Når man ikke kan være to steder samtidig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
3 svar
2 synes godt om
16. december 2014

Anonym trådstarter

Kære mødre, har bare lige brug for at få lettet hjertet lidt.

Min mand er rejst til udlandet i forbindelse med hans arbejde. Han kommer hjem til jul igen. Han har før været afsted af forskellig varighed, så det er egentlig ok for mig at være selv med vores to piger ind i mellem.

Men i dag har jeg ondt i maven 

Lillesøster (3 år) har juleafslutning på gymnastikholdet, og i sidste uge fik de en seddel med hjem hvor der stod at de skulle være der længe i dag så julemanden kunne komme på besøg, og at de havde lavet forældre-gymnastik. Arrangementet var uden søskende.

Det havde jeg fuldstændig glemt!! 

Så nu sidder jeg hjemme ved storesøster (på 6 år) mens min lille pige er afleveret til gymnastik uden at have nogen med 

Og jeg måtte også lade storesøster være selv hjemme mens jeg afleverede lillesøster 

Jeg har bare så dårlig samvittighed - synes ikke jeg slår til denne gang 

Er presset på studiet og henter mine børn to minutter i lukketid - noget, som jeg virkelig hader.

Det er ikke optimalt,  og jeg ved ikke hvordan vi skal ændre det. Min familie bor langt væk og kan derfor ikke hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Carina:-)

Så må I jo hyre en barnepige der kan træde til ved behov .

Det bruger vi selv ,og de fleste i vores omgangskreds har en fast barnepige tilknyttet.

Jeg synes personligt du skulle have taget storesøster med ved aflevering -Og nu hvor jeg sidder og tænker lidt over det havde jeg nok arrangeret en legeaftale med den store ved en kammerat eller havde ladet lillesøster blive hjemme da hun er så lille at hun næppe ved noget om den juleafslutning alligevel

Men du har gjort det du kunne på det givne tidspunkt og såm behøver du ikke tæske dig selv mere i hovedet med det 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Så må I jo hyre en barnepige der kan træde til ved behov .

Det bruger vi selv ,og de fleste i vores omgangskreds har en fast barnepige tilknyttet.

Jeg synes personligt du skulle have taget storesøster med ved aflevering -Og nu hvor jeg sidder og tænker lidt over det havde jeg nok arrangeret en legeaftale med den store ved en kammerat eller havde ladet lillesøster blive hjemme da hun er så lille at hun næppe ved noget om den juleafslutning alligevel

Men du har gjort det du kunne på det givne tidspunkt og såm behøver du ikke tæske dig selv mere i hovedet med det 

Lillesøster var udemærket klar over at hun skulle til gymnastik og at julemanden ville komme. Så at holde hende hjemme så jeg slet ikke som en mulighed! 

Barnepige er der ikke råd til.

Jeg havde jo "bare" glemt at gymnastik var med forældre i dag. Ellers plejer jeg og storesøster også bare at aflevere hende og så vente i omklædningsrummet med nogle lektier eller andet hyggeligt. Men storesøster var så træt i dag efter sygdom i weekenden at hun ikke orkede at tage med om at aflevere. Skulle jeg have ventet mere på hende ville lillesøster være kommet alt for sent til gymnastik.

Kan du se mit dilemma?? Eller har du flere praktiske forslag?  

Jeg er vel i bund og grund bare ked af at jeg fuldstændig havde glemt at det var voksen-gymnastik i dag og derfor ikke havde fået det arrangeret.

Edit: Kan se at mit indlæg lyder lidt skarpt - det er ikke meningen  

Jeg er glad for at du tog dig tid til at svare, tak for det  

Anmeld

16. december 2014

SandraXOXO

Føler med dig. Hader når man er så presset og stresset at der lige smutter en aftale i svinget. Især trist når det så går udover ens børn. Dårlig samvittighed er nok en af de værste følelser. Men er sikker på hun hygger sig med de andre alligevel. Her var der også et par unger til juleafslutning uden forældre, det jo ikke alle der kan få det til at gå op. Slet ikke hvis man er alene. Men synes ikke børnene de virkede til at være triste over at vi andre forældre bare tog os lidt af dem, de rendte jo og legede, dansede og åd pebernødder med de andre unger alligevel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.