nr. 2 nu eller finde job først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: gå igang med projekt nr 2 nu?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

362 visninger
2 svar
2 synes godt om
17. december 2014

Anonym trådstarter

Går lidt rundt i en tænkeboks p.t herhjemme... vi har en søn på 8 mdr og jeg tænker på en nr 2 snart..

Jeg kan ikke rigig finde ud af om det er optimalt nu, eller om jeg skal vente..manden siger ja til begge så vi ved ikk hvad det bedste ville være i vores situation- han arbejder fuldtid og tjener omkring  27.000 før skat

Jeg blev færdigudd. Februar, indenfor den kontorverden, har dog ikke noget job, så efter barslen skal jeg på dp.

Kunne rigtig godt tænke mig at få 2 børn tætte på hinanden.

Tænker også om det er en fordel eller upelmpe at have 2 små børn når man er nyuddannet og skal ud på arbejdsmaterkedet efter barsel×2?

Hvad er jeres erfaringer og hvad havde i gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Carina:-)

Helt klart job først især når den første er så lille endnu ,men også fordi jo længere tid væk fra arbejde jo sværere at overbevise nogen om at du er den de skal bruge

+ at jeg til enhver tid sætter selvforsørgelse højere end passiv forsørgelse. 

Anmeld

17. december 2014

Bell'star

Anonym skriver:

Går lidt rundt i en tænkeboks p.t herhjemme... vi har en søn på 8 mdr og jeg tænker på en nr 2 snart..

Jeg kan ikke rigig finde ud af om det er optimalt nu, eller om jeg skal vente..manden siger ja til begge så vi ved ikk hvad det bedste ville være i vores situation- han arbejder fuldtid og tjener omkring  27.000 før skat

Jeg blev færdigudd. Februar, indenfor den kontorverden, har dog ikke noget job, så efter barslen skal jeg på dp.

Kunne rigtig godt tænke mig at få 2 børn tætte på hinanden.

Tænker også om det er en fordel eller upelmpe at have 2 små børn når man er nyuddannet og skal ud på arbejdsmaterkedet efter barsel×2?

Hvad er jeres erfaringer og hvad havde i gjort?

Jeg ville helt klart prioritere at få et job først.. Jeg selv er så glad for, at jeg/vi ventede med projekt baby2, til efter jeg havde fundet et job som nyuddannet. (Selvom jeg gik med samme tanke - måske i virkeligheden (i underbevidstheden) mest fordi jeg var hunderæd for at skulle ud på arbejdsmarkedet, og have et rigtigt voksenjob, så fik man pludselig en masse smarte tanker om, at hvis man nu fik nummer 2 hurtigt efter, så kunne man udskyde den "farlige" virkelig verden lidt længere.

Men det er altså vildt rart at få brugt noget af alt det man har lært under uddannelse i praksis, INDEN det glider for langt ud i hukommelsen. 

Og også fordi man som en anden nævner, har større chance for er nyt job, jo kortere tid man har været væk fra arbejdsmarkedet (og nyuddannet + 2*barsel lyder i mine øre ikke som optimalt for en arbejdsgiver i udvælgelsen af ny medarbejder. )

OG så tænker jeg at det rent økonomisk er en fordel, hvis man skal på barsel til 'fuld-løn-sats' (i hvert fald de første 6mdr) fremfor et helt år mere på dagpengesats. - det er i hvert fald en af de ting der nu trækker helt vildt op i min bog nu, hvor pb2 er skudt i gang, og jeg HAR fået job, OG er blevet fastansat.

- men det er jo noget du selv skal mærke efter, hvordan du føler det.

ps. Man ved jo heller ikke hvor længe det tager at blive gravid, og man kan jo ikke rigtig udskyde sin jobsøgning fordi man er ved at forsøge at blive gravid.. Så uanset hvad er du jo nødt til at begynde at søge job efter endt barsel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.