gravid og hovedpine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

330 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. december 2014

skoust

ja jeg ligger her på sofaen med en slem hovedpine.. hvilke piller må jeg spise? kan ikke rigtig finde ud af det nogen steder på nettet.. det eneste jeg har det er kodimagnyl men er det ikke noget med at når der er det der asetylsalsyre? staves i så må jeg ikke spise dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2014

Mamacita til 2 piger

ja jeg ligger her på sofaen med en slem hovedpine.. hvilke piller må jeg spise? kan ikke rigtig finde ud af det nogen steder på nettet.. det eneste jeg har det er kodimagnyl men er det ikke noget med at når der er det der asetylsalsyre? staves i så må jeg ikke spise dem?

Du må spise panodil, pinex og pamol.. 

- og hvis du lider af migræne må du få Sumatriptan..  

Anmeld

12. december 2014

skoust

sessen1984 skriver:

Du må spise panodil..  

og hvis du lider af migræne må du få Sumatriptan..  

1000 tak for hjælpen.. 

jeg har desværre ikke panodil.. men det er der ikke noget at gøre ved .. så må jeg bare slappe lidt af ...

ja jeg døjer meget med migræne 

Anmeld

12. december 2014

Mamacita til 2 piger

skoust skriver:

1000 tak for hjælpen.. 

jeg har desværre ikke panodil.. men det er der ikke noget at gøre ved .. så må jeg bare slappe lidt af ...

ja jeg døjer meget med migræne 

Tal med din læge om at få Sumatriptan hvis det er migræne.

jeg har kronisk hovedpine/migræne, og er tilknyttet Dansk Hovedpine center i Glostrup. Min hovedpine blev meget forværret frem til uge 23 i denne graviditet (er 27+0 i dag).. Og jeg har fået sumatriptan ved anfald hele vejen igennem, dog max. 2 pr uge. 

Det er det eneste migræne medicin man må få hele graviditeten, men mange læger ved det ikke. De tror man kun må få panodil, men der findes altså andet - for panodil hjælper ikke på migræne.  

Anmeld

12. december 2014

got2b

Jeg har fået af vide man ingenting må tage for smerter hovedpine eller sådan noget, da barnet stadig godt kan få det, da det kommet i dit system (: jeg jar virkelig slemme bækken smerter men tager ingen piller. De dage er jeg os vildt ubrugelig.

Anmeld

13. december 2014

Mamacita til 2 piger

Man må altid tage paracetamol..  

og mod migræne, Sumatriptan.. Man skal jo altid sørge for at få så lidt medicin (og andre skadeligestoffer!) som muligt når maner gravid.

Anmeld

13. december 2014

lillespir26

Personligt har jeg ikke på noget tidspunkt spist smertestillende til trods mega hovedpine min Pinex/ Panodil skulle være ok selvom det siges at give ad hd børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.