Bekymrede for skanning idag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. december 2014

Anonym trådstarter

Indtil uge 30+0 havde jeg en god gravidtet, men så faldt bomben, jeg skulle til skanning for at se om moderkagen havde flyttet sig, det havde den heldigvis. Men de opdager så at vores baby er 16,5% for lille, og jeg skal derfor skannes igen i uge 33+0 - denne gang er baby 21,6% for lille og jordmoren informere om at grænsen ligger på 22%, jeg blev helt paf, havde virkelig håbet de tal havde ændret sig (det er bla babys maveomfang der er for lille) så jeg fik ikke spurgt til koncekvenser hvis vi rammer 22%, og hun sagde heller ikke yderligere. Mit SF mål er desuden også alt for lille.. I dag skal jeg så til kontrol vægt skanning, og jeg har ikke sovet i nat - jeg ved ikke hvad de tænker vis babys mål stadig går den forkerte vej?

Jeg ved godt man ikke altid kan regne med de skøn der fra skanning, men jeg sys heller ikke baby er så stor som mine andre har været - desuden mærker jeg kun begrænset liv - ved ikke om det har noget at sige?

Nogle der har erfarring med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

lillespir26

Vores var sidst også lidt lille men fik afvide til tros for at far er høj og slank og jeg er lille og tyk behøver vi ikke få/ lave store børn på den ene og anden led 

Anmeld

18. december 2014

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Vores var sidst også lidt lille men fik afvide til tros for at far er høj og slank og jeg er lille og tyk behøver vi ikke få/ lave store børn på den ene og anden led 

Nej, det ved jeg ..

- Men er stadig viiiiirkelig bekymrede.. Min mand er inde i en meget hård periorde lige nu, og har svært ved at overskue dagen og vejen, og jeg SÅ nervøs for han er SÅ lille som de siger, så kræver det jo indlæggelse bagefter, og vi har fire børn her hjemme der også skal passes, det kan min mand sikkert også godt vis det skal være, men det går mig meget på at han pt har det meget svært :/ i uge 33+0 vejede baby 1710g kun, så det er meget lille, og i uge 30+0 kun 1540g så det er ikke ret meget han har taget på, på 3 uger.

Anmeld

19. december 2014

Bak

Anonym skriver:

Indtil uge 30+0 havde jeg en god gravidtet, men så faldt bomben, jeg skulle til skanning for at se om moderkagen havde flyttet sig, det havde den heldigvis. Men de opdager så at vores baby er 16,5% for lille, og jeg skal derfor skannes igen i uge 33+0 - denne gang er baby 21,6% for lille og jordmoren informere om at grænsen ligger på 22%, jeg blev helt paf, havde virkelig håbet de tal havde ændret sig (det er bla babys maveomfang der er for lille) så jeg fik ikke spurgt til koncekvenser hvis vi rammer 22%, og hun sagde heller ikke yderligere. Mit SF mål er desuden også alt for lille.. I dag skal jeg så til kontrol vægt skanning, og jeg har ikke sovet i nat - jeg ved ikke hvad de tænker vis babys mål stadig går den forkerte vej?

Jeg ved godt man ikke altid kan regne med de skøn der fra skanning, men jeg sys heller ikke baby er så stor som mine andre har været - desuden mærker jeg kun begrænset liv - ved ikke om det har noget at sige?

Føler med jer. Hvordan gik skanningen? 

Anmeld

19. december 2014

Christine

Anonym skriver:

Ja, MASSER af erfaring 

Vores datter bev vurderet til at være 18%, så 19%, så 23% og til sidst 17% "for lille". Jeg var også grædefærdig og det var et mareridt hver eneste dag fordi jeg kom til at google hvad det ka betyde med videre. Vi gik til kontrolscanninger på Skejby. Vi fik INGEN info overhovedet og det gjorde det meget værre.

Til sidst sagde en sygeplejerske at ma skal tænke på at alt inden for 15% under gennemsnit er normalt og hvis din baby er 16% under gennemsnit så er hun/han reelt set kun 1% FOR lille. Det hjalp mig lidt  Jeg var også ved at dø af skræk da de sagde 23%, som så reelt set var 8% FOR lille.

Så længe flow og moderkage vurderes fint synes jeg ikke du skal være nervøs. Min datter kom ud for 8 uger siden i uge 38 og vejede 3080 hvilket er HELT normalt i uge 38. Så de kan sagtens scanne forkert.

Jeg har egentlig to råd; for det første så få din jordemoder (og gerne flere) til at vurdere baby ved at føle på maven, da det KAN være mere præcist jo længere henne man er. For det andet kan du købe scanninger hos en privat, det gjorde vi. Der blev vores datter vurderet større end på Skejby!! Og den private havde så ret og vi fik ro i sindet hver gang vi var hos hende.

Min datter er ikke kæmpe, men hun fejler absolut intet og er symmetrisk (altså hoved- og mave-omfang stemmer overens) selv om det var hendes maveomfang de var bekymrede over. Moderkagen var normal og alt var godt. Og jeg hører ofte at det er falsk alarm, så tag det bare helt roligt  selv om det er nemmere sagt end gjort 

Anmeld

19. december 2014

Christine

Anonym skriver:

Forresten så faldt bomben for os i uge 23 og vi fik at vide at det var særligt "muligvis slemt" fordi det var så tidligt i graviditeten at hun var lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.