Vil høre om der er nogen herinde der har stået i en situation hvor far har skulle have samvær med et spædbarn. Jeg er gravid og er ikke sammen med faren. I starten ønskede han ikke at se barnet, men har nu ombestemt, hvilket jeg synes er super dejligt. Vi står nu og skal finde ud af noget med samvær. Sagen er bare at han bor på Sjælland og jeg i Jylland, så der er jo et stykke vej.
Er der nogen der har skulle arrangere samvær med et spædbarn, der har stået i en lignende situation, hvor afstanden er en udfordring. Kan se at statsforvaltningen anbefaler samvær 2-3 gange ugentligt i et par timer, men det vil jo ikke fungere grundet afstanden.
Vil også høre om der er nogen der har erfaringer med hvornår og hvordan samværet sættes op? På er tidspunkt er det jo meningen at han skal have barnet selv, men synes det er rigtig svært at finde ud af hvordan det bedst gøres, og vil gerne høre om andres erfaringer. Synes ikke der er meget hjælp at hente via statsforvaltningen i forhold til hvornår det er normalt at begynde med overnatning ude, for et barn der aldrig har boet ved sin far.
Vi er gode venner og der ingen konflikter mellem os, så samarbejdet tænker jeg ikke vil være et problem.
Vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer med samvær over store afstande?? 
Anmeld