Svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
7 svar
2 synes godt om
17. december 2014

Wik

Jeg ved intet om dette fænomen. Men idag sagde min jordemoder at mit blodtryk var steget. Og jeg har haft hovedpine, og har kastet op og generelt været svingende den sidste tid. Så spurte hun til vand i kroppen, hvilket jeg ikke mener jeg har ret meget af.

Men kan se, da jeg skulle i bad og tjekker rigtig efter,  at det har jeg ihvertfald især i ben, fødder og hænder.

Blodtrykket bekymre mig lidt og hovedpinen med den kombi, plus blodsprængte matte øjne,  bekymrede min jordemoder.

Der var intet i mit urin, hvilket fritager mig for svangerskabsforgiftning. Men bliver faktisk lidt nervøs, det er 3. barn og har aldrig haft det på denne måde før.

Hvordan opdagede I af I havde det? Og er der noget med historik hvis en mor eller man tidligere har haft det, eller er det tilfælde? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

l.kjoeller

Wik skriver:

Jeg ved intet om dette fænomen. Men idag sagde min jordemoder at mit blodtryk var steget. Og jeg har haft hovedpine, og har kastet op og generelt været svingende den sidste tid. Så spurte hun til vand i kroppen, hvilket jeg ikke mener jeg har ret meget af.

Men kan se, da jeg skulle i bad og tjekker rigtig efter,  at det har jeg ihvertfald især i ben, fødder og hænder.

Blodtrykket bekymre mig lidt og hovedpinen med den kombi, plus blodsprængte matte øjne,  bekymrede min jordemoder.

Der var intet i mit urin, hvilket fritager mig for svangerskabsforgiftning. Men bliver faktisk lidt nervøs, det er 3. barn og har aldrig haft det på denne måde før.

Hvordan opdagede I af I havde det? Og er der noget med historik hvis en mor eller man tidligere har haft det, eller er det tilfælde? 

Havde alle de symptomer  du beskriver også uden forgiftning.  du kan være helt rolig er jeg sikker. Så længe prøven er negativ

Anmeld

18. december 2014

OneNight

Så længe urinen er fri for protein så skal du ikke være bekymret for svangerskabsforgiftning.. jeg er i uge 36+3 og jeg blev indlagt i et døgn og bliver nu tjekket da mit blodtryk er super højt... Men så længe jeg Ikke har noget i urinen er lægerne ikke bekymret Men får du konstant og intenst hovedpine og trykken for bryst skal du da kontakte egen læge...Den var den vej jeg blev tilknyttet hospitalet 

Anmeld

18. december 2014

Lunae

Wik skriver:

Søde, jeg blev sat i gang med A, fordi de mistænkte begyndende svangerskabsforgiftning. Jeg havde protein i urinen - det tror jeg nærmest er første tegn på det! Ja og så havde jeg det jo bare virkelig almen dårligt!

Anmeld

18. december 2014

Missy_B

Wik skriver:

Jeg fik det med min første, og havde faktisk kun haft trykkende hovedpine et par dage, og så havde jeg taget mega meget på, på kort tid. Lægetjek i uge 33 var alt fint, men vækstscanning uge 34+5 var mit bt 149/97, og jeg blev derfor indlagt med det samme. Lå indlagt i 14 dage, men til sidst blev mine nyrer overbelastet, og jeg blev sat igang 36+5. Fødte 36+6. Kæmpede med for højt bt i 6 uger efter fødslen, og måtte desuden ha vanddrivende for at komme af med al det væske jeg tog på (24 kg i alt).

det positive er, at kroppen egentlig ikke mærkede at den var syg, udover hovedpine. Men jeg bliver fulgt nøje denne gang med ekstra scanninger netop pga forløbet med den første

Anmeld

18. december 2014

lenemor77

Fødte i 2008 i uge 32 pga svangerskabsforgiftning. Jeg havde ingen symptomer, men det blev fanget hos jordemoderen. Mit bt var 167/137 and counting. Jeg var syg 3 mdr efter bt og nyrerne. Men jeg mener også, at det er urinprøven der er den der giver udslaget. Bedste råd - slap fuldstændig af og hvis du bliver i tvivl, så kontakt lægen. 

Anmeld

18. december 2014

Wik

l.kjoeller skriver:

Havde alle de symptomer  du beskriver også uden forgiftning.  du kan være helt rolig er jeg sikker. Så længe prøven er negativ

Okay tusind tak

Anmeld

18. december 2014

Wik

Tusind tak for svar, så er jeg mere rolig. Jeres blodtryk er meget højere end mit er kan jeg se. Ikke at jeg har fået det spor bedre, idag. Men det er rart at læse det i skriver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.