Uge 3+1 eller 3+5?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
10 svar
1 synes godt om
15. december 2014

Anonym trådstarter

Kan ikke finde ud af om jeg er i uge 3+1 eller 3+5 (hvis mens ikke kommer om 2 dage) 

jeg fik ægløsning D. 7 som skulle ha kommet den 4. Hvis jeg regner termin udfra ægløsning siger den jeg er 3+1/3+2

Regner jeg ud fra mens er jeg 3+5?

hvad skal jeg gå efter? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Kan ikke finde ud af om jeg er i uge 3+1 eller 3+5 (hvis mens ikke kommer om 2 dage) 

jeg fik ægløsning D. 7 som skulle ha kommet den 4. Hvis jeg regner termin udfra ægløsning siger den jeg er 3+1/3+2

Regner jeg ud fra mens er jeg 3+5?

hvad skal jeg gå efter? 

Man regner ud fra sidste menstruations 1 dag. 

Anmeld

15. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du taler med lægen er det ALTID sidste mens man går udfra. Æl kan jo være lidt flyvsk men når du nu har registreret din æl lidt senere end du forventede - så vent da de par dage ekstra med at teste så du er helt sikker på at der er gået 14dage fra æl  

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Man regner ud fra sidste menstruations 1 dag. 

Har fået af vide at jeg skal regne med mens D. 21/12 i stedet for om to dage, da det er 8 dage siden jeg havde ÆL? 

Anmeld

15. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Har fået af vide at jeg skal regne med mens D. 21/12 i stedet for om to dage, da det er 8 dage siden jeg havde ÆL? 

Hvornår du skulle have eller får  mens er irrellevant. Hvornår startede sidste mens ? Så skal jeg fortælle  hvor langt du er 

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Hvornår du skulle have eller får  mens er irrellevant. Hvornår startede sidste mens ? Så skal jeg fortælle  hvor langt du er 

Sidste mens startede D. 17/11 

(bruger en app på mobilen som fortæller hvornår ÆL, mens osv kommer) 

Æl stod til den 4 som jeg først fik den 7.

Anmeld

15. december 2014

lillespir26

Regn ud fra hvad du mener er sidste mens første da da du næsten med stor sandsynlighed bliver rygget frem eller tilbage ved første scanning 

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Regn ud fra hvad du mener er sidste mens første da da du næsten med stor sandsynlighed bliver rygget frem eller tilbage ved første scanning 

Okay så jeg skal bare regne med at få min menstruation om 2 dage?  

Anmeld

15. december 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Som allerede skrevet på min-mave,så rykker din forventede mens dag sig,når de ÆL rykker sig,idet det altid er ÆL der bestemmer hvornår mens kommer.

Du vil med 100% sikkerhed få en negativ graviditetstest,hvis du tager den 8 dpo,så det vil jeg altså ikke anbefale dig.

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Som allerede skrevet på min-mave,så rykker din forventede mens dag sig,når de ÆL rykker sig,idet det altid er ÆL der bestemmer hvornår mens kommer.

Du vil med 100% sikkerhed få en negativ graviditetstest,hvis du tager den 8 dpo,så det vil jeg altså ikke anbefale dig.

Ja det er nemlig også det jeg selv tænker. Tog testen for at komme nærmere på svaret om jeg skal gå ud fra mens D. 21 eller d. 17. Føler selv jeg skal gå efter den 21. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.