Fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. december 2014

TL89

Min kæreste og jeg kom til at snakke omkring fødslen her den anden dag. Han er typen der ikke kan tåle at se blod og han besvimer også ved at se det. 

Han siger så at han nok skal tage med på sygehuset, men han vil ikke være inde på fødestuen sammen med mig og se fødslen, fordi han tror han besvimer.. Men jeg vil så gerne have ham med til fødslen af vores første barn og jeg kan ikke helt finde ud af om han siger han ikke vil være derinde fordi det nok stadig er lidt uvirkeligt for ham, men så skifter mening den dag jeg skal føde. 

Er der nogle der har haft en mand/kæreste der har haft det på samme måde og som endte med at være med til fødslen alligevel ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

IngenKoPåIsen

TL89 skriver:

Min kæreste og jeg kom til at snakke omkring fødslen her den anden dag. Han er typen der ikke kan tåle at se blod og han besvimer også ved at se det. 

Han siger så at han nok skal tage med på sygehuset, men han vil ikke være inde på fødestuen sammen med mig og se fødslen, fordi han tror han besvimer.. Men jeg vil så gerne have ham med til fødslen af vores første barn og jeg kan ikke helt finde ud af om han siger han ikke vil være derinde fordi det nok stadig er lidt uvirkeligt for ham, men så skifter mening den dag jeg skal føde. 

Er der nogle der har haft en mand/kæreste der har haft det på samme måde og som endte med at være med til fødslen alligevel ?  

Min kæreste var med og han er ret sart med sådan noget. Han bliver rigtig dårlig hvis han fx skærer sig, eller hvis jeg gør. Engang kom hans frisør til at skære ham så han blødte og da besvimede han. Han var med til fødslen af vores søn, og der var intet! 

Anmeld

16. december 2014

TL89

Malunsesmutti skriver:

Min kæreste var med og han er ret sart med sådan noget. Han bliver rigtig dårlig hvis han fx skærer sig, eller hvis jeg gør. Engang kom hans frisør til at skære ham så han blødte og da besvimede han. Han var med til fødslen af vores søn, og der var intet! 

Jeg håber virkelig også at han skifter mening når fødslen går i gang og det bliver mere virkeligt for ham.. 

Anmeld

16. december 2014

migxher

Nu er der jo ingen der siger at han skal stå nede med hovedet helt nede hvor baby kommer ud  Han kan jo bare være oppe ved dit hoved, holde dig i hånden osv. og så ikke fokuserer på hvad der sker der nede. Men når først fødslen går igang tror jeg altså at han helt glemmer sin frygt, fordi det alt sammen er så spændende og vildt. 

Anmeld

16. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min kæreste bliver altid dårlig på hospitaler.. Får hjertebanken, besvimer, klamme hænder, sveder osv. Men han var SÅ sej under fødslen! 

Han havde totalt fokus på mig, og han klarede det til UG! Han var hverken dårlig eller nervøs.

vi talte også med JM om det da vi kom på FG, og gjorde opmærksom på det, så han ikke pludselig dejsede om og hun intet vidste, og så sagde hun, at der sker noget med mændene når det først går løs. 

De "glemmer" sig selv og har fokus på kvinden, så de når ikke at blive dårlige. 

Tag ham med til din JM og få en snak om det.. Det gjorde vi, og hun var så god til at berolige ham.

Anmeld

16. december 2014

TL89

migxher skriver:

Nu er der jo ingen der siger at han skal stå nede med hovedet helt nede hvor baby kommer ud  Han kan jo bare være oppe ved dit hoved, holde dig i hånden osv. og så ikke fokuserer på hvad der sker der nede. Men når først fødslen går igang tror jeg altså at han helt glemmer sin frygt, fordi det alt sammen er så spændende og vildt. 

Det har jeg også sagt til ham, men han er stædig som bare fanden.. Men når jeg ellers har ondt plejer han også at være rigtig god ved mig og "passe" mig, så jeg håber også at den dag jeg får veer, så tænker han ikke over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.