Barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. december 2014

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg skriver da jeg har testet positiv her for nogle dage siden. Jeg blev gravid på p-piller, men sådan skal det være og det er mere end velkommen  

men jeg skal starte på skole til januar. Ved da ikke om det bliver VUC som fjernundetvisning eller sosu grundforløb på 6 måneder. 

Jeg skal jo så være på su i 6 mdr indtil jeg bliver færdig med grundforløbet hvis det er det jeg vælger. 

Men når jeg så skal på barsel skal jeg så være på kontanthjælp eller kan jeg være på su hvis jeg skal fortsætte efter barsel? 

Jeg er ikk meldt i noget a kasse eller noget. Håber nogle ved noget om det : 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Mettefpigen

Ved ikk så meget om barsel på SU, men det kommer jo an på om du er tilmeldt skole når du går på barsel...

Ellers bliver det KH...

Anmeld

9. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad med at søge noget arbejde du kan have ved siden af skolen? Så kan du nå at samle timer nok sammen til at være berettiget helt alm barselsdagpenge, fremfor at rode dig ind i kh systemet.  

Su på barsel kan du få hvis du er tilmeldt en su berettiget uddannelse. Men hvis du efter grundforløb ikke er berettiget su, kan du self ikke få det. Men du kan sagtens starte i lønnet praktik (hvis det er dét der er skridtet efter grundforløb) og så gå på barsel derfra. Så vil jeg tro du får barselsdagpenge ligesom ved et helt alm job men du må ikke hænge mig op på det  

Anmeld

9. december 2014

Nystart

Medmindre dine fag forsætter efter du har termin kan du ikke få su på barsel... 

Anmeld

9. december 2014

mor_til_L

Du kan kun få Su på barsel hvis din udd forsætter efter endt barsel. 

Jeg er selv lige gået på barsel og jeg går på HF vuc. Jeg skal starte til aug igen og indtil da kan jeg få det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.