Eksperthjælp: Jeg har fået konstateret PCO - hvornår skal vi søge hjælp til fertilitetsbehandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. december 2014

Tina Sandager

Hej Tina

Jeg håber du har tid og mulighed for at hjælpe mig. Først lidt om min "historie". Stoppede på p-pillerne efter 8 år i april i år, har haft meget uregelmæssig cyklus siden da, har kun menstrueret to gange efter stoppet på p-pillerne i april, sidste gang var i oktober.
Jeg har efter undredning hos gynækolog, fået konstateret PCO og er blevet sat i behandling med 500 mg metformin 4 gange dagligt, startede for 2 uger siden.
Ydermere fik jeg i sommer konstateret sværer celleforandringer og fik foretaget et keglesnit og har nu fået konstateret normale celler, men har dog stadig HPV virus i kroppen på trods af at jeg er blevet vaccineret for 3 år siden.
Mit spørgsmål til dig er hvad der vil være det mest optimalt for os at gøre fremover. Skal vil se tiden an? Eller skal vil søge videre i fertilitetsbehandling? Og hvad vil du anbefale det offentlige eller det private? Hvis man ser bort fra pengene.

På forhånd tak :-)

Tinas svar

Kære ønskergraviditet14,

Tak for dit brev.

Godt du er blevet udredt og er kommet i Metformin behandling.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til den offentlige fertilitetsklinik der ligger tættest på din bopæl. Ring dem op og bed om at blive ringet op af en af lægerne, når de har tid. De vil kunne rådgive dig langt bedre end mig. Det handler bl.a. om din nuværende vægt (altså om du er kommet langt nok ned i vægt hvis du er overvægtig pga PCO?).

Du skal naturligvis ikke vente for længe med at få hjælp til at blive gravid - og du kan ligeså godt starte i det offentlige, det er nemlig gratis - udover udgiften til medicin. Der er også private klinikker med ydernummer, der laver gratis inseminationer. Du får rigtig god behandling begge steder.

Held og lykke.

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.