Eksperthjælp: 7 måneder sover sent og vågner ofte om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. december 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth!

Jeg har en datter der er 7 måneder i dag. Jeg har ammet hende fra hun blev født, og supplerer stadig med amning ved siden af hendes faste føde.
Jeg startede med at give hende grød da hun var 4,5 måneder, da hun havde meget tynd afføring. Lige siden har søvnen (eller mangel på samme) drillet os.
Hun går tidligst i seng kl. 23-24 om aftenen/natten og vågner gerne en 5-6 gange. Hun vil hverken have mad eller drikke og det hjælper ikke at lade hende ligge. Når jeg tager hende op bliver hun rolig, men når jeg lægger hende igen skriger hun.
Jeg vil så gerne at vi kan få en mere sund rytme.
Pt. Ser dagen sådan ud:

Står op kl. 07.00 og får bryst
Leger fra 7-9
9-11 er der middagslur
Så står hun op kl 11 og leger lidt.
Ca 12 er der frokost (i form af rugbrødsstykker, grød eller anden form for fast føde)
Så tager hun en lur fra 14 til 15-16 stykker kl 18 får hun aftensmad som os andre, og mellem måltiderne får hun bryst. Hun er så vågen til om aftenen kl. 23 hvor der gerne tager 2 timer at få hende til at sove.
Jeg har prøvet at putte hende tidligere ved 19-20 tiden men så sover hun blot en time og vågner så igen.
Hvad hulen skal jeg gøre!? Hun plejede at sove fra 20-07 men nu er de gået helt hårknude i det.
Mvh.

Lisbeths svar

Hej !
Det lyder som nogle hårde nætter I har. Du har ret ,det er sent at gå i seng kl 23 når man er 7 måneder.

Mit bedste bud lige nu er at få hende efterset hos en ørelæge.

Hvis du putter kl 20 vågner hun efter 1 time, Det r klassisk når der er væske i mellemøret , giver det smerter under søvn, specielt om natten.
Når du tager hende op bedres det.

Indtil da kan du hæve hendes hovedgærde om natten, Put hende kl 20, Når hun vågner tag hende op og sid med hende indtil hun falder til ro igen. Er det smerter giver det hyppige vækninger.

Håber I finder årsagen. der er jo noget der generer.

Fortsat held og lykke med hende og Glædelig Jul.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.