Eksperthjælp: Sparker drenge og piger forskelligt i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. december 2014

Charlotte Grumme

Jeg var til Md scanning sidste måned da sagde de at min moderkage ligger foran for jeg skulle mærke min lille pige til at sparke skal hun sparke hårdt kan moderkage flytte sig eller bliver den kun samme sted og er da forskel på om drenge sparker hårdt end piger eller er det det samme

Charlottes svar

Kære du
Moderkagen flytter sig som sådan ikke, den sidder jo groet ind i livmoderslimhinden. Men fordi at selve livmoderen vokser så ryger moderkagen med. Hvis du tegner en stor prik på en ballon og puster den op, så vil du også se at det sted du har tegnet, "flytter" med op, selvom det som sådan bliver på samme sted som det hele tiden har været. På samme måde skal man forstå det med at moderkagen flytter sig.
Hvis din moderkage ligger foran så skal barnet sparke noget kraftigere for at du kan mærke den, da det du mærker er ikke nerver der bliver sparket til inde i selve livmoderen, men livmoderen der på grund af spark, puffer videre til indersiden af dit maveskind.
Om drenge og piger sparker forskelligt aner jeg ikke, man kan vel også forestille sig at et temperament kan spille en rolle, eller ydre påvirkninger støj eller andet som man virke ubehageligt, som kan påvirke barnets sparken.
Mange hilsner Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.