søger erfaringer ang. samvær m. spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
8 svar
2 synes godt om
17. december 2014

marieo

Vil høre om der er nogen herinde der har stået i en situation hvor far har skulle have samvær med et spædbarn. Jeg er gravid og er ikke sammen med faren. I starten ønskede han ikke at se barnet, men har nu ombestemt, hvilket jeg synes er super dejligt. Vi står nu og skal finde ud af noget med samvær. Sagen er bare at han bor på Sjælland og jeg i Jylland, så der er jo et stykke vej.

Er der nogen der har skulle arrangere samvær med et spædbarn, der har stået i en lignende situation, hvor afstanden er en udfordring. Kan se at statsforvaltningen anbefaler samvær 2-3 gange ugentligt i et par timer, men det vil jo ikke fungere grundet afstanden.

Vil også høre om der er nogen der har erfaringer med hvornår og hvordan samværet sættes op? På er tidspunkt er det jo meningen at han skal have barnet selv, men synes det er rigtig svært at finde ud af hvordan det bedst gøres, og vil gerne høre om andres erfaringer. Synes ikke der er meget hjælp at hente via statsforvaltningen i forhold til hvornår det er normalt at begynde med overnatning ude, for et barn der aldrig har boet ved sin far.

Vi er gode venner og der ingen konflikter mellem os, så samarbejdet tænker jeg ikke vil være et problem.

Vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer med samvær over store afstande??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis dit barn kommer til at se far hver uge så vil jeg mene at barnet kan sove der en nat når det blivet et år, men det kommer jo også an på hvor ofte de ser hinanden. 

Kan en af Jer ikke flytte så samvær bliver lettere eller er det helt umuligt. 

Jeg tænker bare hvis jeg stod i den situation ville jeg sørge for at bo i nærheden ar mit barns far. Men ved selvfølgelig ikke om det er muligt for dig. 

Kom lige til at tænke på at du evt. kan skrive til Linda Stæhr. (En af baby.dk's eksperter)  

Anmeld

17. december 2014

marieo

mor:) skriver:

Hvis dit barn kommer til at se far hver uge så vil jeg mene at barnet kan sove der en nat når det blivet et år, men det kommer jo også an på hvor ofte de ser hinanden. 

Kan en af Jer ikke flytte så samvær bliver lettere eller er det helt umuligt. 

Jeg tænker bare hvis jeg stod i den situation ville jeg sørge for at bo i nærheden ar mit barns far. Men ved selvfølgelig ikke om det er muligt for dig. 

Kom lige til at tænke på at du evt. kan skrive til Linda Stæhr. (En af baby.dk's eksperter)  

barnet kommer ikke med al sandsynlighed ikke til at se sin far hver uge, grundet afstanden. Det er derfor jeg leder efter andre som har erfaringer med samvær over større afstande.

Det er ikke som udgangspunkt ikke muligt at jeg flytter. Mit netværk og arbejde er i Jylland. Tænker at det er op til faren om han vil flytte tilbage til Jylland, men han flyttede grundet et arbejde, som jeg ved er vigtigt for ham.

Anmeld

17. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
marieo skriver:

barnet kommer ikke med al sandsynlighed ikke til at se sin far hver uge, grundet afstanden. Det er derfor jeg leder efter andre som har erfaringer med samvær over større afstande.

Det er ikke som udgangspunkt ikke muligt at jeg flytter. Mit netværk og arbejde er i Jylland. Tænker at det er op til faren om han vil flytte tilbage til Jylland, men han flyttede grundet et arbejde, som jeg ved er vigtigt for ham.

Okay. Det var også blot en tanke 

håber I finder ud af det og du får nogle gode råd herinde

Anmeld

17. december 2014

M&F&C

Kunne barnets far evt komme på samvær hver anden weekend hos jer? 

Anmeld

18. december 2014

marieo

M&F&C skriver:

Kunne barnets far evt komme på samvær hver anden weekend hos jer? 

det er ikke så meget ideer til hvordan samværet skal være, men erfaringer jeg søger især i forhold til optrapning af samvær.

Men ellers mange tak for forslaget

Anmeld

18. december 2014

LJMNA

Min veninde stod i det samme. De holdte fars 14 dages barsel sammen hjemme ved hende. Derefter kom far hveranden weekend, da barnet blev 1år begyndte hun at tag til far og var der de første mange gange sammen med barnet så han blev tryg i fars hjem og så begyndte de stille og roligt op med at havde samvær hjemme ved far, min veninde blev dog i Jylland (hos noget famillie) de første par weekender hvor barnet var alene ved far, bare for at være tættere på. 

Nu er deres søn 4 år og det fungere stadig med at han er hos far hveranden weekend, de deler ferierne op og har far ekstra fri har han gerne sønnen lidt ekstra. 

Anmeld

18. december 2014

marieo

LJMNA skriver:

Min veninde stod i det samme. De holdte fars 14 dages barsel sammen hjemme ved hende. Derefter kom far hveranden weekend, da barnet blev 1år begyndte hun at tag til far og var der de første mange gange sammen med barnet så han blev tryg i fars hjem og så begyndte de stille og roligt op med at havde samvær hjemme ved far, min veninde blev dog i Jylland (hos noget famillie) de første par weekender hvor barnet var alene ved far, bare for at være tættere på. 

Nu er deres søn 4 år og det fungere stadig med at han er hos far hveranden weekend, de deler ferierne op og har far ekstra fri har han gerne sønnen lidt ekstra. 

tusind tak .. lige sådan noget jeg ledte efter. Det er dejligt lige at høre om hvordan andre har gjort det

Anmeld

18. december 2014

LJMNA

marieo skriver:

tusind tak .. lige sådan noget jeg ledte efter. Det er dejligt lige at høre om hvordan andre har gjort det

Ved at min veninde nogengange har følt sig lidt "fanget" da hun jo hveranden weekend åbnede sit hjem for en anden, men de har begge tilpasset sig og fået det bedste ud af udfordringen og deres søn er yderst velfungerende. 

De fik statsforvaltningen til at skrive samværsaftalen ned, så de ikk kom i klemme omkring det at være enlig, nu hvor de i starten og under ferier "boede" sammen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.