Mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun ville heller ikke OVERHOVEDET have grød og den slags. Hun blev så gal, så folk næsten troede jeg slog hende ihjel

Så jeg troede så en overgang ( fra 6-8 mrd) at hun skulle leve resten af sit liv på babser og avokado, som var det eneste jeg kunne få hende til at spise...

MEN - Så snakkede jeg med min læge om det (havde ingen sp) og hun sagde at når hun først var blevet 6 mrd, så kunne hun sagtens få alm voksenmad

OG HVAD SKETE DER?! 
UNGEN spiste Yay...

Hun har aldrig været grovæder eller noget, men hun spiser. Og hun spiste ligeså snart at hun fik det mad vi andre spiste

Så vente i en månedstid også giv hende alm voksen mad. Så kan det være der er bingo, de SKAL ikke igennem grøden, hvis de absolut ikke vil.  Det fik jeg i hvertfald atvide

Held og lykke!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

katrinaviholt

Tut skriver:

Hehe, nok lidt skadet

Men Trine, vi har jo også kendt hinanden siden hvad, oktober 2006???

Så du har jo også set mit navn nogle gange.

Jeg synes bare at det er lidt sjovt at der er en HERINDE der hedder det samme. Især når der kun er 58 der hedder det til efternavn (jf. dst.dk) og de 15-20 stykker er min familie

Det er meget mystisk... Har aldrig mødt nogen før, så du har helt ret i at det er pudsigt at det sker her inde.

Hvis vi sammenligner stamtræer er vi sikkert i familie et eller andet sted meget langt ude, da det er et familie efernavn...

Zafir:
Dejligt at høre, at mit barn ikke er det eneste der bare ikke vil have mos - må bare vente og så give hende rigtig mad når hun bliver stor nok...

Anmeld

26. august 2009

Cris

Jeg kender faktisk to tilfælde, hvor de har bare sprunget den der grød fase. En af dem er vores læge   Nogle børn kan bare ikke lide/tåle eller et eller andet den der grød og mos. Så kan man bare forsætte med mælk og med at prøve forskellige ting. Dem jeg kender begyndte da de var ca 8 måneder med rigtig mad. Altså med små bitte hapser og det var en hit. Det kunne være, at dit barn ikke er helt klart og gider ikke grød. Du skal bare være tålmodig og prøve stille og rollig, de spiser nok, det de skal, når de er klare.

Anmeld

26. august 2009

Miamaja

mor_sabina skriver:

Børn må ikke få kanel før de er 1 år. Vil bare lige strø om mig med min minimale viden

Vores amerikanske bornelaege sagde det var helt iorden at bruge kanel fra 6 maaneder, saa laenge der ikke er fodevare allergi i familien.

han sagde, hvis der er tendens til allergi i familien, saa skal man helst vente til ca. 10 maaneders alderen.

maaske det er anderledes i DK?

Anmeld

26. august 2009

mor_sabina

Miamaja skriver:

Vores amerikanske bornelaege sagde det var helt iorden at bruge kanel fra 6 maaneder, saa laenge der ikke er fodevare allergi i familien.

han sagde, hvis der er tendens til allergi i familien, saa skal man helst vente til ca. 10 maaneders alderen.

maaske det er anderledes i DK?

Aner det ikke men madmoderen i den vuggestue jeg arbejdede i sagde at det var noget med at kanelen er varmebehandlet hvilket udskiller nogle stoffer som også ses i pølsegift (kan slet ikke historien kan du nok høre) men der er jo så mange forskrifter på alt og mon dog der sker noget ved det.

Anmeld

30. august 2009

ansaca

Miamaja skriver:

mange born bryder sig ikke om faerdig kobt baby mad men elsker hjemmelavet baby mad. saa ja, giv hende det hun kan lide. og nogle krydderier er ok som oregano, basilikum, kanel osv osv. lidt salt og sukker dor en baby heller ikke af saa laenge det kun er en lille smule til at afrunde smagen men behoves ikke og saa er der jo ingen preservatives og andet snavs i hjemmelavet babymad.

Hmmm, bare det var sådan hjemme hos os! Startede med de gode intentioner og lavede alt selv, men da han ikke ville spise tyede jeg til færdiggrød og mos, og udvalgte smagsvarianter er nu det eneste han vil have udover MME.

Anmeld

30. august 2009

Sweet1978

Gi hende det hun vil ha, min sundhedsplejerske har altid man kan prøve alt, det der bliver nede er godt og kommer det op igen har det heller ingen skade gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.