Gravid efter ks, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. december 2014

Anonym trådstarter

Hej baby.dk brugere, 

Jeg skriver som anonym,  da jeg ikke ønsker,  at folk omkring mig, skal finde ud af,  at manden og jeg, går med tanken ( og lidt mere end det) om, at få nr. 2 

Vi ønsker begge,  at gøre vores datter til storesøster,  men vi er lidt nervøse for,  om det er for tidligt at gå igang? 

Vores datter er 5 måneder og blev født ved ks (semi-akut). 

Jeg aner jo ikke hvornår hverken æl eller mens kommer igen,  men i lørdags (sidste uge), valgte vi at gå igang med PB 2 <3  Siden da,  har vi hygget 4 gange og nøj jeg er øm. Ved godt,  at det højst sandsynligt hænger sammen med sexen og ikke nødvendigvis er tegn på andet.  

Fik sådan ømhed i lænden og fortil,  første gang den 01.11 og igen ca 14 dage efter. Og igen 14 dage efter + igår (7 dage efter). 

Har ingen tegn på,  at mens er på vej, dog er jeg meget øm i lænden,  hvilket jeg også var,  da jeg var gravid med min datter, samt da jeg havde en MA. Begge gange kom ømheden kraftigt,  da jeg har været 3+.

Er der andre,  som er blevet ønsket gravid,  hurtigt efter ks,  som har oplevet det samme? Hvor lang tid gik der, før i gik i gang med at forsøge igen og hvornår stod i med en positiv test? 

Min mand mener,  at jeg skal prøve at teste om 1 uge og igen om 2, hvis mens ikke kommer,  men synes det er tidligt,  når det på ingen måde,  er sikkert,  at ømhed og jag skyldes,  at jeg kan være meget tidligt gravid (3+) eller min krop bare er ved at finde sig selv igen. 

Hvad ville i gøre i sådan en situation?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror ikke der er forskel på hvor hurtigt det er muligt at blive gravid efter ks vs vaginal fødsel så jeg må egentlig melde pas på dit spørgsmål og sige test når du føler for det, enten kommer der 2 streger på et tidspunkt eller også kommer din mens. 

Nå, men vil egentlig bare lige gøre dig opmærksom på at hvis du ønsker at føde vaginalt anden gang, så skal der de fleste steder gå minimum 18måneder fra ks til næste fødsel, fordi arret risikerer ikke at kunne holde til veerne - ellers bliver det pks  

Anmeld

7. december 2014

Kløver

Jeg har 3 børn, alle taget ved ks. 

Der er 14 mdr imellem de 2 ældste, og vi startede igen efter 3 mdr og fik gevinst da min ældste var ca 5 mdr. 

Mine er fra jan 11, apr 12 og jun 14  

du er velkommen til at spørge og også til pb  

Anmeld

7. december 2014

Kløver

Maja84 skriver:

Jeg har 3 børn, alle taget ved ks. 

Der er 14 mdr imellem de 2 ældste, og vi startede igen efter 3 mdr og fik gevinst da min ældste var ca 5 mdr. 

Mine er fra jan 11, apr 12 og jun 14  

du er velkommen til at spørge og også til pb  

Jeg blev forresten frarådet til vaginal fødsel 2 gang pga min fødselshistorik og den korte afstand imellem, og da jeg ikke måtte sættes igang og igen fik svangerskabsforgiftning, så havde jeg intet valg, så 1 ks var akut og de næste 2 var planlagte og blev begge fremrykket, så de blev udført tidligere end den oprindelige dato. Min datter kan jeg ikke huske datoen for men ville gerne vente til onsdag den 18 hvor jeg var 38+1 men så længe måtte jeg ikke engang gå og fik derfor ks den 16 april. Ved min yngste havde jeg tid til ks den 8 juli (termin 14 juli) men pga ssf blev det fremrykket og han blev født den 25 juni  

vi fik at vide ved ks, at livmoderen er tynd, men hun lavede så vi godt kunne få et barn mere, men kunne godt høre at så ville det nok også være slut  

Anmeld

7. december 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere, 

Jeg skriver som anonym,  da jeg ikke ønsker,  at folk omkring mig, skal finde ud af,  at manden og jeg, går med tanken ( og lidt mere end det) om, at få nr. 2 

Vi ønsker begge,  at gøre vores datter til storesøster,  men vi er lidt nervøse for,  om det er for tidligt at gå igang? 

Vores datter er 5 måneder og blev født ved ks (semi-akut). 

Jeg aner jo ikke hvornår hverken æl eller mens kommer igen,  men i lørdags (sidste uge), valgte vi at gå igang med PB 2 <3  Siden da,  har vi hygget 4 gange og nøj jeg er øm. Ved godt,  at det højst sandsynligt hænger sammen med sexen og ikke nødvendigvis er tegn på andet.  

Fik sådan ømhed i lænden og fortil,  første gang den 01.11 og igen ca 14 dage efter. Og igen 14 dage efter + igår (7 dage efter). 

Har ingen tegn på,  at mens er på vej, dog er jeg meget øm i lænden,  hvilket jeg også var,  da jeg var gravid med min datter, samt da jeg havde en MA. Begge gange kom ømheden kraftigt,  da jeg har været 3+.

Er der andre,  som er blevet ønsket gravid,  hurtigt efter ks,  som har oplevet det samme? Hvor lang tid gik der, før i gik i gang med at forsøge igen og hvornår stod i med en positiv test? 

Min mand mener,  at jeg skal prøve at teste om 1 uge og igen om 2, hvis mens ikke kommer,  men synes det er tidligt,  når det på ingen måde,  er sikkert,  at ømhed og jag skyldes,  at jeg kan være meget tidligt gravid (3+) eller min krop bare er ved at finde sig selv igen. 

Hvad ville i gøre i sådan en situation?  

Vi blev anbefalet 2 år imellem KS og ny fødsel pga risiko for arret brister.. 

Anmeld

7. december 2014

Mami

Vi er også igang jeg fik Ks for 6 mdr siden. Eksperten herinde siger at det ingen hindring er for at føde normalt og min læge siger også go for it

Anmeld

7. december 2014

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar De er jo noget forskellige,  men det er vi jo også. 

Jeg har et stort ønske om,  at forsøge at føde vaginalt,  da jeg efter ks,  fik at vide,  at jeg godt kunne have født selv.  Fik vandafgang og gik med veer i 9-10 timer før vi kom på operations gangen. 

Jordemoderen sagde,  at jeg havde fået lov til at forsøge,  at føde vaginalt,  hvis jeg var nået til pressefasen,  det nåede jeg desværre ikke. 

Men ved også , at der jo er større risiko for komplikationer,  når jeg har fået et ks. 

Anmeld

8. december 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vi fik af vide af overlægen,at vi kunne blive gravide,når vi havde lyst,og at man under alle omstædigheder,ville overvåge fødslen,om der var 9 måneder imellem KS og fødslen,eller om der var flere år.

Der endte så med at være 3år mellem AKS og lillebrors fødslen,og den gik til ug,og jeg fødte på 1 time og 45 minutter,og der var aldrig antydninger af at livmoderen var påvirket. 

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Mange tak for alle jeres svar De er jo noget forskellige,  men det er vi jo også. 

Jeg har et stort ønske om,  at forsøge at føde vaginalt,  da jeg efter ks,  fik at vide,  at jeg godt kunne have født selv.  Fik vandafgang og gik med veer i 9-10 timer før vi kom på operations gangen. 

Jordemoderen sagde,  at jeg havde fået lov til at forsøge,  at føde vaginalt,  hvis jeg var nået til pressefasen,  det nåede jeg desværre ikke. 

Men ved også , at der jo er større risiko for komplikationer,  når jeg har fået et ks. 

Selfølgelig er der muligt at føde vaginalt!  Men nogen fødesteder fraråder at forsøge at føde vaginalt før der er gået 18mdr fra ks fordi arret kan risikere ikke at være stærkt nok endnu. 

Kender en der kun lige fik lov fordi det virkelig var et stort ønske - men de var ikke meget for det fordi hendes store kun ville være 17måneder til terminen med den næste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.