste sig at jeg har blærebetændelse så er nu på penicillin. Jeg er 24+

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

18. december 2014

Anonym trådstarter

Hertz skriver:

Var på fødeafd i går med netop det samme, lige pludselig var der kun 5 min imellem mine plukveer, det viste sig at jeg har blærebetændelse så er nu på penicillin. Jeg er 24+

Er det så "bare" (beklager udtrykket) blærebetændelsen der har sat plukveerne igang?

Og hvad med evt arbejde/studie? Må/kan du fortsætte?

Anmeld

18. december 2014

Maj&Baby

Jeg prøvede det samme i min forrige graviditet ca uge 33. Jeg blev sygemeldt resten af graviditeten og var sengeliggende i 3 uger for at få ro på kroppen. Har du ikke fået besked på at aflevere urinprøve ? Og kontakte din læge igen hvis ikke det er bedre ? 

Jeg fik besked om at gå ti meter hver morgen og hvis det gav en plukve skulle jeg ligge mig igen, efter tre uger var de stort set væk og jeg måtte igen gå småture osv ��

Anmeld

18. december 2014

Hertz

Anonym skriver:

Er det så "bare" (beklager udtrykket) blærebetændelsen der har sat plukveerne igang?

Og hvad med evt arbejde/studie? Må/kan du fortsætte?

Ja i mit tilfælde er det blærebetændelsen der har sat dem i gang. Jeg går hjemme i forvejen men har fået af vide at jeg ikk må anstrenge mig for meget når jeg har så mange plukveer.

Anmeld

19. december 2014

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar... 

Jeg måtte en tur forbi fødegangen, da plukveerne blev tiltagende og jeg "tabte" noget mere vand/slim... 

Men det var tydeligt min krops måde at sige stop på... Jeg har arbejdet lidt for længe og presset kroppen til for meget.. Jeg håbede jeg kunne presse den lidt længere, før en evt sygemelding.. Men det gik ikke... 

Det var gudskelov ikke vandet der var gået igår og mine plukveer gik i sig efter en god nats søvn.. Men mine plukveer er/var for voldsomme og jeg er nu fuldtidssygemeldt på ubestemt tid.. 

Havde tid til 2. graviditets tjek idag, hvor jeg lagde urin prøve.. Den var som den skulle være... 

Nu vil jeg slappe af og tilbringe det meste af julen på sofaen.. Få min krop i balance igen... Den er helt udkørt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.