Bange for at blive mor til to.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
9 svar
11 synes godt om
13. december 2014

got2b

Jeg er så bange for at jeg bliver mor til overs datter men os min kæreste. Han arbejder om natten så han skal self sove. Men det er slemt, virkelig slemt. Han kan sove fra alt! En gang satte jeg musik på højt musik. Ryddede op, støvsugede, vaskede gulv, så gar kunne jeg skifte sengetøj selvom han lå i sengen ;o. Klokken på det tidspunkt må have været omkring 4-5 stykker så har han sovet Ca 10 timer. Hans mor og far havde været oppe og prøvet at vække ham, hans mor plejer altid at kunne vække ham, men det svækker stille og roligt. Jeg kan slet ik klare at tænke på når vi så flytter, og han ik har barsel længere, hans er ca 14 dage. Om hvordan det ik vil gå, ik nok med det så flytter vi i hus som ligger ude på bøh landet, " har ikke kørekort grundet allergi " så er fanget derhjemme. Jeg kan hellere ikke være bekendt at tage nogle steder, da hvem så skal passe overs datter? Vi har os en hund, hun er så slet ik noget problem, da hun er så nem at hun faktisk bare går ved siden af en, eller vi bare kan lukke hende ud i haven " lukket ". Tænker jeg for meget? Eller hvad synes i? Vi skal sågar os til et møde på Onsdag på kommunen " indberetning " kl ti og han vil ikke ringe og få en ny tid da det mest om handler mig " eller faktisk overs datter " kan det virkelig passe at det er mig der skal gøre alt sådan noget? Jeg kan bare tage fri. Nu skal han så gøre rent og sådan da jeg ik må det længere...  Kort sagt så jeg bange for at blive mor til to. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

De her ting havde nok været gode at få på plads inden man blev gravid. Men hvis han ikke hjælper meget til nu skal du ikke forvente det mirakuløst vil ske når barnet kommer. 

Hvem der skal ringe til kommunen - er det ikke ligegyldigt? 

Det med at flytte i hus - det kan godt blive ensomt, men så må du tage de offentlige og din datter med i barnevognen. Du bliver tilbudt mødrehruppe af din sp og kan jeg gå til en aktivitet med baby fx svømning. Så bliver barsel lidt sjovere

Anmeld

13. december 2014

got2b

mor:) skriver:

De her ting havde nok været gode at få på plads inden man blev gravid. Men hvis han ikke hjælper meget til nu skal du ikke forvente det mirakuløst vil ske når barnet kommer. 

Hvem der skal ringe til kommunen - er det ikke ligegyldigt? 

Det med at flytte i hus - det kan godt blive ensomt, men så må du tage de offentlige og din datter med i barnevognen. Du bliver tilbudt mødrehruppe af din sp og kan jeg gå til en aktivitet med baby fx svømning. Så bliver barsel lidt sjovere

Det have været smart ja, det var det bare ikke så slemt, skulle kalde to gange så kom han op. 

Jo det er det, men det er alt jeg skal ringe for ham. 

Har en aftale med en veninde som kommer nå jeg engang har født, hun er selv mor og mg starter jeg i, når jeg går på barsel (:

Anmeld

13. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
got2b skriver:

Det have været smart ja, det var det bare ikke så slemt, skulle kalde to gange så kom han op. 

Jo det er det, men det er alt jeg skal ringe for ham. 

Har en aftale med en veninde som kommer nå jeg engang har født, hun er selv mor og mg starter jeg i, når jeg går på barsel (:

Så stopper du bare med at ringe hvis det er noget som kun omhandler ham

men det kan sagtens blive værre når baby kommer fordi man oftest vil blive mere træt og udkørt.

Anmeld

13. december 2014

Nystart

Så længe du gør tingene for ham så længe bliver han ved....

Lad ham ordne hans ting selv, og gør han ikke det må han lære på den hårde måde og stå til ansvar for det... 

Flytning mm ja det må du jo selv ha sagt ja til.... 

Så du bliver kun mor til 2 hvis du tillader det, ret groft sagt....

Anmeld

13. december 2014

got2b

Nystart skriver:

Så længe du gør tingene for ham så længe bliver han ved....

Lad ham ordne hans ting selv, og gør han ikke det må han lære på den hårde måde og stå til ansvar for det... 

Flytning mm ja det må du jo selv ha sagt ja til.... 

Så du bliver kun mor til 2 hvis du tillader det, ret groft sagt....

Jeg gør nu hellere ik hans ting. Og flytning er hellere ik noget problem i sig selv. 

Anmeld

13. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skynd dig at tal med ham om din bekymring og få talt om hvad i hver især forventer af familielivet. Fx at du forventer at han står op og deltager aktivt i de daglige gøremål - både med huset og jeres datter. 

Men du er nødt til at forlange ændringen NU og ikke først efter fødslen, for når baby først er der bliver han kun mere træt og svær at slæbe igang. Så få de gode vaner ind NU. 

Og så må jeg lige erklære mig enig i at det nok var en overvejelse man burde have gjort sig inden man lavede en baby med manden. Man kan dybest set ikke forvente at de bliver anderledes bare fordi en baby dukker op. Det er naivt at tro i hvertfald. 

Anmeld

13. december 2014

modesty

got2b skriver:

Jeg er så bange for at jeg bliver mor til overs datter men os min kæreste. Han arbejder om natten så han skal self sove. Men det er slemt, virkelig slemt. Han kan sove fra alt! En gang satte jeg musik på højt musik. Ryddede op, støvsugede, vaskede gulv, så gar kunne jeg skifte sengetøj selvom han lå i sengen ;o. Klokken på det tidspunkt må have været omkring 4-5 stykker så har han sovet Ca 10 timer. Hans mor og far havde været oppe og prøvet at vække ham, hans mor plejer altid at kunne vække ham, men det svækker stille og roligt. Jeg kan slet ik klare at tænke på når vi så flytter, og han ik har barsel længere, hans er ca 14 dage. Om hvordan det ik vil gå, ik nok med det så flytter vi i hus som ligger ude på bøh landet, " har ikke kørekort grundet allergi " så er fanget derhjemme. Jeg kan hellere ikke være bekendt at tage nogle steder, da hvem så skal passe overs datter? Vi har os en hund, hun er så slet ik noget problem, da hun er så nem at hun faktisk bare går ved siden af en, eller vi bare kan lukke hende ud i haven " lukket ". Tænker jeg for meget? Eller hvad synes i? Vi skal sågar os til et møde på Onsdag på kommunen " indberetning " kl ti og han vil ikke ringe og få en ny tid da det mest om handler mig " eller faktisk overs datter " kan det virkelig passe at det er mig der skal gøre alt sådan noget? Jeg kan bare tage fri. Nu skal han så gøre rent og sådan da jeg ik må det længere...  Kort sagt så jeg bange for at blive mor til to. 

Øhm.... hvorfor har du så valgt at få et barn med ham???

Anmeld

13. december 2014

lineog4

got2b skriver:

Uha jeg bliver helt forvirret.

Du er bange for at blive mor til to fordi din mand ikke opfører sig som en voksen? Og lige hvad jeg læste handlede det om han sover om dagen, grundet nattearbejde - det er vel ikke værre end når min mand smuttede kl 6 og var hjemme kl 15.30 - havde han ligget og snorket på et værelse ja så betød det bare jeg manglede det værelse. Okay så er du alene om natten, men tror jeg de fleste kvinder på barsel er de fleste nætter da manden jo skal op på arbejde...

Men hvad når han så vågner? Er han så også helt passiv?

Så er du bange for ensomheden ude på bøhlandet, fordi du ikke har bil. Men der er vel noget offentlig transport af en art? Og nej selvsagt kan du ikke tage væk fra din lille baby uden enten far er der eller en anden, men i det hele taget er det formodentlig ikke meget du kan tage væk også selvom far var vågen (og ikke på arbejde). Du har baby med - livet tager virkelig en drejning.

Og så bliver jeg forvirret over "undberetning", hvorfor skulle han ringe og få en ny tid - I skal vel bare komme til mødet eller...? Og kan I ikke den tid, ja er det vel ligegyldigt hvem der ringer?

Anmeld

13. december 2014

SandraXOXO

Så må han jo se at blive voksen. Snak med ham og fortæl din frygt. Han er vel også interesseret i at tá halvdelen af slæbet. Det er jo hårdt at få en baby. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.