Hvordan redder vi vores nattesøvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
9 svar
13 synes godt om
10. december 2014

Bshizzle

..... Ååårrrrh!!! Hvor skal jeg starte?? 

Sagen er den at min mindste på 3 år er kommet ind i en svær periode! 

Han vågner HVER nat i hans seng og græder og løber ind i soveværelset til os!(Prøv lige og forstil jer i sover tungt og vågner op til et skrig fra den ene ende af huset mod værelset til os.. - YEP! Jeg blir altid mega bange/chok!!&nbsp 

Anyway... 

Vi plejer at putte ham igen i hans seng, men han vil bare ik falde til ro.. Og vågner tit 5 gange om natten 

Han VIL ind og sove ved siden af os, men det er der dårligt nok plads til i en 140x200 seng, da både manden min og sønnen gerne skal fylde det hele og jeg får lov til at sove på siden HVER gang!! 

I nat prøvede vi så at ligge ham op i en weekendseng på hans værelse, men han vågnede bare og skreg der inde fra ! 

Så HJÆLP!!! 

Vil det være forkert at sætte hans seng eller weekendseng ind i vores soveværelse nu? 

Eller skal jeg ligge mig til at sove på hans værelse i håb om han får mere ro sådan eller?!

Vi har bare begge SÅ meget brug for at få en hel natte søvn igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Følger lige med. Vores 3årige er også begyndt at komme ind hver nat og vil ikke puttes i egen seng igen. Jeg håber dog bare det er en reaktion på at han ved der snart skal ske noget (baby på vej).   Men aner det ikke, og ved ikke helt hvad vi stiller op når baby ankommer her en af dagene  

Anmeld

10. december 2014

Troldemommi

Bshizzle skriver:

Han vågner HVER nat i hans seng og græder og løber ind i soveværelset til os!(Prøv lige og forstil jer i sover tungt og vågner op til et skrig fra den ene ende af huset mod værelset til os.. - YEP! Jeg blir altid mega bange/chok!!&nbsp 

Anyway... 

Vi plejer at putte ham igen i hans seng, men han vil bare ik falde til ro.. Og vågner tit 5 gange om natten 

Han VIL ind og sove ved siden af os, men det er der dårligt nok plads til i en 140x200 seng, da både manden min og sønnen gerne skal fylde det hele og jeg får lov til at sove på siden HVER gang!! 

I nat prøvede vi så at ligge ham op i en weekendseng på hans værelse, men han vågnede bare og skreg der inde fra ! 

Så HJÆLP!!! 

Vil det være forkert at sætte hans seng eller weekendseng ind i vores soveværelse nu? 

Eller skal jeg ligge mig til at sove på hans værelse i håb om han får mere ro sådan eller?!

Syntes bare i skal putte ham inde ved siden af jeres seng, det er jo bare en fase  

Monica 

Anmeld

10. december 2014

Sissel

Synes han skal have lov at sove sammen med jer (på madras, så du også kan få sovet)

jeg tror det er det behov han prøver at give udtryk for.. Når mine kommer ind til mig om natten, får de bare lov at sove hos mig.. de har vel brug for mere tryghed

Anmeld

10. december 2014

tribk

Bshizzle skriver:

Anyway... 

Så HJÆLP!!! 

Ind i soveværelset med ham! Min 3 årige sover mellem os hver nat, og har gjort det lang tid nu. Han sov ellers på eget værelse da han var lille. Jeg er ikke bekymret, han skal nok komme ud af soveværelset på et tidspunkt. 

Jeg synes det er synd hvis han er ked af det og bange når han ligger alene på eget værelse. Jeg forventer ikke han sover hos os som teenager Så han bliver hos os, indtil han selv vil på eget værelse.

Anmeld

10. december 2014

An&Jo

Vires konklusion herhjemme er at der bliver søgt for ekstra tryghed.. Og den skal de have.. Her har jeg en på knap 5 der kommer ind endnu.. Han er særlig sensitiv og har et stort tryghedsbehov og han harbrug for at mærke mig om natten.. Det betyder gerne at han sover bedst når han er helt viklet ind i mig, så min søvn har ikke eksisteret i nogle år efterhånden.. Jeg sover kun når han er ved hans far.. Men sådan må det være og det stopper jo nok på et tidspunkt.. Det bilder jeg ihvertfald mig selv ind.. 

Anmeld

10. december 2014

Bshizzle

Tak for jeres råd og at i osse har samme problem med jeres 

Tror nemlig osse det er en fase som han nok skal komme over en dag. 

Nu vil jeg skynde mig og sætte weekendsengen op inde i soveværelset hos os, og hvis/når han kommer i nat, så får han altså lov til at sove hos os  

Men burde jeg ikke forsætte med at putte ham i hans egen seng og bare lade ham komme til os? 

Han har intet problem i at falde i søvn i egen seng om aften, og når han vågner og kommer ind til os, så falder han i søvn inden jeg når at ligge mig ned selv  

Anmeld

10. december 2014

L&V

Det var vi igennem da vores datter var 2- 2 1/2 vi blev rådet til at hun blev puttet i sin seng inde ved os hverdag i en ubestemt periode og det hjalp med det samme. Der var ingen snak om at hun sku ind til sig selv eller noget og sådan var det i knap 6mdr og nu er der ingen problemer

Anmeld

10. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Bshizzle skriver:

Tak for jeres råd og at i osse har samme problem med jeres 

Tror nemlig osse det er en fase som han nok skal komme over en dag. 

Nu vil jeg skynde mig og sætte weekendsengen op inde i soveværelset hos os, og hvis/når han kommer i nat, så får han altså lov til at sove hos os  

Men burde jeg ikke forsætte med at putte ham i hans egen seng og bare lade ham komme til os? 

Han har intet problem i at falde i søvn i egen seng om aften, og når han vågner og kommer ind til os, så falder han i søvn inden jeg når at ligge mig ned selv  

Jo, jeg vil i hvertfald holde fast i at han bliver puttet på værelset, for det er der ingen problemer med! Og så kan han komme trippende hvis han har behovet om natten  

jeg kan heller ikke få mig selv til at afvise om natten, for det er jo bare trygheden de søger. Vores falder også i søvn på 2sek. Jeg gruer bare for at den lille kommer til at forstyrre den stores søvn rigtig meget hvis de begge skal være i soveværelset. Plus jeg ikke kan amme liggende og sove videre hvis den store også er der (også 140 seng her).  Og vi har ikke plads til en ekstra seng til den store inde ved os. 

Anmeld

10. december 2014

Meandu

Bshizzle skriver:

Anyway... 

Så HJÆLP!!! 

Vi har det samme problemer vores 2,5 årige. Han sover sammen med os. Vi har købt en junior seng i forlængelse af vores seng. Så er der plads til alle. Han er tydeligvis bange for noget. Lad ham sove ved jer sålænge han har brug for det. Så kan i alle sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.