Har brug for svar og afklaring. Hvad tror i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
9 svar
2 synes godt om
11. december 2014

missehxx

Hej piger.

åh, jeg synes det hele er træls for tiden. Har virkelig snart brug for et svar, og noget afklaring på hvad der er med min søn.

en hurtig opsummering: M blev født ved igangsttelse 38+2, da der intet bevægelse var længere, da han var begyndt at tabe sig grundet manglende næring, og derfor ikke have kræfter til at bevæge sig. Det var en hård fødsel, og M var påvirket da han kom ud, og vi blev indlagt på barselsgangen da han skulle have målt blodsukker ret tit. Vi endte dog med at blive i 14 dage, da han ikke ville sutte, og dermed efter 1 uge måtte have sonde i fordi han var blevet helt afkræftet af ikke at få mad. Samtidig havde han svær gulsot.

Han har altid sovet utroligt meget. Han har aldrig helt spist nok, men ellers fulgt sine kurver, og følger sin udvikling som han skal. Han har dog lidt mavebøvl og får movicol. Han han fået taget biopsi fra tarmen, og de fandt intet unormalt så de kan ikke sige hvorfor han ikke selv kommer af med afføring (vi skyller ham ofte).

På trods af det, var han indtil han var omkring 5 måneder, altid en meget glad, smilende og veltilfreds dreng, som bare var SÅ hyggeligt at gå hjemme på barsel med. Men pludselig vendte det. Han brokker sig HELE TIDEN. vil ikke spise mad, vil ikke lege, vil ikke sidde på skødet, vil ikke sove (vågner over 30 gange om natten), han brokker sig 24/7, og jeg er snart så udmattet at jeg ikke kan hænge sammen. Jeg kan ikke lægge ham fra mig, ligesom førhen hvor han så kunne ligge og lege lidt. Det kan ikke lade sig gøre. Kan ikke holde ud at tage ham med nogen steder hen for han brokker sig og græder hele tiden, så det er super stressende at have ham med. I forbindelse med hans første indlæggelse blev han tjekket for stofskiftesygdomme og sukkersyge. Det har han IKKE.

Hvad mon der er galt? Vi skal ud på sygehuset til kontrol for maven på tirsdag, og har fået en henvisning grundet ovenstående, men der er vi først indkaldt til d. 7 januar, så regner med at jeg bare giver dem hele smøren på tirsdag, i håb om at de så vil tage sig af det noget før..

Det har stået på i 2 mdr nu, han er 7 mdr gammel.

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Jeg kan ikke genkende min ellers så glade dreng...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

modesty

Hej piger.

åh, jeg synes det hele er træls for tiden. Har virkelig snart brug for et svar, og noget afklaring på hvad der er med min søn.

en hurtig opsummering: M blev født ved igangsttelse 38+2, da der intet bevægelse var længere, da han var begyndt at tabe sig grundet manglende næring, og derfor ikke have kræfter til at bevæge sig. Det var en hård fødsel, og M var påvirket da han kom ud, og vi blev indlagt på barselsgangen da han skulle have målt blodsukker ret tit. Vi endte dog med at blive i 14 dage, da han ikke ville sutte, og dermed efter 1 uge måtte have sonde i fordi han var blevet helt afkræftet af ikke at få mad. Samtidig havde han svær gulsot.

Han har altid sovet utroligt meget. Han har aldrig helt spist nok, men ellers fulgt sine kurver, og følger sin udvikling som han skal. Han har dog lidt mavebøvl og får movicol. Han han fået taget biopsi fra tarmen, og de fandt intet unormalt så de kan ikke sige hvorfor han ikke selv kommer af med afføring (vi skyller ham ofte).

På trods af det, var han indtil han var omkring 5 måneder, altid en meget glad, smilende og veltilfreds dreng, som bare var SÅ hyggeligt at gå hjemme på barsel med. Men pludselig vendte det. Han brokker sig HELE TIDEN. vil ikke spise mad, vil ikke lege, vil ikke sidde på skødet, vil ikke sove (vågner over 30 gange om natten), han brokker sig 24/7, og jeg er snart så udmattet at jeg ikke kan hænge sammen. Jeg kan ikke lægge ham fra mig, ligesom førhen hvor han så kunne ligge og lege lidt. Det kan ikke lade sig gøre. Kan ikke holde ud at tage ham med nogen steder hen for han brokker sig og græder hele tiden, så det er super stressende at have ham med. I forbindelse med hans første indlæggelse blev han tjekket for stofskiftesygdomme og sukkersyge. Det har han IKKE.

Hvad mon der er galt? Vi skal ud på sygehuset til kontrol for maven på tirsdag, og har fået en henvisning grundet ovenstående, men der er vi først indkaldt til d. 7 januar, så regner med at jeg bare giver dem hele smøren på tirsdag, i håb om at de så vil tage sig af det noget før..

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Jeg kan ikke genkende min ellers så glade dreng...

Det er ikke unormalt, det du beskriver. Her kom det lidt senere, men vi har også haft flere perioder med heftige humørsvingninger, uregelmæssig søvn og mor-afhængighed. Umiddelbart synes jeg det lyder som en udviklingsfase. 2 mdr. er lang tid og jeg kan ikke præcist huske hvor lange de perioder var med min søn, men jeg kan huske at man ikke kunne tage noget for givet og at alt kunne ændre sig fra den ene dag til den anden, både med humør og søvn, nærmest op til han blev et år.

Jeg bliver lidt nysgerrig på dét du skriver med at I skyller ham? Mener du at I skyller hans tarm?

Ammer du eller får han flaske?

Anmeld

11. december 2014

missehxx

modesty skriver:

Det er ikke unormalt, det du beskriver. Her kom det lidt senere, men vi har også haft flere perioder med heftige humørsvingninger, uregelmæssig søvn og mor-afhængighed. Umiddelbart synes jeg det lyder som en udviklingsfase. 2 mdr. er lang tid og jeg kan ikke præcist huske hvor lange de perioder var med min søn, men jeg kan huske at man ikke kunne tage noget for givet og at alt kunne ændre sig fra den ene dag til den anden, både med humør og søvn, nærmest op til han blev et år.

Jeg bliver lidt nysgerrig på dét du skriver med at I skyller ham? Mener du at I skyller hans tarm?

Ammer du eller får han flaske?

Ja vi skyller hans tarm, med en sonde og saltvand...

Anmeld

11. december 2014

modesty

missehxx skriver:

Ja vi skyller hans tarm, med en sonde og saltvand...

Okay. Jeg synes umiddelbart at det er meget voldsomt at give så lille et barn tarmskylninger. Jeg går ud fra at det er lægen der har anbefalet det?

Det er en vidt udbredt opfattelse at tarmskylninger ødelægger bakteriefloraen, som er nødvendig for et velfungerende mave-tarm-system. Og når han ovenikøbet får MME (kunne jeg læse mig til i dine andre tråde) og I giver Movicol, så er det ikke det bedste udgangspunkt for at få maven til at fungere godt.

Hvad har I gjort af tiltag i forhold til hans kost? Har I prøvet at skære ned på stivelsen? Og øge indtag af gode fibrer gennem grønsager og frugt?

Giver I ham mælkesyrebakterier som tilskud?

Anmeld

11. december 2014

missehxx

modesty skriver:

Okay. Jeg synes umiddelbart at det er meget voldsomt at give så lille et barn tarmskylninger. Jeg går ud fra at det er lægen der har anbefalet det?

Det er en vidt udbredt opfattelse at tarmskylninger ødelægger bakteriefloraen, som er nødvendig for et velfungerende mave-tarm-system. Og når han ovenikøbet får MME (kunne jeg læse mig til i dine andre tråde) og I giver Movicol, så er det ikke det bedste udgangspunkt for at få maven til at fungere godt.

Hvad har I gjort af tiltag i forhold til hans kost? Har I prøvet at skære ned på stivelsen? Og øge indtag af gode fibrer gennem grønsager og frugt?

Giver I ham mælkesyrebakterier som tilskud?

Ja det er voldsomt at skylle ham, men det er børnelægen der har sagt vi skal. Førhen blev han skyllet 2x dagligt, nu er det kun et par gange om ugen. Vi er NØDT til det, for ellers stopper han fuldstændig til. Jeg er udmærket klar over at det ikke er sundt for tarmen, men der er ikke rigtig andre løsninger. Vi kan ikke rigtig gøre så meget mht. hans kost, da han ikke vil spise fast føde

Anmeld

11. december 2014

modesty

missehxx skriver:

Ja det er voldsomt at skylle ham, men det er børnelægen der har sagt vi skal. Førhen blev han skyllet 2x dagligt, nu er det kun et par gange om ugen. Vi er NØDT til det, for ellers stopper han fuldstændig til. Jeg er udmærket klar over at det ikke er sundt for tarmen, men der er ikke rigtig andre løsninger. Vi kan ikke rigtig gøre så meget mht. hans kost, da han ikke vil spise fast føde

OK. Jeg vil stærkt anbefale jer at give ham frysetørrede mælkesyrebakterier, som er et kosttilskud bestående af naturlige bakterier som fremkommer i tarmen. Barnet får bakterierne gennem modermælken, så det er ekstra vigtigt at give til flaskebørn. Det er fuldstændigt uskadeligt.

Start med BioGaia dråber, og når han er et år, kan I gå over til Probiotic Panda.

http://www.jordemoder.dk/dk/BioGaia-Kolik.aspx

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2-2616p.html

Har I prøvet at lave suppe til ham og give ham i flasken? For at få noget andet næring i ham (I har sikkert prøvet lidt af hvert, men jeg spørger bare for en sikkerheds skyld).

Når han begynder at ville spise fast føde, så LAD VÆRE med at give ham grød a la majs, ris o.s.v. Giv ham grønsagsmos. Det er langt bedre for tarmen, specielt for et barn med forstoppelse. IKKE kartofler, som er stivelsesholdige, men f.eks sweet potato, blomkål, gulerod, pastinak o.s.v.

Anmeld

11. december 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Tænker om i evt har prøvet lactolose ? Mod maven det fungerede rigtig godt her. 

Og umilbart syntes jeg osse det lyder som et spring sådan bliv min pige osse pludselig fra hun var de der 5-6 mdr hvor alt bare blev besværligt intet hjalp vi havde osse dage om natten hun ikke sov det svingede meget og i løbet af dagen var det bare en kamp at få hende til at sove selv om hun var over træt. 

Nu er hun 8 mdr og det går da beder men hun er stadig ikke helt tilfreds vi tager bare en dag af gangen i det mindste vil hun gerne spise nu 

Og det er bare en sindssyg hård periode at komme igennem desværre 

Anmeld

11. december 2014

Soffy27

Min søn er nu 5 en halv måned.. Og min glade og altid smilende og tilfredse dreng, er også pist forsvundet.. Han gider heller ikke rigtig at lege selv mere mens jeg lige får ordnet de hjemlige pligter og den ellers rolige nattesøvn er nu afbrudt flere gange.. Så tænker lidt det måske er et spring de har i den alder.. Husker det ikke fra min første, men han havde også kolik og refluks de første 4 måneder, så han har været en engel på det tidspunkt uanset hvad han gjorde  

Anmeld

11. december 2014

modesty

Jeg husker pludseligt at månederne inden han begyndte at kravle var vildt pres, fordi han var så frustreret over ikke at kunne noget som helst. Han havde viljen, men ikke evnen. Det blev meget bedre da han begyndte at kravle. Og så gik der en måned og så fik han separationsangst.  Det er bare op og ned det første lange stykke tid.

Anmeld

11. december 2014

Rockertand

missehxx skriver:

Hej piger.

Det lyder rigtigt hårdt, både utilfredsheden, men også spekulationerne om, hvad han fejler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.