Hej Lisbeth. Min søn er nu blevet 7 mdr gammel, og jeg er bekymret for hans kontakt.
Da han var helt lille var han længe om at lære at holde øjenkontakt, men da han var omkring 2 mdr, fandt han ud af det, og har af både sp og læger fået ros for kontakten siden.
Nu synes jeg den er gal igen. Har den været i et par uger. Han vil gerne kigge mig kortvarigt i øjnene, men fastholder ikke kontakten. Det går mig på, når andre mennesker snakker til ham, og han ikke engang gider kigge på dem. Jeg føler mig som en virkelig dårligt mor. Hans hørelse og syn fejler tilsyneladende intet.
Vi skal snart på sygehuset med ham af andre årsager, og overvejer om jeg skal nævne det for dem der, men jeg tør næsten ikke da jeg har det indtryk at de synes at hvis babyer har dårlig kontakt, så er det forældrenes skyld.
Jeg vil gøre alt for min søn, og det synes jeg også jeg gør, og alle omkring mig siger jeg er en super god mor, så kan ikke se hvad jeg gør forkert hvis det er min skyld...
hvad skal jeg gøre??..
Lisbeths svar
Hej !
En stor bekymring du går rundt med. Den skal du ikke klare alene.
Du skal have noget hjælp.
Jeg synes du skal ringe til din sundhedsplejerske og bed om et besøg, til en grundig snak,.
Hun kender ham og dig, og du kan trygt fortælle hvad du går og bekymrer dig over . .Hun vil hjælpe dig/jer
Når du oplever, han trækker sig er der en grund, og mange gange kan det være andre ting end barnet. Han reagerer bare på noget,
Du er en omsorgsfuld mor der reagerer på en ændret adfærd hos dit barn og det handler du på, så fint.
Du kan også gå til din egen læge og fortælle om din bekymring. Han kender jer også og vil lytte.
Når du er på sygehuset vil de også lytte til dig, der er ingen der dømmer jer som forældre. De vil hjælpe og støtte.
Håber dette giver dig lidt ro.
Held og lykke med det hele .og hav en rigtig dejlig jul.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Nu håber jeg du får den hjælp til dig som du har brug for og ønsker dig held og lykke med ham
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk