Gravid uden at ægget sætter sig fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
3 svar
1 synes godt om
9. december 2014

Mette123

Hej alle sammen

Jeg er ny herinde - men tænker det er meget rart at dele sine tanker med ligesindede :-)

Min kæreste og jeg forsøger at få et barn og har været i gang siden august. Jeg tror, at jeg var gravid de første par gange vi prøvede - fik hævede bryster, jag i underlivests venstre side osv. Gik også begge gange 5 dage over tid, men fik så menstruation :-(

Siden hen har jeg været meget syg med influenza, lungebetændelse etc. Næste hver måned har der været noget, da min kæreste børn fra tidligere forhold er begyndt i institution.

Kan det være at ægget ikke sætter sig fast?

Og er det sværere at blive gravid, hvis man er syg under ægløsning?

Er lige begyndt at tage Vitex Angus Castus, som jeg fik anbefalet i Helsemin. Det har jeg læst en del godt om på nettet :-)

Er der nogen som har nogle råd, meninger etc? Ville ønske jeg kunne gøre noget!

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej faktisk er det langt nemmere at blive gravid,hvis man har nedsat imunforsvar omkring det tidspunkt hvor det befrugtede æg skal sætte sig fast,altså 5-9 dage efter ÆL.

Feber og andet sygdom har ingen betydning for om ægget bliver befrugtet,det er kun mandens sæd,der bliver påvirket af sygdom. 

Anmeld

9. december 2014

Rockertand

Mette123 skriver:

Hej alle sammen

Jeg er ny herinde - men tænker det er meget rart at dele sine tanker med ligesindede :-)

Min kæreste og jeg forsøger at få et barn og har været i gang siden august. Jeg tror, at jeg var gravid de første par gange vi prøvede - fik hævede bryster, jag i underlivests venstre side osv. Gik også begge gange 5 dage over tid, men fik så menstruation :-(

Siden hen har jeg været meget syg med influenza, lungebetændelse etc. Næste hver måned har der været noget, da min kæreste børn fra tidligere forhold er begyndt i institution.

Kan det være at ægget ikke sætter sig fast?

Og er det sværere at blive gravid, hvis man er syg under ægløsning?

Er lige begyndt at tage Vitex Angus Castus, som jeg fik anbefalet i Helsemin. Det har jeg læst en del godt om på nettet :-)

Er der nogen som har nogle råd, meninger etc? Ville ønske jeg kunne gøre noget!

/Mette

Kan lige tilføje: det er slet ikke sikkert, at du nogensinde har været gravid, de beskrevne symptomer er helt normale, når man stopper hormonpåvirkning.

Derudover kan man ikke sige, at man er gået 5 dage over i de første cyklusser, for det er da meget sandsynligt, at det er din normale cykluslængde, og dermed er mens kommet til tiden.

Alle kneb gælder, men der er intet belæg for, at Vitex skulle gøre en forskel, men hvis du har det godt med at tage det, så er det jo dit valg - det eneste, der er vigtigt at tage, er folinsyre, der helt optimalt skal tages 3 måneder før påbegyndt babyprojekt.

Held og lykke  

Anmeld

9. december 2014

A1990

Mor_til_3_unger skriver:

Nej faktisk er det langt nemmere at blive gravid,hvis man har nedsat imunforsvar omkring det tidspunkt hvor det befrugtede æg skal sætte sig fast,altså 5-9 dage efter ÆL.

Feber og andet sygdom har ingen betydning for om ægget bliver befrugtet,det er kun mandens sæd,der bliver påvirket af sygdom. 

Jeg bliver nysgerrig! Hvordan gør nedsat immunforsvar det lettere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.