Christine skriver:
Nu er alle mine børn født ved kejsersnit, den mindste er ikke så gammel. Så det er helt klart at få en iskold spand vand i hovedet - IGEN.
Men objektivt set synes jeg også det er uansvarligt at udgive sådan en artikel, når der i sidste ende ikke rigtigt er nogle svar men til gengæld tusindvis af mulige bias.
Nogle gange udgives der også artikler der sige det omvendte og i virkeligheden er det så ufrugtbart når de giver flere spørgsmål end svar.
Og når det så bliver postet på en side hvor der er (uhyggeligt) mange der tror på at man nemmere bliver gravid hvis man ligger med benene op i luften efter samleje, at man med 70% sandsynlighed får et barn af samme køn hvis man har to af ét køn mv. så glæder jeg mig bestemt ikke til stigmatiseringen af kejsersnitmødre.
Nu har jeg så tilfældigvis også læst dumme skrøner om kejsersnit i dag, så det er klart det også kan gøre mig lidt mere sårbar overfor den slags artikler. Men jeg synes ikke man får noget relevant at vide. Ikke andet end at de der har fået lov at føde vaginalt kan klappe sig selv på skuldrene og vi andre lige får endnu et læs på fortrydelses- og ærgrelsesvognen -- måske uden grund 
Dette er ko netop undersøgelser der kraftigt påpeger at der er enormt mange risici ved at vælge K's i stedet for alm fødsel.
Det er jo ikke for at tvære det ud i hovedet på folk der ufrivilligt har fået Ks, men for at informere om at der faktisk er sammenhæng mellem de vørn der har disse sygdomme og at hvor mange af dem der er født ved kejsersnit i forhold til almindelig fødsel.
De SKAL da netop publiceres, så kvinder informeres om hvor store chancer råder rent faktisk er for at et K's barn får følge sygdomme af det.
at der er bias kan ikke undre, det har alle undersøgelser, det gør dem ikke mindre korrekte at man kunne tage alle verdens lande med, at man kunne vælge at tage hele verdens befolkning som eksempel, men det er umuligt.
Jeg ved da det er hårdt at læse, men det gør det ikke mindre vigtigt at få netop dette budskab ud. Tro mog, jeg hader mit barn kom ud ved Ks, men der var intet valg. Så jeg kan ærgre mig gul og blå over det endte sådan, men intet gøre ved det. Han er kommer ud den vej han og har fået de følgesygdomme der nævnes. Røv træls, men derfor er det nødvendigt at andre kvinder, der rent faktisk HAR et valg, læser dette så de har mulighed for at tage beslutningen om et KS med den viden at det er på bekostning af deres barns helbred. For vi snakker jo ikke om få procent hvor informationen derfor virker ligegyldig. Vi snakker høje procenter og risici.