Biniek skriver:
hej
jeg vil gerne vide hvad i vil anbefale, jeg bor på Færøerne og har fået godkendelse til at blive sent til udredning o.s.v. hvis jeg vil på fertilitetsklinik i DK.
eller skal jeg vente i 7 måneder mere, til 2 år er gået for at komme på venteliste til udredning her hjemme.
hvad synes i jeg skal gøre og hvorfor?
tak for svar 
Det er godt nok et svært spørgsmål, som jeg nok desværre ikke kan give svar på, for jeg kender slet ikke noget til det. Men jeg kan da dele et par tanker.
Er udredningen også i Danmark, eller er det kun selve behandlingen?
Har du en fornemmelse af, hvilken behandling I skal igennem?
Jeg ved ikke, hvor ofte du alligevel er i Danmark og hvordan jeres økonomi er, jeg tænker, at det er dyrt med fly osv.? Kan du bo ved noget familie i Danmark i mens?
Der er i behandlingen mange scanninger løbende, så du vil jo nok skulle blive i Danmark i 2-5 uger afhængigt af, hvilken behandling du skal have. Hvis det kun er insemination, ved jeg ikke hvor mange scanninger der er i løbet af perioden op til ægløsning.
Men jeg kan da sige, hvor ofte jeg var på klinikken med IVF behandling (mikroinsemination). Jeg fik kort behandling, og jeg nåede at være på klinikken til scanning 4 gange + 1 gang ægudtagning på 14 dage (og så er der normalt ægoplægning 2 dage senere). Så jeg vil sige, at I den periode, ville det være godt at være tæt på klinikken.
Og så lige en anden tanke, er din cyklus stabil? Tænker det er svært ved booking af flybilletter osv., hvis din cyklus er meget ustabil. Hele behandlingen er jo tæt knyttet op af din cyklus, og jeg skulle i hvert fald ikke selv booke en flybillet til en bestemt forventet mens dato, da den kan svinge med +- en uge 
Lige nu tror jeg, at jeg hælder til at få behandlingen på Færøerne, men der er jo stadig mange af dine forhold, jeg ikke kender...