Ondt i skambenet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
10 svar
1 synes godt om
4. december 2014

Mother-love

hej piger.

jeg er 33+2

jeg har i et par uger været øm i skambenet ikke noget voldsomt men sådan irriterende øm, ligesom hvis man trykker på et blåmærke.

men idag er det helt slemt. Har konstant ondt og bare det mindste grin eller nys gør virkelig ondt.

og det at skulle op sengen, vende mig, eller sidde for den sagskyld av for s.... Da. Det gør simpelthen så ondt.

hvad kan det være? 

Nu skal jeg have pks når jeg er 39+0 men tanken om at skulle gå sådan her i 6 uger dræber mig godt nok. Jeg er alene med min datter på 3,6 år så det er virkelig en dag der trækker tænder ud idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

2babygirls

Mother-love skriver:

hej piger.

jeg er 33+2

jeg har i et par uger været øm i skambenet ikke noget voldsomt men sådan irriterende øm, ligesom hvis man trykker på et blåmærke.

men idag er det helt slemt. Har konstant ondt og bare det mindste grin eller nys gør virkelig ondt.

og det at skulle op sengen, vende mig, eller sidde for den sagskyld av for s.... Da. Det gør simpelthen så ondt.

hvad kan det være? 

Nu skal jeg have pks når jeg er 39+0 men tanken om at skulle gå sådan her i 6 uger dræber mig godt nok. Jeg er alene med min datter på 3,6 år så det er virkelig en dag der trækker tænder ud idag

Pude mellem benene når du sover... Jeg døjede også med det, og det føles som om knoglen er flækket 

Anmeld

4. december 2014

Mother-love

2babygirls skriver:

Pude mellem benene når du sover... Jeg døjede også med det, og det føles som om knoglen er flækket 

Ja lige præcis. Men jeg har allerede en pude imellem benene når jeg sover

Anmeld

4. december 2014

Mother-love

4. december 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Det kan lyde som begyndende bækkenløsning. En fysioterapeut kan hjælpe dig og stabilisere med  manipulation og evt øvelser. Et bækkenbælte kan tage nogle af smerterne.og en jordemoder vil kunne give dig akupunktur, som smertelindring.

Rigtig meget god bedring,  held og lykke med PKS, og begge dine børn.

Anmeld

4. december 2014

Frk-Lotusblomst

Mulig symfyseløsning. Det er en form for bækkenløsning bare af symfysen/skambenet., 

Sådan som du beskriver lyder meget som mig.. 

Som at være blevet sparket 10 gange mellem benene.. 

Ved mig er det også svært at tage bukser på fx. At ligge vægten på et ben.. Vende mig i sengen, gå.. 

Anmeld

4. december 2014

Mother-love

lisbeth jess skriver:

Hej !

Det kan lyde som begyndende bækkenløsning. En fysioterapeut kan hjælpe dig og stabilisere med  manipulation og evt øvelser. Et bækkenbælte kan tage nogle af smerterne.og en jordemoder vil kunne give dig akupunktur, som smertelindring.

Rigtig meget god bedring,  held og lykke med PKS, og begge dine børn.

Åh nej håber da ikke det er en begyndende bækkenløsning. Havde intet med min datter. Jeg skal til læge i næste uge, så må jeg vidst lige vende det med hende.

Anmeld

4. december 2014

Mother-love

Frk-Lotusblomst skriver:

Mulig symfyseløsning. Det er en form for bækkenløsning bare af symfysen/skambenet., 

Sådan som du beskriver lyder meget som mig.. 

Som at være blevet sparket 10 gange mellem benene.. 

Ved mig er det også svært at tage bukser på fx. At ligge vægten på et ben.. Vende mig i sengen, gå.. 

Hvad gjorde du for at afhjælpe det?

og ja man kan nærmest ingenting uden man lige bliver mindet om at man som du skriver nærmest skulle tro at man er blevet sparket 10 gange i skridtet med sikkerhedssko på eller sådan noget. Bare det at skulle ind og ud af en bil er et mareridt. Håber det er bedre imorgen og at det bare er idag det er skidt. 

For synes godt nok ikke rigtig jeg kan overkomme at skulle gå sådan her i 6 uger mere

Anmeld

4. december 2014

morethanperfect

Jeg har det ligesom dig . Er dog bare kun i uge 20 ... 

Har 2 andre børn i forvejen , og har ikke været udsat for dette før .. Har dog også ondt i hofter og lænd .. 
Det eneste der sommetider hjælper lidt , er at ligge med en pude mellem knæene .. 

Anmeld

4. december 2014

Mother-love

morethanperfect skriver:

Jeg har det ligesom dig . Er dog bare kun i uge 20 ... 

Har 2 andre børn i forvejen , og har ikke været udsat for dette før .. Har dog også ondt i hofter og lænd .. 
Det eneste der sommetider hjælper lidt , er at ligge med en pude mellem knæene .. 

Tak for dit svar. Hvor forfærdeligt for dig. For jeg synes 6 uger er lang tid. Men for dig er det jo 20 uger mere. Puha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.