Tror I jeg kan være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
4 svar
1 synes godt om
14. december 2014

PippiLangstrømpe

Hej.

Jeg er i den situation hvor jeg ikke ved om jeg er gravid igen (har en datter i forvejen). Min mens er meget regelmæssig, men jeg er gået tre dage over tid (men i dag er set kommet en blødning som dog ikke er aå voldsom at den kommer ud på bindet?). Jeg var ved lægen i torsdags, fordi jeg troede jeg havde blære betændelse. Lægen tjekkede det hele (også for klamydia... Hun er altid så grundig ha ha) og da hun står med fingrene oppe i mig (undskyld beskrivelsen), så spørger hun "kan du være gravid?" Du er faktisk ret hævet. Enten er du gravid eller også kan du måske have en lille cyste, men det er ganske normalt. Kan du være to mdr. henne?." Jeg kan faktisk godt være gravid, men havde ikke nævnt noget og tænker at det er underligt at den cyste lige skulle komme nu og give symptomer som murren/niven i underlivet for en uge siden, mega tissetrang (og halv våde trusser.. Hvad er det og hvorfor det??), træthed, og den velkendte halsbrand lign. fornemmelse. Jeg testede selv i sidste uge, men negativ og også i forgårs, men det var jo også inden forventet mens (og jeg kan vel ikke være to mdr. henne når jeg testede negativ og også havde blødning i sidste måned?)... Jeg testede igen tidligere i dag (fordi jeg synes det hele er mystisk) med en valmed test og både min veninde og jeg kunne skimte en svag positiv streg nr.2 ca. 15 min. efter godt nok.. På mandag skal jeg ha' taget en blodprøve hos lægen. Jeg håber selvfølgelig på det bedste ! Hvad tænker I og har I oplevet noget lignende? For sådan her var det ikke 1. gang jeg var gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

PippiLangstrømpe

PippiLangstrømpe skriver:

Hej.

Jeg er i den situation hvor jeg ikke ved om jeg er gravid igen (har en datter i forvejen). Min mens er meget regelmæssig, men jeg er gået tre dage over tid (men i dag er set kommet en blødning som dog ikke er aå voldsom at den kommer ud på bindet?). Jeg var ved lægen i torsdags, fordi jeg troede jeg havde blære betændelse. Lægen tjekkede det hele (også for klamydia... Hun er altid så grundig ha ha) og da hun står med fingrene oppe i mig (undskyld beskrivelsen), så spørger hun "kan du være gravid?" Du er faktisk ret hævet. Enten er du gravid eller også kan du måske have en lille cyste, men det er ganske normalt. Kan du være to mdr. henne?." Jeg kan faktisk godt være gravid, men havde ikke nævnt noget og tænker at det er underligt at den cyste lige skulle komme nu og give symptomer som murren/niven i underlivet for en uge siden, mega tissetrang (og halv våde trusser.. Hvad er det og hvorfor det??), træthed, og den velkendte halsbrand lign. fornemmelse. Jeg testede selv i sidste uge, men negativ og også i forgårs, men det var jo også inden forventet mens (og jeg kan vel ikke være to mdr. henne når jeg testede negativ og også havde blødning i sidste måned?)... Jeg testede igen tidligere i dag (fordi jeg synes det hele er mystisk) med en valmed test og både min veninde og jeg kunne skimte en svag positiv streg nr.2 ca. 15 min. efter godt nok.. På mandag skal jeg ha' taget en blodprøve hos lægen. Jeg håber selvfølgelig på det bedste ! Hvad tænker I og har I oplevet noget lignende? For sådan her var det ikke 1. gang jeg var gravid.

Er den for tricky?

Anmeld

14. december 2014

Wik

Det lyder da spændende, holder da lige øje

Anmeld

14. december 2014

PippiLangstrømpe

Wik skriver:

Det lyder da spændende, holder da lige øje

Følg endelig med !

Jeg er ved at gå til pga. uvisheden! Synes der er lang tid til i morgen formiddag, hvor jeg skal ha' taget blodprøve og så er det jo ikke sikkert at jeg får svaret samme dag heller... .

Ved slet ikke hvad jeg skal tro. Jeg synes det er meget mystisk at lægen selv bringer det på banen og endnu mere mystisk, hvis det viser sig at være en cyste.. Det har jeg alligevel aldrig hørt man får graviditets symptomer af? Jeg håber sådan at det er en lille baby og at alting er okay og at det bare er min krop der er mærkelig.. 

Vente vente vente...

Anmeld

15. december 2014

PippiLangstrømpe

Her kommer en lille update:

var ved lægen tidligere i dag. Har stadig en svag blødning og lægens g-test var negativ, men hun undersøgte stadig mit underliv og fandt stadig noget på 4-5 mm. ved æggestokken, så hun ringede til gynækologisk afdeling og snakkede en masse læge snak som jeg ikke fattede ret meget af, men jeg hørte at hende i røret spurgte om noget og min læge svarede "jo, i 08", så det tænker jeg må ha' noget at gøre med da jeg fik min datter. Hvad mon det kan være relevant for? De aftalte at jeg får en tid til undersøgelse hos en gynækolog indenfor de næste fire uger, da min læge ikke mente det var akut. Til sidst sluttede hun af med en blodprøve for graviditet, som jeg får svar på onsdag først... Hun fortalte mig at det er sjældent at det kun kan ses i en blodprøve, men jeg håber til det sidste at det stadig er fordi jeg er gravid og ikke fordi der er en cyste. Nu efter jeg er kommet hjem og har været på toilettet, så er det som om at blødningen er blevet mindre igen.. Blødte slet ikke på mit bind hele dagen i går og i morges var der lidt, men nu her da jeg tørrede mig så var der nærmest ingenting på papiret heller... Jeg er lidt forvirret og nervøs for det hele, men håbefuld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.