Køre langt med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. august 2009

Mathilde

Hej piger

Jeg vil lige høre hvordan i har gjort hvis i skulle køre "langt" med jeres barn. Når de er helt små må de jo ikke sidde ret længe i en autostol, men vi skal køre i ca. 1time og 45min om 1½ uge. På det tidspunkt er Celina ca. 8 uger.
Ville i holde pauser hver halve time eller hvordan ville i gøre for at passe bedst muligt på babys ryg?
Celina sover altid når vi kører, så det er også træls at vække hende hele tiden og tage hende ud af stolen. Hun bliver nemlig tit utilfreds når hun skal spændes fast...
Hvor mange pauser ville i holde?

Knus Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

Lone Jakobsen

jeg ville nok holde en enkelt pause undervejs.
jeg ved godt de siger at de ikke må sidde der ret længe. men de siger også...hvis man spørger lidt ind til det.... at bare det ikke sker ofte, så gør det ikke så meget.
vi kørte ca en time sidste weekend med Rasmus...og 5 timer senere kørte vi hjem igen. det er noget vi gør meget sjældent og så tror jeg ikke der sker noget ved det.

Anmeld

26. august 2009

Honningblomst

Hej smukke...

Havde det været mig så ville jeg bare køre...jeg tror ikke der sker noget ved det sådan en enkelt gang imellem.
Sover hun og har det godt, så ville jeg lade hende sove..men måske hun selv brokker sig og så kan I jo holde pause.
Sådan har jeg altid gjort med mine tre rødder...
Rigtig god tur...
Knus..

Anmeld

26. august 2009

Ni-ko-li-ne

Mathilde skriver:

Hej piger

Jeg vil lige høre hvordan i har gjort hvis i skulle køre "langt" med jeres barn. Når de er helt små må de jo ikke sidde ret længe i en autostol, men vi skal køre i ca. 1time og 45min om 1½ uge. På det tidspunkt er Celina ca. 8 uger.
Ville i holde pauser hver halve time eller hvordan ville i gøre for at passe bedst muligt på babys ryg?
Celina sover altid når vi kører, så det er også træls at vække hende hele tiden og tage hende ud af stolen. Hun bliver nemlig tit utilfreds når hun skal spændes fast...
Hvor mange pauser ville i holde?

Knus Mathilde

jeg ville sige een pause hvis hun skal spise eller noget.... og alligevel... een pause er fint... det sagde min SP dengang :0)

Anmeld

26. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes, at der er meget forskellige holdninger til det afhængig af, hvem man spørger - her tænker jeg på professionelle folk; sp'er, læger mv.

Da vores søn var samme alder skulle vi ogå ud og kører langt. Vi holdt en pause på ca. halvvejen, hvor han kom op af stolen og ned og ligge i liften, så han kunne strække ryggen ud.

God tur.

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

26. august 2009

sarahb

en pause vil jeg også sige... det er nok.. så sørg for at få hende ned at lie strækt, i en lift eller noget med fast underlag

Anmeld

26. august 2009

Janep

min svigermor bord en time væk så vi køre sådan ok tit afsted i en time. Nu er hun så os en time gammel.
Vi plejer at tilpasse det sådan at det passer med at hun ska sove midagssøvn.
Da hun var mindre sov hun ligesom jeres også hver gang vi kørte.
men vi kørte bare derop på engang. hvis hun så vågnede holdt vi ind og tog en lille pause så hun lige ku komme ud og få lidt luft og blive strukket ud

´nu ska i jo os køre lidt længere så jeg holder med de andre og sys at en pause er helt fin Hvis hun så har brug for flere ska hun nok sige til og så må i jo bare holde igen

Anmeld

26. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi har altid kørt rimelig langt med Idun. Fordi vi bor ca 1 time fra vores forældre og den slags, så blev vi jo nødt til det.

Når vi var på viking kørte vi 2-3-4 timer, men max 2 uden pause. Hvis baby sover, så er det jo bare det

Anmeld

26. august 2009

SaNiNa

He søde...
min sp har sagt at hvis nicklas ikke kører bil i hverdagen må man gerne en gang om ugen køre lidt længer ture og vi bruger jo 1 time på at komme på camping, så må han så bare ikke kører før vi tager hjem om søndagen igen... så i hverdagen går vi alle steder hen så hans ryg ikke blive belastet

Anmeld

26. august 2009

Mathilde

Tusind tak for jeres svar så kan vi jo sagtens køre ned og besøge min mor. Det bliver hun lykkelig for!

Knus Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.