Nogle der ved?? (SU)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.694 visninger
10 svar
1 synes godt om
10. december 2014

lollandpigen

Hej Piger....

Jeg påtænker at starte uddannelse på SU med første skoledag den 20 januar 2015.... Der står på SU.dk at starter man uddanelse efter den 20 i en måned får man først SU fra næste måned..... Men tænker når man starter den 20 hvad hører den så til...??

Får jeg mon SU 1/1 eller først den 1/2??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

lillespir26

lollandpigen skriver:

Hej Piger....

Jeg påtænker at starte uddannelse på SU med første skoledag den 20 januar 2015.... Der står på SU.dk at starter man uddanelse efter den 20 i en måned får man først SU fra næste måned..... Men tænker når man starter den 20 hvad hører den så til...??

Får jeg mon SU 1/1 eller først den 1/2??

1/2 

Anmeld

10. december 2014

Wik

1/2 desværre

Anmeld

10. december 2014

Noneother

Der må jeg altså lige have lov at sige folk imod.

Hvis du starter d. 20 januar, så har du ret til SU I januar. Ergo d.31/12.

Starter du derimod d. 21 (efter d. 20) har du først ret til SU fra februar.

Når det så er sagt, skal du skynde dig at søge, hvis de skal gå ind til tiden.

Anmeld

10. december 2014

Trekløver(:

Så burde du få 1/1. Det er bare senest d. 20 i måneden man må starte for at være berettiget til su for den måned. Men du skal søge nu, ellers får du dem først udbetalt senere. 

Anmeld

10. december 2014

Nystart

SENEST studie start den 20 og du vil få for den måned....

Hf vuc starter altid den 20 eller den seneste hverdag inden netop for su'en....

Så du modtager su pr 1/1 studiestart 20/1 :-) 

Anmeld

2. januar 2015

lollandpigen

Trekløver(: skriver:

Så burde du få 1/1. Det er bare senest d. 20 i måneden man må starte for at være berettiget til su for den måned. Men du skal søge nu, ellers får du dem først udbetalt senere. 

Fik ikke søgt i tide da jeg først fik besked fra skolen den 19 at jeg var kommet ind så søgte den 20 december.... Jeg har derfor ikke fået svar på su og derfor heller ikke fået noget udbetalt den 31/1 men ved du om dem for januar kommer når de har godkendt min ansøgning eller om de først kommer sammen med dem til, februar altså 31/1??

Anmeld

2. januar 2015

Nettemor

lollandpigen skriver:

Fik ikke søgt i tide da jeg først fik besked fra skolen den 19 at jeg var kommet ind så søgte den 20 december.... Jeg har derfor ikke fået svar på su og derfor heller ikke fået noget udbetalt den 31/1 men ved du om dem for januar kommer når de har godkendt min ansøgning eller om de først kommer sammen med dem til, februar altså 31/1??

De kommer når det er blevet godkendt.  

Anmeld

2. januar 2015

mpr

lollandpigen skriver:

Hvis du har søgt for januar så kommer de den første torsdag efter de har godkendt din ansøgning

Anmeld

2. januar 2015

Trekløver(:

lollandpigen skriver:

Vil tro at de først kommer med de andre til februar, da du først har kunne søge så sent. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.