Hvor ofte er blommesækken tom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.650 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. december 2014

Mrsopsand

Jeg testede positiv den 26/11.

Var til en tidlig scanning (dem man selv betaler) Den 5/12 som kun viste blommesækken. Hun skød mig til at være 5+2. Jeg fik så tilbudt en tidlig scanning fra det offentlige fordi jeg har aborteret før. Den fik jeg foretaget den 11/12. Der var også kun blommesækken at se. Sonografen hentede lægen, jeg fik at vide at alt er helt normalt, jeg er bare ikke ret langt henne. Jeg fik ny tid til den 29/12.

Jeg havde egentligt læst mig til at man ku se hjertet slå allerede i uge 6 så nu bliver jeg da lidt bekymret for at der ikke er nogen baby?

Jeg fik en gratis scanning hos den klinik jeg blev scannet hos første gang. Der har jeg tid på torsdag den 18. 

På lægen lød det som om at det var lidt ærgerligt jeg var afsted allerede fordi man først med sikkerhed kan finde hjerteslag fra uge 7-8.

Det er bare så forfærdeligt at gå her i ingenmandsland for jeg har det virkelig skift med kvalme og træthed, men kroppen kan måske godt snyde en. 

Nogle der har prøvet noget lignende? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

Signe-bine

Jeg tror at det kan være svært at se hvad der er bebs og hvad der er blommesæk tidligt i graviditeten. Selv for et trænet øje :-) Jeg fik også tidlig scanning i 7+ og så hjertet men den var svær at måle fordi det var svært at se hvor bebsen sluttede og blommesækken begyndte...

Jeg forstår godt hvor du kommer fra, med en tidligere abort i bagagen må man være nervøs for alle uklarheder og underlige ting, især i starten af graviditeten. Men jeg synes umiddelbart du skal stole på lægens udsagn, om at alt er helt normalt, og så nyde julen og glæde dig til næste scanning som helt sikkert vil vise hjerteblink. Ja og tillykke med graviditeten :-D

Jeg tror man skal passe på med at generaliserer hvornår man partout skal kunne se det ene og det andet i en graviditet. Selvom alle fostre udvikler sig ret ens de første 12 uger, er vi stadig alle forskellige og hjertet slår ikke nødvendigvis på dagen for den 6. uge. Og det kan være så situationsbestemt, afhængig af hvor langt henne du er og hvordan den bette ligger.n...

Anmeld

15. december 2014

Signe-bine

Ang hjerteslag og scanning, så laver de feks først TS fra uge 7+ der hvor jeg blev scannet, for at være sikker på at man er langt nok henne til at man kan se noget som helst og især langt nok henne til at se hjertelyd :-) Den lille er jo ret så lille, så tidligt i graviditeten :-)

Anmeld

15. december 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Blommesækken er altid tom,da det er fostrets madpakke,mon ikke du mener graviditetssækken,som foster og blommesæk ligger i? 

En undersøgelse fra USA tyder på at op imod 50% af alle tidlige aborter ( fra uge 4+0 til 6+0) er et så kaldt vindæg,altså hvor der ikke udvikles noget foster.

Men at i har set en blommesæk,er faktisk rigtig gode tegn,men selvfølgelig kan man aldrig være 100% sikker på der vil være et foster med  i 7+0,hvor dette skal kunne ses tydeligt.

Jeg  for dig.

Anmeld

16. december 2014

Mrsopsand

Undskyld, jeg er lidt newb i i graviditetsverdenen   Jeg læste en tråd hvor en brugte udtrykket blommesæk, så troede det var dét det hed 

Tak for jeres svar. Jeg har ingen blødning eller smerter eller andre tegn på abort. Men min krop missede en abort første gang jeg var gravid så jeg er meget nervøs denne gang.

Anmeld

16. december 2014

Mrsopsand

Men som sagt sagde lægen at alt så normalt ud, jeg var bare kommet for tidligt af sted. Men det er træls at ha været afsted uden at se baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.