Graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Jeres mening: lyder det til at være en graviditet udenfor livmoderen

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.247 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. december 2014

AngelasMave

Godaften alle sammen..

jeg står i den situation at jeg endelig er blevet gravid igen efter jeg har prøvet siden min forrige graviditet (som var udenfor livmoderen) hvor jeg blev opereret akut da jeg var 4+3 dage henne..

nu hvor jeg er gravid igen og har været til første scanning i mandags hvor gynækologen sagde at ægget højst sandsynligt sidder rigtigt hvor det skal for han kunne ane en lille plet og han var 98% sikker på at det gjorde, så er jeg ærligtalt skide bange for at det sidder udenfor igen selvom han sagde noget andet..

Forrige graviditet sagde gynækologerne nemlig at det sad rigtigt, så sad det forkert, så sad det rigtigt og så sad det absolut forkert  og jeg sgu akut opereres pga livsfare..

men den gang var graviditetstesten meget lav positiv frem for denne gang kan man se begge streger virkelig tydeligt.. Men også bare i denne graviditet har jeg fået svamp pga mine hormoner er ubalanceret eller hvad man kan sige som er under behandling med creme, men her til aften kunne mig og min kæreste ikke holder fingrene for hos selv så vi smuttede ind i soveværelset og prøvede at hygge os, hvilket vi måtye stoppe pga det gjorde ondt på mig..

nu hvor jeg ligger og slapper af på sofaen kan jeg mærke en form for irritation (mild) smerte i min højre side, hvor jeg blev opereret sidst (de bevarede æggelederen) smerten ligger ved hoften og det sådan når jeg f.eks lige mærker efter og trykker blidt gør det ondt..

er det noget jeg skal tage alvorligt??? Ønsker dette barn og netop også fordi min chance for en graviditet indenfor livmoderen er minimal pga min forrige  graviditet, så er risikoen stor for den sætter sig forkert igen.

jeg har tid på tirsdag til en ny scanning men jeg er skide bange for at noget er gået galt?

Hvad er jeres erfaringer med smerter under jeres graviditet , sgu kun være 1 - 1,5 små uge henne efter gynækologens mening.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

o1Mutte

AngelasMave skriver:

Godaften alle sammen..

jeg står i den situation at jeg endelig er blevet gravid igen efter jeg har prøvet siden min forrige graviditet (som var udenfor livmoderen) hvor jeg blev opereret akut da jeg var 4+3 dage henne..

nu hvor jeg er gravid igen og har været til første scanning i mandags hvor gynækologen sagde at ægget højst sandsynligt sidder rigtigt hvor det skal for han kunne ane en lille plet og han var 98% sikker på at det gjorde, så er jeg ærligtalt skide bange for at det sidder udenfor igen selvom han sagde noget andet..

Forrige graviditet sagde gynækologerne nemlig at det sad rigtigt, så sad det forkert, så sad det rigtigt og så sad det absolut forkert  og jeg sgu akut opereres pga livsfare..

men den gang var graviditetstesten meget lav positiv frem for denne gang kan man se begge streger virkelig tydeligt.. Men også bare i denne graviditet har jeg fået svamp pga mine hormoner er ubalanceret eller hvad man kan sige som er under behandling med creme, men her til aften kunne mig og min kæreste ikke holder fingrene for hos selv så vi smuttede ind i soveværelset og prøvede at hygge os, hvilket vi måtye stoppe pga det gjorde ondt på mig..

nu hvor jeg ligger og slapper af på sofaen kan jeg mærke en form for irritation (mild) smerte i min højre side, hvor jeg blev opereret sidst (de bevarede æggelederen) smerten ligger ved hoften og det sådan når jeg f.eks lige mærker efter og trykker blidt gør det ondt..

er det noget jeg skal tage alvorligt??? Ønsker dette barn og netop også fordi min chance for en graviditet indenfor livmoderen er minimal pga min forrige  graviditet, så er risikoen stor for den sætter sig forkert igen.

jeg har tid på tirsdag til en ny scanning men jeg er skide bange for at noget er gået galt?

Hvad er jeres erfaringer med smerter under jeres graviditet , sgu kun være 1 - 1,5 små uge henne efter gynækologens mening.. 

1-1,5 uge?? Er det ikke en taste fejl? 

Anmeld

11. december 2014

AngelasMave

o1Mutte skriver:

1-1,5 uge?? Er det ikke en taste fejl? 

Det jeg mente med 1 til 1,5 var at det lige er begyndelsen, er dårlig til at formulere mig , det jo helt nyt alt dette

Anmeld

11. december 2014

o1Mutte

AngelasMave skriver:

Det jeg mente med 1 til 1,5 var at det lige er begyndelsen, er dårlig til at formulere mig , det jo helt nyt alt dette

Så er du nok nærmere uge 4+ Prøv at gå ind og læs om de forskellige uger herinde  

Anmeld

11. december 2014

o1Mutte

AngelasMave skriver:

Her  https://www.baby.dk/videnom/376p376/graviditeten-uge-for-uge-graviditeten-uge-for-uge.aspx

Anmeld

11. december 2014

AngelasMave

Er sådan lidt rundt på gulvet og uforstående, har bryst spændinger og kvalme når jeg spiste aftensmad, min største frygt er at den vil side udenfor igen, og efter jeg har læst det link du skrev ville det være i inde i livmoderen efter nogle døgn, vil det sige at gynækologen har ret i hvor den sidder siden jeg har blid smerte i højre side , bryst spændninger har jeg haft 2 ugers tid og nu kvalme ligesåvel at jeg ik havde svamp som kom i søndags 

Anmeld

11. december 2014

AngelasMave

Ik havde svamp ved min forrige graviditet men som jeg hat nu som kom i søndags* plus min sidste menstruation var den 22 oktober

Anmeld

12. december 2014

Rengyduck

Det kan alt sammen være symptomer på normal graviditet også Har du taget en test og hvordan ser den ud?

Og det med at have svamp er en generel risiko for gravide, fordi kroppens østrogenniveau er forhøjet = man får lettere infektioner. Så det skal bare behandles og så burde det ikke have noget at sige. Jeg har til gengæld hørt fra folk, som havde en graviditet udenfor livmoderen, at de fik voldsomme smerter og skulle indlægges pga disse (hvor det så bliver opdaget). 

Anmeld

12. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
AngelasMave skriver:

Ik havde svamp ved min forrige graviditet men som jeg hat nu som kom i søndags* plus min sidste menstruation var den 22 oktober

Hvis du havde sidste mens d. 22 oktober, så er du 7+2, vil jeg mene. 

Burde du ikke kontakte din læge eller gynækolog, hvis du er så nervøs for at denne graviditet også er udenfor livmoderen? 

Vi er jo ikke læger herinde.

Anmeld

12. december 2014

Sajida2006

først vil jeg sige tillykke med graviditeten 

dernæst så synes jeg ikke du skal bekymre dig over om den nu også sidder hvor den skal, jeg er sikker på at den sidder rigtigt hvis det er det du har fået afvide hos din læge/gynækolog.

dengang jeg blev gravid, havde jeg små stikkende smerter i den højre side af underlivet i uge 3 & 4 og min gynækolog bekræftede at jeg var blevet gravid fra den højre æggestokke. ved ikke om det kan være derfra smerterne stammer, i forhold til når ægget har sat sig fast. og ellers er de gener og ting og sager du snakker om total normale, det hedder ligamentsmerter og det er fordi at hele dit underliv er ved at omrokere så der kan være plads til at båbe baby og livmoder kan vokse sig større. tag det ikke så tungt og NYD det - måske kommer kvalmen snart og så er det pludselig ikke så sjovt længere hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.