Hjælp til en eksame opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
16 svar
4 synes godt om
10. december 2014

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Hej alle sammen  

min veninde og jeg er igang med vores eksamen opgave . Vi har om mobiltelefonens udvilking og hvornår den første udkom. 

Men vi har lidt svært ved at finde ud af, hvornår de første mobiltelefoner udkom. Vi har læst ogs frem til at det er Siemens og Ericsson det først lancerert en . Men mere ka vi ikk finde nogen som vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Nystart

Moooooooartilto:) skriver:

Hej alle sammen  

min veninde og jeg er igang med vores eksamen opgave . Vi har om mobiltelefonens udvilking og hvornår den første udkom. 

Men vi har lidt svært ved at finde ud af, hvornår de første mobiltelefoner udkom. Vi har læst ogs frem til at det er Siemens og Ericsson det først lancerert en . Men mere ka vi ikk finde nogen som vil hjælpe

monterola var os meget tidligt ude 

Anmeld

10. december 2014

Soffy27

10. december 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Har kun lige kigget hurtigt men prøv dette link http://www.ptt-museum.dk/faq/mobiltelefoner/

Anmeld

10. december 2014

aarhusmor

Altså vi fik i mit hjem den første mobil tlf. i starten af 80'erne. Den var dog fastmonteret i bilen, men kunne flyttes.
Jeg fik min første motorola i 1992

Anmeld

10. december 2014

Tusind tak .. Jeg vil kigge jeres på jeres links når jeg er kommet hjem fra skole  

Anmeld

10. december 2014

Panther

Profilbillede for Panther

Synes nu, at der kommer en del Info ved en simpel Google-søgning. Men under alle omstændigheder (selvom det måske ikke er en akademisk uddannelse) skal I vel have valide kilder at referere til og ikke Wiki eller Baby.dk..

Prøv at tage kontakt til Post og Telemuseet

http://www.ptt-museum.dk/

Og hvis mobiltelefoner ikke er en del af deres udstilling, så må de kende eksperter på området, de kan henvise Jer til. Husk blot at forbered Jer ift hvilke spørgsmål I ønsker at få besvaret (evt pr mail), så I ikke fremstår useriøse og spilder nogens tid.

Anmeld

10. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

I bliver nødt til at bruge solide kilder (næsten uanset hvilket niveau denne eksamensopgave skal bruges til). Der findes helt sikkert bøger om det på biblioteket og artikler fra mere pålidelige kilder på nettet. Søg gerne på engelsk. 

Når det så er sagt, hvis i mener den første håndholdte mobiltelefon, så var det Motorola. I får en masse information hvis i søger på Martin Cooper (set som opfinderen af den håndholdte mobiltelefon). Han foretog det første opkald i 1973, men først 10 år senere var det til rådighed for befolkningen. 

Anmeld

10. december 2014

PUHK skriver:

Synes nu, at der kommer en del Info ved en simpel Google-søgning. Men under alle omstændigheder (selvom det måske ikke er en akademisk uddannelse) skal I vel have valide kilder at referere til og ikke Wiki eller Baby.dk..

Prøv at tage kontakt til Post og Telemuseet

http://www.ptt-museum.dk/

Og hvis mobiltelefoner ikke er en del af deres udstilling, så må de kende eksperter på området, de kan henvise Jer til. Husk blot at forbered Jer ift hvilke spørgsmål I ønsker at få besvaret (evt pr mail), så I ikke fremstår useriøse og spilder nogens tid.

Vi har skam siddet og googlet!! Og nej . Men vi må gerne spørge her! Og vi har skam fundet rigtigt meget! Men vi ka ikk lige finde ud af hvornår den første mobiltelefon blev produceret! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.