Jeg er så ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
9 svar
2 synes godt om
12. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Min dreng på 4 år går i børnehave og jeg har egentlig altid været rigtig glad for stedet, men jeg synes bare at stedet har ændret sig meget. De er sgu faldet af på den. Jeg synes pædagogernes holdninger er vage og jeg synes ikke De gør nok i forhold til mobning, drillerier, slåskampe, grimt sprog osv. Desuden har de ingen sukkerpolitik. Jeg har intet imod de får kage osv. en fredag eller til fødselsdage. Men Jeg har oplevet at De tit får chokolademadder til eftermiddag. Det synes jeg ærligt talt ikke er ok. Jeg ved ik hvor tit det sker men jeg har svært ved at give mine søn noget nå han kommer hjem fra BH da jeg ikke aner hvor meget "sukker" han fået derover. Ja måske jeg er sart, men jeg er bare ikke helt ok med det. Og herhjemme ender vi med at være de sure forældre hele tiden da vi konstant skal "afrette" ham. Gør vi ikke det... hvad ender det så ikke med? Min dreng er rigtig vred - det virker sådan. Jeg kan slet ikke forstå hans reaktioner engang imellem. Han truer os fysisk og verbalt. Knytnæver, spytter, sparker og slår. Jeg kan ikke tolererer det og vi sætter grænser herhjemme. Men det betyder at vi faktisk er meget efter ham. Har det virkelig skidt med det. jeg har prøvet at snakke med pædagogen på hans stue. Men hun siger vi må tage snakken en dag. Så nu må jeg aftale en dag vi kan snakke. Min dreng er dygtig, sød, kærlig, hjælpsom og omsorgsfuld. Men han er også ubehøvlet, voldelig og rigtig irriterende. Og jeg ved godt at alderen også har noget at sige. Vi giver ham lov til at være ham. Men der er grænser. Jeg tolererer ikke vold og ødelæggelse. Jeg vil ikke have han råber af os eller andre. Jeg undskylder det rodet indlæg. Jeg er lige så rodet oppe i mit hovede. Hvad skal jeg stille op? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2014

BinaMor

Kan du evt tage kontakt til en sundhedsplejerske? eller følge op på pædagogerne?

op med humøret. flot du ser dette objektivt og ønsker det bedste for jer alle

Anmeld

12. december 2014

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

Kan du evt tage kontakt til en sundhedsplejerske? eller følge op på pædagogerne?

op med humøret. flot du ser dette objektivt og ønsker det bedste for jer alle

Jeg tror jeg må lave en aftale med pædagogen først. Jeg er bare så frutstreret. 

Anmeld

12. december 2014

BinaMor

min datter var ustyrlig i den samme alder som din.. jeg var meget frustreret. græd og havde endda min mor på besøg en uge for at hjælpe mig.. hvad gjorde jeg forkert?

hun kunne endda være (farlig) voldig over for lillesøster. hun grinede bare af mig og tossede rundt... ingenting kunne jeg gøre..

det er ovre nu. hun er nem, kærlig og alletiders.. men det var en røv overgang.

det skal nok blive bedre. knus..

Anmeld

12. december 2014

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

min datter var ustyrlig i den samme alder som din.. jeg var meget frustreret. græd og havde endda min mor på besøg en uge for at hjælpe mig.. hvad gjorde jeg forkert?

hun kunne endda være (farlig) voldig over for lillesøster. hun grinede bare af mig og tossede rundt... ingenting kunne jeg gøre..

det er ovre nu. hun er nem, kærlig og alletiders.. men det var en røv overgang.

det skal nok blive bedre. knus..

Hvad gjorde du? Hvordan tacklede du det? 

Imorges smed han han sko i hovedet på sin søster fordi han ikke måtte få sit løbehjul med i børnehave. Han kalder mig en lort og jeg har det sådan han siger det tit når der er noget han er utilfreds med. Så er det mig der er en lort. Selvom jeg rent faktisk prøver at hjælpe eller lign. Han siger hver dag han elsker mig. Nogle gange virker det helt "påtaget" Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.

Anmeld

12. december 2014

BinaMor

Anonym skriver:

Hvad gjorde du? Hvordan tacklede du det? 

Imorges smed han han sko i hovedet på sin søster fordi han ikke måtte få sit løbehjul med i børnehave. Han kalder mig en lort og jeg har det sådan han siger det tit når der er noget han er utilfreds med. Så er det mig der er en lort. Selvom jeg rent faktisk prøver at hjælpe eller lign. Han siger hver dag han elsker mig. Nogle gange virker det helt "påtaget" Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.

årh ha... overlevede.. sorry... bare overlevede men...

men noget der hjalp mig (udover en skilsmisse og jeg fandt ud af at... dit barn spejler sig i dig... dine øjne, din kropsholdning, dine ord, din omsorg... det du giver, for du tilbage... jeg fandt ud af at jeg var.. træt.. udmattet.. at jeg ikke havde overskud til at være der 100% for barnet. både pga problemer i forholdet men også fordi.. hun var så f****** træls.. så tænk over de signaler du giver. jeg og mange andre (alle?) kan nemt give forkerte signaler i pressede situationer.

rutiner - hver dag- , forbered barnet på hvis der er ændringer eller man skal noget, tid med barnet hver dag. tid som er intens legetid/spilletid/puttesammen tid/ gåturer og leg. altså hvor opmærksomheden udelukkende er på din søn. fast sengetid, ikke spise foran tv. børn som din søn er sensitive for for mange ting. de skal kun koncentrerer sig om én ting..

jeg tyer også til konserkvenser. hvis hun skreg blev hun sendt på værelset og så måtte hun skrige færdigt derinde.

dette er bare mine erfaringer.... har ingen gyldne råd desværre. knus

Anmeld

12. december 2014

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

årh ha... overlevede.. sorry... bare overlevede men...

men noget der hjalp mig (udover en skilsmisse og jeg fandt ud af at... dit barn spejler sig i dig... dine øjne, din kropsholdning, dine ord, din omsorg... det du giver, for du tilbage... jeg fandt ud af at jeg var.. træt.. udmattet.. at jeg ikke havde overskud til at være der 100% for barnet. både pga problemer i forholdet men også fordi.. hun var så f****** træls.. så tænk over de signaler du giver. jeg og mange andre (alle?) kan nemt give forkerte signaler i pressede situationer.

rutiner - hver dag- , forbered barnet på hvis der er ændringer eller man skal noget, tid med barnet hver dag. tid som er intens legetid/spilletid/puttesammen tid/ gåturer og leg. altså hvor opmærksomheden udelukkende er på din søn. fast sengetid, ikke spise foran tv. børn som din søn er sensitive for for mange ting. de skal kun koncentrerer sig om én ting..

jeg tyer også til konserkvenser. hvis hun skreg blev hun sendt på værelset og så måtte hun skrige færdigt derinde.

dette er bare mine erfaringer.... har ingen gyldne råd desværre. knus

Ja jeg ved godt de spejler sig. Jeg har også skulle passe på ikke selv at "råbe" for meget op... men det er svært at lade være når han er ved at tæve lillesøster eller smadre et eller andet. Så råber jeg sgu højt. Men altså. ja. Jeg kan kun blive bedre. I BH ser han jo de store og hvad de gær og siger og jeg kan se og mærke at virkelig aber meget efter. Han ved inderst inde godt at man ikke råber af hinanden og truer hinanden og slår. Men han "glemmer" det og så er helvede løs. 

Anmeld

12. december 2014

Muffinmus

Nogle børn reagerer også på ting der er ustruktureret. så, prøv at snakke hans dag igennem om morgenen. Fortæl at nu skal i over i børnehaven og der skal han hygge sig og finde en god kammerat at lege med eller hvad de nu skal den dag, at du kommer og henter ham o i skal handle ind eller lign. der findes mange sensitive børn derude der reagere meget på uretfærdighed, eller det de ser som uretfærdighed, f.eks hvis han før har måtte tage løbehjulet med, men ikke må nu, eller før har set tegnefilm kl 17, men ikke må i dag.

Så, prøv at lave faste rutiner og ser om det hjælper.

Lav faste aftaler, f.eks en gang om ugen må løbehjulet komme med, f.eks mandag, hver dag m man se tegnefilm fra 17-18 eller lign.

Og husk, når børnen hentes i institution, har det ofte ikke brug for at blive aktiveret, de HAR været i gang hele dagen, og trænger til at koble af og lave det DE har lyst til. Om det så er at tegne, se tv eller hvad det måtte være.

Mange forældre står nærmest i en bue for at få børnene aktiveret så de er gode forældre der ikke alder deres barn se tv, spiller eller lign, men nogle gange har de bare brug for pausen, som vi selv har.

Og pålægschokolade er faktisk okay, den bette skive er ikke mere farlig end alt det fedt der er i en spegepølsemad, snarer tvært imod, så selv om man skal begrænse sukkerindtaget, så er der såmænd også mange tilsætningsstoffer samt fedt i alt andet pålæg. Husk endelig det

Anmeld

12. december 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Nogle børn reagerer også på ting der er ustruktureret. så, prøv at snakke hans dag igennem om morgenen. Fortæl at nu skal i over i børnehaven og der skal han hygge sig og finde en god kammerat at lege med eller hvad de nu skal den dag, at du kommer og henter ham o i skal handle ind eller lign. der findes mange sensitive børn derude der reagere meget på uretfærdighed, eller det de ser som uretfærdighed, f.eks hvis han før har måtte tage løbehjulet med, men ikke må nu, eller før har set tegnefilm kl 17, men ikke må i dag.

Så, prøv at lave faste rutiner og ser om det hjælper.

Lav faste aftaler, f.eks en gang om ugen må løbehjulet komme med, f.eks mandag, hver dag m man se tegnefilm fra 17-18 eller lign.

Og husk, når børnen hentes i institution, har det ofte ikke brug for at blive aktiveret, de HAR været i gang hele dagen, og trænger til at koble af og lave det DE har lyst til. Om det så er at tegne, se tv eller hvad det måtte være.

Mange forældre står nærmest i en bue for at få børnene aktiveret så de er gode forældre der ikke alder deres barn se tv, spiller eller lign, men nogle gange har de bare brug for pausen, som vi selv har.

Og pålægschokolade er faktisk okay, den bette skive er ikke mere farlig end alt det fedt der er i en spegepølsemad, snarer tvært imod, så selv om man skal begrænse sukkerindtaget, så er der såmænd også mange tilsætningsstoffer samt fedt i alt andet pålæg. Husk endelig det

Tak for dit svar. Der er selvfølgelig ting at tænke over men synes selv vi er ret struktureret og er klar over at vores dreng er sensitiv på mange områder.

Anmeld

12. december 2014

Lise

Jeg har en fire-årig dreng der på mange måder er en virkelig sød og rolig dreng. Han har en struktureret hverdag, og en god børnehave.

Men han kan også virkelig være grov. Og rigtig grim i munden. Jeg får ofte af vide at jeg er en lort. Ellers hans far eller storebror er  Han holder sig heller ikke tilbage for at slå eller sådan noget. Vi sætter naturligvis grænser for ham, og lader ham vide at vi ikke accepterer den opførsel.

Det jeg vil frem til er at en del af det kan altså godt hænge sammen med alderen. Selvfølgelig kan en ustruktureret hverdag, dårlig mad, inkonsekvens også have meget at sige. Men de fire-årige kan være nogle monstre!

Men det lyder som en god ide at have et møde med pædagogen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.