Hej Tina
Jeg sidder i den situasion at vi er i gang med fertilitetsbehandling og er blevet insemineret i vores 2 iui-h forsøg.
Allerede 5 dage før jeg skal have min mens, begynder jeg at få mens lignende symptomer og fik osse ømme bryster, hvilket så er aftagende men mens smerterne er der konstant.
Jeg har taget en test men den er negativ, og har først rigtig test dag om 5 dage.
Det jeg oplever er at jeg er ekstrem øm og har ondt under maven, osse når jeg sidder er det ømt når der bliver trykket ind på området lige under maven.
Så har jeg opdaget at jeg har ligesom en lille hård bule i den ene side, den er osse øm når jeg trykker på den, jeg tænker vel at det er noget i underlivet man kan mærke, men har aldrig oplevet dette før.
Så mit spørgsmål er egentlig bare, er dette noget jeg skal være nervøs for, ? kan det være hormoner fra behandlingen der gør noget ? for det er heller ikke normalt for mig at have mens symptomer i den grad allerede 5 dage før.
Synes bare min krop er et stor rod efter denne inseminering
Håber du kan svare ud fra det jeg har skrevet, da det kan være lidt svært for mig at forklare.
Mvh.
Susanne
Tinas svar
Kære Susanne,
jeg tror du måske har fået en cyste på din ene æggestok, det kan man godt få efter at være blevet stimuleret med hormon. Det er ikke farligt, men det kan få betydning hvis du ikke er blevet gravid og skal igennem flere behandlinger - så skal cysten nemlig være forsvundet inden man stimulerer på ny.
Det kan også være det man kalder en "Corpus Luteum" cyste, det vil sige at det er den "æggeskal" hvor ægget har ligget i (follikel), der er stor og væskefyldt efter ægløsning.Det er heller ikke farligt.
Du skal kontakte den klinik du er blevet behandlet på og høre hvad de anbefaler.
Det er normalt at det er svært at finde ud af sin krop efter hormonbehandling.
Held og lykke.
Kh Tna
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld