alkolhol - hvad gjorde i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
21 svar
7 synes godt om
11. december 2014

Anonym trådstarter

Hej med jer .  Jeg håber på en masse gode råd og ideer fra jer herinde. Jeg er blevet sat i behandling med metformin, og har i denne forbindelse kunne læse mig frem til at det ikke er godt at drikke alkohol mens man tager metformin. Dette hænger bare utroligt dårligt sammen med denne juletid, hvor der bliver tilbudt rigelige mængder af alkohol. Da jeg ikke har lyst til at indvi familie og venner i at jeg er i fertilitet behandling, håbede jrh på at i herinde har nogle rigtig gode råd og ideer til hvordan jeg kan snige mig udenom alkoholen, uden at folk stiller for mange spørgsmål? 

Det blev et længere indlæg, men jeg håber i har tid og lyst til at hjælpe mig alligevel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

LinLin

Er det ikke nok at sige du ikke har lyst?! 

Anmeld

11. december 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Er det ikke nok at sige du ikke har lyst?! 

Hej Linlin. Jo det har du helt ret i, men min og min kærestes familie er bare vant til at jeg altid får et par glas rødvin (uden det skal lyde alkoholisk ), og jeg ved bare at de vil sætte spørgsmålstegn hvis jeg pludselig siger at jeg ikke har lyst. Så vil de med det samme tro at jeg er gravid, og det er jeg bare ikke interesseret i, som det er lige nu hvor det he!le er så usikkert 

Anmeld

11. december 2014

LinLin

Anonym skriver:

Hej Linlin. Jo det har du helt ret i, men min og min kærestes familie er bare vant til at jeg altid får et par glas rødvin (uden det skal lyde alkoholisk ), og jeg ved bare at de vil sætte spørgsmålstegn hvis jeg pludselig siger at jeg ikke har lyst. Så vil de med det samme tro at jeg er gravid, og det er jeg bare ikke interesseret i, som det er lige nu hvor det he!le er så usikkert 

Du er bestemt heller ikke den første der stiller det spørgsmål herinde!  (Har du i øvrigt prøvet at søge på gamle tråde? 

Min familie ville bare ikke tænke over hvis jeg sagde nej tak....

Anmeld

11. december 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg plejer at sige at jeg har en lille smule hovedpine og ikke vil gøre den værre.  

Anmeld

11. december 2014

Anonym trådstarter

Det har du helt sikkert ret i, jeg syntes bare det er svært at tage udgangspunkt i andres historier, derfor jeg håbede på nogle råd 

Anmeld

11. december 2014

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Jeg plejer at sige at jeg har en lille smule hovedpine og ikke vil gøre den værre.  

Det var en oplagt mulighed  håber på flere gode råd herinde, der er jo mange julefrokoster at skulle finde på undskyldninger for 

Anmeld

11. december 2014

Lililili

Jeg sagde det halve af sandheden... Fortalte at jeg var blevet testet for insulinresistens og derved sat i behandling med metformin. Håber det bedste for jer 

Anmeld

11. december 2014

Anonym trådstarter

LiLyKa skriver:

Jeg sagde det halve af sandheden... Fortalte at jeg var blevet testet for insulinresistens og derved sat i behandling med metformin. Håber det bedste for jer 

Okay det var selvfølgelig også en mulighed, selvom jeg nu tror at jeg holder helt tæt i indtil videre  tusind tak. Havde du positive oplevelser på metforminen? Jeg startede  for to uger siden, og trapper op til 500 mg 4 gange dagligt, efter jeg fik konstateret PCO i sommer. 

Anmeld

11. december 2014

moaren

Må man spørge hvad der står mht metformin og alkohol? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.