brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
4 svar
1 synes godt om
11. december 2014

lillehåb

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide igennem længere tid. Efter nogle prøver blev vi henvist til en fertilitet klinik da min kæreste har lavt sædkvalitet.

Vi kom ud til diverse samtaler og tjek og skulle begynde her i oktober med gonal f

Efter under 14 dage var vi nød til at få æggene ud da jeg blev overstimulere.

Vi var så heldige (føler jeg) at vi fik 17 ud, hvor 10 var brugbare og 6 befrugtede.

Jeg fik min menstruation kortid efter d. 3 november. Men begrund af overstimulerende æg skulle jeg vente til nr 2 menstruation før jeg kunne få sat æg op igen.

Min cyklus har altid været meget præcis.

Nu har vi den 11 december. Jeg har ikke fået min menstruation og har ingen tegn på at det skal komme.

I sidste uge og i da har jeg taget en graviditet prøve men begge er negative.

Er der nogen der nogen sinde har prøvet noget lignende.

Kan det være gonal f der har udskudt det hele?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

LilleMie

lillehåb skriver:

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide igennem længere tid. Efter nogle prøver blev vi henvist til en fertilitet klinik da min kæreste har lavt sædkvalitet.

Vi kom ud til diverse samtaler og tjek og skulle begynde her i oktober med gonal f

Efter under 14 dage var vi nød til at få æggene ud da jeg blev overstimulere.

Vi var så heldige (føler jeg) at vi fik 17 ud, hvor 10 var brugbare og 6 befrugtede.

Jeg fik min menstruation kortid efter d. 3 november. Men begrund af overstimulerende æg skulle jeg vente til nr 2 menstruation før jeg kunne få sat æg op igen.

Min cyklus har altid været meget præcis.

Nu har vi den 11 december. Jeg har ikke fået min menstruation og har ingen tegn på at det skal komme.

I sidste uge og i da har jeg taget en graviditet prøve men begge er negative.

Er der nogen der nogen sinde har prøvet noget lignende.

Kan det være gonal f der har udskudt det hele?? 

Jeg følger lige med her, da jeg har været igennem næsten det samme, jeg er dog desværre næsten samme sted som dig lige nu, og har ingen erfaringer med om Gonal-F kan udskyde mens.

Jeg blev også stimuleret med Gonal-F, blev overstimuleret, fik ikke lagt æg op, fik mens 5 dage efter ÆU og venter nu på min mens nr. 2 (som jeg dog først forventer her en af dagene - min cyklus er ikke så præcis).

Vi kommer nok desværre til at vente en cyklus ekstra, da vores klinik holder to ugers juleferie... Så jeg håber faktisk at min cyklus ender med at blive på omkring 44 dage (nok lidt urealistisk ), for så passer det med at vi kan starte op, når de kommer tilbage fra ferie

Hvor meget er du gået over tid?

Hvis testene er negative, er du jo nok ikke gravid desværre, men der er da altid en lille chance for, at du er en af dem der først kan teste positivt sent  Jeg har selv tidligere oplevet at gå 14 dage over tid (ud fra en positiv ægløsningstest), uden at være gravid, men det var uden hormonpåvirkning. Bare lige for at sige, at kroppen nogle gange driller 

Holder din klinik juleferie, eller kan du få lagt æg op over julen, hvis din mens kommer nu her?

Anmeld

11. december 2014

lillehåb

LilleMie skriver:

Jeg følger lige med her, da jeg har været igennem næsten det samme, jeg er dog desværre næsten samme sted som dig lige nu, og har ingen erfaringer med om Gonal-F kan udskyde mens.

Jeg blev også stimuleret med Gonal-F, blev overstimuleret, fik ikke lagt æg op, fik mens 5 dage efter ÆU og venter nu på min mens nr. 2 (som jeg dog først forventer her en af dagene - min cyklus er ikke så præcis).

Vi kommer nok desværre til at vente en cyklus ekstra, da vores klinik holder to ugers juleferie... Så jeg håber faktisk at min cyklus ender med at blive på omkring 44 dage (nok lidt urealistisk ), for så passer det med at vi kan starte op, når de kommer tilbage fra ferie

Hvor meget er du gået over tid?

Hvis testene er negative, er du jo nok ikke gravid desværre, men der er da altid en lille chance for, at du er en af dem der først kan teste positivt sent  Jeg har selv tidligere oplevet at gå 14 dage over tid (ud fra en positiv ægløsningstest), uden at være gravid, men det var uden hormonpåvirkning. Bare lige for at sige, at kroppen nogle gange driller 

Holder din klinik juleferie, eller kan du få lagt æg op over julen, hvis din mens kommer nu her?

Vores har lukket for tilmelding. De åbner først d. 27/12

Så man kunne håbe

Nej tror desværre heller ikke jeg er gravid. Er bare vild utålmodig på den kommer. Er otte dage over, men normalt fik jeg gerne ømme bryster og lysten til salt og chokolade en uge før menstruation. Har heller ingen begynde smerter som kunne indikere at den skulle komme. ��

Anmeld

11. december 2014

LilleMie

lillehåb skriver:

Vores har lukket for tilmelding. De åbner først d. 27/12

Så man kunne håbe

Nej tror desværre heller ikke jeg er gravid. Er bare vild utålmodig på den kommer. Er otte dage over, men normalt fik jeg gerne ømme bryster og lysten til salt og chokolade en uge før menstruation. Har heller ingen begynde smerter som kunne indikere at den skulle komme. ��

Hmmm det er mærkeligt, at den lader vente på sig og at du ingen tegn har på, at den dukker op. Lad os krydse fingre for, at den slet ikke kommer mere de næste 9 måneder (for os begge 

Men det kunne da være dejligt, hvis der var en med erfaringer med gonal f og udskudt cyklus... Det er bare så rart at høre fra andre med samme erfaringer, så man får bekræftet, at det ikke bare er ens krop, der opfører sig irriterende 

Er dine æg også frosset ned efter befrugtning, men inden de begyndte at dele sig? Jeg er meget spændt på, hvordan de klarer sig/deler sig, når de bliver tøet op. Vi har 20 befrugtede æg i fryseren fra ægudtagningen, men hvor mange der faktisk vil dele sig og kan blive lagt tilbage, er jeg ret spændt på!

Anmeld

11. december 2014

lillehåb

Ja alle vores æg der er befrugtede har delt sig og blevet frosset ned.

Man kan altid krydse fingre,

Syns faktisk det er rigtigt svært, ingen af mine veninder med børn har haft problemer med at få børn. Så det er lidt svært og snakke med dem om det man føler under forløbet, smerterne og de 1000 spørgsmål der hele tiden dukker op.

Så hvis der er nogle erfarne derude så skriv gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.