Når ens første barn ønsker sig et bestemt køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
5 svar
1 synes godt om
8. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er 32+5 med mit andet barn og har en datter på 3. Hun ønsker sig kun en lillesøster. Og siger at hun ingen lillebror vil have. Vi kender ikke kønnet. 

Vi har prøvet at forklare hende at det altså også godt kan være en lillebror men det afviser hun.

Hvordan har jeres ældste børn taget imod sin lillesøskende som ikke lige var det køn han/hun ønskede??

Hun glæder sig tydeligvis og krammer ,kysser og snakker ofte til maven men det med kønnet er jeg lidt nervøs for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

SandraXOXO

Vores datter ønskede sig brændene en lillesøster og jeg havde de samme bekymringer. Faktisk overvejede vi en kønsscanning bare for at kunne forberede hende på hvis det blev en dreng. Men det nåede vi aldrig, og det blev en dreng, og hun elskede ham ved første blik. Og en meget stolt storesøster kiggede på ham, nussede ham og sagde "min lillebror". Og allevegne præsenterede hun ham ikke ved navn men som "min lillebror" hvor gammel er din datter? Hov så lige at det stod der, vores datter var også tre år. 

Anmeld

9. december 2014

lineog4

De glemmer det... Dina ønskede sig en lillesøster igen efter Lia. Og da vi så fik en lillebror, så fortalte hun vidt og bredt (og hun tror det stadig nu 7 år efter), at det var fordi hun havde ønsket sig en lillebror og hun havde bestemt han skulle hedde Liam - intet af det var rigtigt, hun ønskede sig en lillesøster og navnet har vi voksne bestemt 

Når de ønsker sig en af samme køn, er det jo fordi de ønsker sig en legekammerat, en af dem selv som kan forstå dem hundrede procent, og ligegyldigt hvad så kommer der jo en baby som alligevel ikke kan lege... 

Anmeld

9. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Tak for jeres svar  Dejligt at læse at der kun har været positive oplevelser 

Anmeld

9. december 2014

Sprit25

Det kan ikke helt sammenlignes men så alligevel. Da jeg var gravid ønskede min niece sig kun en kusiNe. Hun fokuserede ekstremt meget på det skulle være en pige, da lillebror nu var dreng men hun elsker jo sin lillebror og: "han er da meget sød"

men piger vil jo gerne have piger specielt i prinsessealderen

Anmeld

9. december 2014

Julemusen

Min søn havde set Polar Expressen ved Farmor her i december. Og nu er alt hvad han ønsker sig til jul en SØSTER 

Vi venter dog en lillebror her til nytår, men det er bare ikke godt nok ifølge min søn hehe. 

Håber da han bare bliver glad for sin bror og glemmer alt det søster snak når han kommer til verdenen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.