Gravid over 35?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
11 svar
8 synes godt om
10. december 2014

Fru Ebied

Kære alle.

Jeg er blot nysgerrig på, hvor længe det tog jer "ældre" mødre at blive gravide?

Jeg er selv 37, 10, vi har prøvet i et år og er blevet insemineret 5 gange uden held.

Nu skal jeg tabe 13 kilo så vi kan få IVF.

Håber i har tid og lyst til at svare.

Kh Fru Ebied

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Holst85

Hvorfor skal du tabe 13 kg, før du kan få IVF

er det fordi det er det offentlige der betaler ???

Anmeld

10. december 2014

Fru Ebied

Holst85 skriver:

Hvorfor skal du tabe 13 kg, før du kan få IVF

er det fordi det er det offentlige der betaler ???

Nej, det er godt nok privat, men jeg er meget overvægtig. 

Anmeld

10. december 2014

Ellie79

Fru Ebied skriver:

Kære alle.

Jeg er blot nysgerrig på, hvor længe det tog jer "ældre" mødre at blive gravide?

Jeg er selv 37, 10, vi har prøvet i et år og er blevet insemineret 5 gange uden held.

Kh Fru Ebied

Jeg var lige fyldt 35 da vi besluttede at prøve, 14 dage senere var der to streger. Skal siges med nummer 1 og 2 brugte vi mellem 7 mdr og 16 mdr og der var jeg i tyverne - samme mand  så her spillede alder ihvertfald ikke ind. Håber det snart lykkes for jer 

Anmeld

10. december 2014

Jeia

Fru Ebied skriver:

Kære alle.

Kh Fru Ebied

Hos mig har alderen ikke haft nogen betydning, faktisk var det nr 1 der tog  længst tid, 2 år. Det viste sig at jeg havde en vandcyste på den ene æggestok, 4 mdr efter operationen blev jeg gravid, var 28 år. Nr. 2 tog 3 mdr( mener jeg), jeg var 32. Blev gravid i første hug med nr 3, som 34 årig. Og nu er jeg gravid med en meget velkommen smutter, er 37.

Jeg var på en meget skrap diet og methformin med nr. 1, idet jeg fik at vide at jeg muligvis har PCO, var/er normal vægtig. Har aldrig fået det bekræftet, fordi jeg blev gravid inden. Med nr 2 spiste jeg efter spis dig gravid. 

Anmeld

10. december 2014

Rockertand

Fru Ebied skriver:

Kære alle.

Kh Fru Ebied

Da jeg nåede den aldersklasse var vi i gang med babyprojekt nr. 2.

Nr. 2 tog 3 måneder.

Nr. 3 tog 3 UGER (38 år).

Anmeld

10. december 2014

Bianka

Jeg vejede 20 kg for meget da jeg i 2. cyklus blev gravid med min søn og var 34 år. Nu er jeg gravid med en pige og har termin om 7 uger. Jeg blev gravid i allerførste hug - 23 kg overvægt og 36 år da jeg blev gravid.

Anmeld

10. december 2014

modesty

Kære alle.

Kh Fru Ebied

Selvom alderen spiller ind (det er meget individuelt fra kvinde til kvinde hvor meget), så er det nok nærmere, eller i hvert fald i lige så høj grad, din overvægt der er problemet. Det er væsentligt sværere at blive gravid hvis man er meget overvægtig.

for vægttab og PB. 

Anmeld

10. december 2014

Snoopy77

Jeg var 35 år og der gik et par måneder

Anmeld

13. december 2014

Fru Ebied

Tusind tak for jeres svar.

Jeg er også helt sikker på min overvægt er den største skyld i vores manglende held. derefter min alder ( 38 i feb. )

Jeg kan simpelthen blive SÅ sur på mig selv fordi jeg ikke bare stopper med at spise usundt, det er som om min krop HIGER efter søde (og fede) ting hele tiden, og jeg er SÅ svag!

Ydermere synes jeg også at jeg røvrender min dejlige mand, der brændende ønsker sig et fælles barn. Jeg har to piger i forvejen.

Mine dage som fertil er jo efterhånden talte og min elskede mand står på sidelinjen og observerer hvordan jeg gang på gang spiser slik, is og kage og skyller ned med dejlig coca cola.

Han er lige blevet 26 og har mange år tilbage med chancen for at formere sig - men hvis jeg fortsætter som nu,bliver hans drøm måske opfyldt, men med en anden!!!

Tanken er ulidelig, så hvorfor kan jeg ikke bare lukke munden?

Åhhh- Jeg føler mig skyldig i selvbedrageri og har konstant dårlig samvittighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.