Godkendelse af Paragraf 56 wiiiiii

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. december 2014

Holst85

trods menses kom igår og jeg ikke var blevet gravid, er der da lidt retfærdighed til, for idag har jeg fået af vide at jeg er godkendt til en paragraf 56. 

Det er super dejligt.. 

Ville faktisk også høre om der er nogle andre der har fået den og fået en sygemelding efter ÆO hvor man ikke skal stresse i den periode. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Kærlighediminmave

Holst85 skriver:

trods menses kom igår og jeg ikke var blevet gravid, er der da lidt retfærdighed til, for idag har jeg fået af vide at jeg er godkendt til en paragraf 56. 

Det er super dejligt.. 

Ville faktisk også høre om der er nogle andre der har fået den og fået en sygemelding efter ÆO hvor man ikke skal stresse i den periode. 

Hvad betyder den paragraf?  Noget godt formoder jeg?:p

Anmeld

9. december 2014

Holst85

Paragraf 56 betyder at min arbejdsplads får betalt mine sygedage af kommunen.. 

Anmeld

9. december 2014

Kærlighediminmave

Holst85 skriver:

Paragraf 56 betyder at min arbejdsplads får betalt mine sygedage af kommunen.. 

Ah ja det er jo rart

Anmeld

19. januar 2015

Mille:)

Holst85 skriver:

Det er super dejligt.. 

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men min læge nævnte at nogle sygemeldte sig nogle dage efter ÆU, mens nogle slet ikke har behov for det.

Tror det gælder om at lytte til sin krop, og så tage den derfra

Hvis du føler behov for det, vil det nok være en god ide

fingre for jeres projekt

Anmeld

19. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg havde behov for et par dage efter sidste ÆU, da jeg havde ret mange smerter. Det gjorde rigtig godt at kunne gøre dette, uden dårlig samvittighed. Hvis jeg får behov for det, vil jeg gøre det samme efter næste ÆU, og eventuelt også ÆO, alt efter hvordan jeg har det

Anmeld

19. januar 2015

Carina:-)

Dejligt

Har en veninde der står i det lige nu ,og hun havde egentigt ikke ondt lige efter-men dagen efter havde hun ret meget ondt så hun tog 2 dage i sengen . 

Anmeld

19. januar 2015

nielsen80

Jeg har i sin tid prøvet at være sygemeldt de 14 dage efter ÆO. Jeg havde ikke ondt eller brug for det, men havde en fantastisk chef, som bad mig sygemelde mig. Han sagde, han vidste han ikke kunne beskytte mig fra presset i mit arbejde(har en tider ret presset hverdag med mange opgaver og ansvarsområder), og han aldrig ville kunne leve med sig selv, hvis det måske kunne have lykkes, hvis bare jeg ikke havde været på arbejde.

Det forsøg gik af helvede til og jeg hadede hver dag, hvor man virkelig kunne fokussere på alle tegn m.m. Det forsøg hvor det lykkes for mig, var jeg ikke sygemeldt overhoved, og havde sindsygt travlt på arbejde. Men tror bare det fungeret for mig, da jeg dermed kunne fokusere på noget andet - og ikke mindst få en masse selvværd og selvtidlige gennem deprojekter der så lykkes der. 

Men vi er alle forskellige, og nogle får jo meget ondt! Andre bliver overstimuleret, som også er sindsygt smertefuldt, også er der nogle som mig, der ikke reageret særlig meget på hormoner eller ÆU. Mit råd er, hvis du tror stress og pres forringer dine chancer, så sygemeld dig - om ikke andet for at få tvivlen udelukket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.