Kan nogle berolige mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
8 svar
3 synes godt om
10. december 2014

mvg1985

Hejsa piger. Jeg er 2 gangs gravid i uge 8+6 og har været hos lægen til rutine tjek, hvor hun også skulle stixe mit urin. Og den slog ud på +1 protein og +1 for nitrit. Min sidste graviditet var utrolig angstpræget hele vejen igennem da jeg frygtede præ eklamsi meget men 7.9.13 var der intet, ingen engang i nærheden. Men jeg er så nervøs denne gang alligevel. For allerede 8+6 og allerede proteiner? Tegner da ikke godt? Mit blodtryk er 102/66 så det er i den lave ende? Skal siges jeg har meget kvalme og kaster op. Drikker 1 glas væske om dagen, så mit urin er ekstremt kommenteret! Kan dette også være grunden? Håber nogle har noget positivt at sige, jeg er på grådens rand og vil bare gerne have en angstfri graviditet denne gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Julemusen

Det har mit gjort gennem hele graviditeten og har ikke ændret sig. Jeg fik at vide at de skyldtes meget udflåd. Og at det ikke var noget at bekymre sig over.   at det ikke udvikler sig! 

Anmeld

10. december 2014

SasjaJensen

Dit blodtryk kan sagtens være lavt fordi du både kaster op og drikker alt alt for lidt væske! De lave væskeindtag bevirker også en lavere blodvolume, derfor lavere blodtryk.

søde ven, du er simpelthen nødt til at drikke MEGET mere væske. Måske supplere lidt saltlakrids, som ogs skulle hjælp lidt på blodtrykket, men væsken er virkelig vigtig!!!!

Kan ikke siges nok gange. 

Ift. Udslagene på stixen, ved jeg desværre ikke noget om..

Anmeld

10. december 2014

IngenKoPåIsen

Hvis du virkelig gerne vil have en bekymringsfri graviditet tænker jeg lidt at det du selv kan gøre for det, må du starte med. Du ved jo fx godt at et glas væske på en hel dag er alt alt for lidt 

Anmeld

10. december 2014

mvg1985

Jeg er bare bange for et for højt blodtryk og ved lakrids kan være med til at det stiger 

bare svært at drike noget da jeg hverken kan klare vand, sodavand, kaffe, juice, the, kakao osv((((((

Anmeld

10. december 2014

mvg1985

Malunsesmutti skriver:

Hvis du virkelig gerne vil have en bekymringsfri graviditet tænker jeg lidt at det du selv kan gøre for det, må du starte med. Du ved jo fx godt at et glas væske på en hel dag er alt alt for lidt 

Ja men det forklarer jo stadig ikke det dumme protein(

Anmeld

10. december 2014

SasjaJensen

mvg1985 skriver:

Jeg er bare bange for et for højt blodtryk og ved lakrids kan være med til at det stiger 

bare svært at drike noget da jeg hverken kan klare vand, sodavand, kaffe, juice, the, kakao osv((((((

Ja det er jo selvfølgelig en gylden mellemvej.. Dit blodtryk stiger jo ikke til 200 fordi du drikker væsker og spiser saltlakrids..

Men du kan risikere at dit blodtryk falder endnu mere og du går og besvimer i stedet for.. Heller ikke smart..

Er der ikke et eller andet du kan drikke? Eller noget sodavandsis eller saftevandsis?

Anmeld

10. december 2014

May86

Vi har ca samme blodtryk og jeg går og er mere eller mindre kronisk træt. Kvalme stoppede først i 17.-18. uge. Men min jordemoder mente det var et ok blodtryk, fordi det jo ofte stiger senere i graviditeten. 

Anmeld

11. december 2014

PB2013

Tror man ska forbedrede sig på aldrig at få en angstfri graviditet..  

Men mht din protein så er +1, ikk noget at være nervøs for overhovedet.. Det kan være udflåd, eller lidt infektion, der er mange grunde til at der kan være lidt protein i urinen.. Og den ska være +3 mener jeg før man reelt snakket om protein i urinen indtil da er det helt normalt.. Men få det tjekket en gang imellem hos din læge og jordmoder hvis det bekymrer dig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.