fødsels/forældre forb. nej tak?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
14 svar
2 synes godt om
16. december 2014

Anonym trådstarter

Det skal lige siges at jeg lider af Borderline og social fobi (kan ikke lide at være sammen med for mange mennesker/offentligt steder med mange mennesker) 

Jeg havde meldt os til Fødsels/forældre forb. bare for at se hvad det var for noget. Var ret nervøs for hvor mange der kom, min kæreste sagde at det nok bare var et lille hyggehold med 4-5 andre par, så gav det et forsøg. vi var 33 i alt! og fik det simpelthen så skidt, at jeg overvejede at rejse mig og gå på toilet, så jeg kunne skrive at min kæreste skulle komme med ud. fik total angstanfald!! sad og spændte i hver en muskel, svedte, forsøgede at trække vejret ordentligt så jeg ikke begynde at hyperventilere. virkelig ubehageligt! 

Alt det jordemoderen fortalte om, vidste vi i forevejen da vi har en rigtigt god bog hvor alt står i + har fået en masse brochure fra lægen. Så føler ikke at det er noget vi har brug for? Hun står jo i bund og grund og fortæller de væsentlige ting i bogen + man kan stille spørgsmål his man vil vide noget. hvis jeg har spørgsmål kan jeg jo ringe til min egen jordemor og sundhedsplejeske. 

^ hvad mener i om dette?  Er det iorden at jeg melder fra når jeg har det sådan eller ville i se ned på mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

LinLin

Det er da helt okay at melde fra 

jeg har aldrig været til fødselsforberedelse og har da født ud problemer 4 gange  

Anmeld

16. december 2014

BinaMor

jeg har aldrig været til forberedelse og har 2 fine fødsler i bagagen

jeg har heller ikke været i mødregruppe og jeg fravalgte sp ved barn nr 2.

man skal gøre hvad man føler for

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

dejligt ville bare lige høre jeres meninger om det, så jeg ikke virker som en dårlig mor pga jeg melder fra. men tak 

Anmeld

16. december 2014

Trekløver(:

BinaMor skriver:

jeg har aldrig været til forberedelse og har 2 fine fødsler i bagagen

jeg har heller ikke været i mødregruppe og jeg fravalgte sp ved barn nr 2.

man skal gøre hvad man føler for

Er lidt nysgerrig hvordan kan det være at du fravalgte sp? Håber det er i orden, at jeg spørger. 

Anmeld

16. december 2014

Trekløver(:

Til dig TS, du skal gøre hvad du selv føler for. Jeg var selv rigtig glad for fødselsforberedelse, og synes både min mand og jeg fik meget ud af det. Men det er jo ikke rigtigt for alle. Håber du får hjælp mod din angst

Anmeld

16. december 2014

BinaMor

Trekløver(: skriver:

Er lidt nysgerrig hvordan kan det være at du fravalgte sp? Håber det er i orden, at jeg spørger. 

hun var der en enkelt gang men altså... jeg følte jeg vidste det jeg skulle vide. hvis jeg kunne mærke baby var syg ville jeg jo tage hende til lægen alligevel. så jeg følte intet behov for hendes besøg.

hun var en anden type en mig også.. jeg var til stofbleer, langsamning og samsovning hvor hun var mere en anden type der ikke virkede på samme plan som jeg. det er jo et holdningsspørgsmål men som mor vil man gøre det bedste på den måde man føler og kan nemt blive usikker hvis nogle puster én i nakken. og SP 'er er jo også bare mennesker.

jeg kunne jo selv se at baby kunne de ting hun skulle, spiste det hun skulle, at baby kan have tigerspring eller have dårlige dage.

jeg er lidt en rolig person der tager tingene som de kommer. baby nr 2 er også hjemmefødt.

men ved nr 1 havde jeg SP. det var jeg alt for usikker til at stå med selv der

Anmeld

16. december 2014

Nystart

Har aldrig været til det og kommer heller ikke til det :-)

Venter mit andet barn, og den første fødsel gik fint... Jeg har ikke været i mødregrupper, til fødselsforberedelse eller andet... Det er og bliver bare ikke mig sådan noget.... Og ingen har set ned på mig som mor Pga det...

Så synes bestemt du skal melde fra hvis det er.... Synes virkelig os det er mange.... 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

super, for føler altså heller ikke jeg kommer til at stå på bar bund fordi jeg ikke deltager.  

Anmeld

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det er det helt bestemt. 

Jeg har to børn og har hverken været til fødsels- eller forældreforberedelse. 

Begge gange gik fødslerne fint og man kan jo spørge jordemoder hvis man har spørgsmål til fødslen. 

Derefter har man jo sin sundhedsplejerske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.