Tisser i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
3 svar
1 synes godt om
14. december 2014

Anonym trådstarter

Vores store dreng på 4,5 år bruger stadig ble om natten. Vi har for tiden et lille problem med nattetisseri. Han tisser af inden han får ble på og drikker en stor tår vand eller mælk forinden også. Om morgenen har han gennemvædet dyner, madras, lagner, nussedyr m.m. Det her sker nok hver dag. Det er først og fremmest et stort projekt ift vasketøj, men det er da også lidt mystisk at han pludselig tisser så meget.

Vi har nu forsøgt os med at give ham 2 bleer på - det virker, trods alt.

Jeg tænker nu selvfølgelig på hvordan vi nogensinde skal afvende ham med nattebleen, når han tisser SÅ meget.

Vi er netop flyttet og der er sket en del ændringer i vores liv ifb. med det - jeg tænker at det måske også har indflydelse på tisseriet.

Nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Holde fast i minimalt at drikke efter aftensmaden. 

Får i ham op og tisse inden i går i seng evt?

Evt skifte ble mærke pga de ikke passer hans figur. 

Anmeld

14. december 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Har han på noget tidspunkt været tør om natten? 

Mængden af urin har ikke så meget at sige - i kan måske (!) regulere det lidt ved at give mindre væske efter aftensmad. 

Har I forsøgt andre blemærker? Buksebleer evt? 

Jeg tænker at det slet ikke endnu er aktuelt overhovedet at overveje at forsøge at fjerne natbleen.

Anmeld

14. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Vores store dreng på 4,5 år bruger stadig ble om natten. Vi har for tiden et lille problem med nattetisseri. Han tisser af inden han får ble på og drikker en stor tår vand eller mælk forinden også. Om morgenen har han gennemvædet dyner, madras, lagner, nussedyr m.m. Det her sker nok hver dag. Det er først og fremmest et stort projekt ift vasketøj, men det er da også lidt mystisk at han pludselig tisser så meget.

Vi har nu forsøgt os med at give ham 2 bleer på - det virker, trods alt.

Jeg tænker nu selvfølgelig på hvordan vi nogensinde skal afvende ham med nattebleen, når han tisser SÅ meget.

Vi er netop flyttet og der er sket en del ændringer i vores liv ifb. med det - jeg tænker at det måske også har indflydelse på tisseriet.

Nogle råd?

Lad vær med at giv ham et stort glas lige før han går o seng, for det er jo det der løber igennem i løbet af natten.

Her er han dog kun 2, men han får en flaskekl.6 og så ikke mere. Mpske en lille tår vand, men ikke lige før sengetid, for ellers npr han ikke at tisse af. Han er dog våd nogle gange, men ikke hver nat. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.