Jeg er KNUST på min søns vegne!! Vi har fra dag et hvor han startede i BH appeleret meget hårdt for han skulle skoleudsættes og følges med årg 10'erne, grundet modenhed, han er fra slut november, og alle i hans egen årgang er fra jan+feb + en der i forvejen har sat et år over... Hele året har BH sagt nej, han er fagligt og socialt stærk, det skal han ikke... Fra sommerferien og frem har de så fortalt ham og de 4 andre, at NU skal de snart være store skolebørn og starte i den store BH gruppe, vi nævnte et par gange at vi gerne ville de IKKE fyldte hans hoved med dette da vi fortsat var overbevist om han ikke nåede at modne nok... Nu er ondt så værre, i næste uge skal de rykke i den store"drenge" før skole gruppe, og vi har netop været til samtale. Testen viser, ganske som vi har kunne se, at han er fagligt og socialt stærk, men meget umoden, kan ikke imødekomme krav, igangsættes og fastholde en aktivitet, behovsudsætte osv. Så han SKAL IKKE i skole til næste år, og derfor ikke rykke med op.
Det kommer ikke som et chok for os, men vores dreng bliver KNUST nu har de sat alle de griller i hovedet på ham, og nu skal jeh så være onde mor, der knuser drømmen og fortæller vi har besluttet han først skal afsted næste år!
Øv hvor er jeg ked af det, og hvor er jeg GAL på bh over den manglende støtte ....
har i gode råd til hvad jeg kan gøre for at det bliver så skånsomt som muligt?? Igen skal jeg have i baghovedet at vi fortsat kan risikere at kommunen afviser vores og BH's ønske om udsættelse 
Anmeld