Hjælp til førtidspensionist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. december 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.. 

Jeg skriver for at se om jeg kan få nogle svar på spørgsmål som jeg har. 

Min mor er førtidspensionist grundet en masse sygdomme, bla psykiske problemer. Lige pludselig kan hun falde om og få anfald. Psykiske anfald og migræne anfald.Hun er rigtig meget syg, og bor alene da hun ikke kan klare at andre hele tiden er i nærheden af hende. Så det endte med at min far flyttede ud. 

Hver gang jeg er hos hende fortæller hun mig alt hvad hun har på hjertet en masse ting som får hende mere psykisk ned. 

Det slemme er nu st hun betaler så meget hver måned, der kommer ekstra forbrug oveni huslejen og jeg tror bare hun har brug for ekstra hjælp til hende udgifter Da det fylder så meget i hendes liv. 

Jeg tænker eller ved ikk om kommunen kan gå ind og hjælpe hende eller om man kan gøre noget ved det ? Eller hvem skal man kontakte for at høre om hun har nogle mulighed ? 

Jeg vil prøve at hjælpe så meget som muligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

Mettefpigen

I skal kontakte kommunen for at høre om hun kan få noget hjælp...

Anmeld

4. december 2014

sne190810

Hvad mener du med hun har ekstra udgifter?

Altså er det sådan så hun, fordi hun er syg, sidder og bestiller alverden på nettet, eller køber en masse i butikkerne, uden egentlig at have penge til det? 

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hvad mener du med hun har ekstra udgifter?

Altså er det sådan så hun, fordi hun er syg, sidder og bestiller alverden på nettet, eller køber en masse i butikkerne, uden egentlig at have penge til det? 

Nej ikke fordi hun er syg at hun sidder og bestiller alverdens ting på nettet ??? Det har jeg da ikk skrevet noget om. Det er mest bolig udgifter.. 

Og faktisk kan hun ikk engang finde ud af at bruge nettet eller selv bestille. Hun går ikk engang ud og handler ind selv. 

Anmeld

4. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Nej ikke fordi hun er syg at hun sidder og bestiller alverdens ting på nettet ??? Det har jeg da ikk skrevet noget om. Det er mest bolig udgifter.. 

Og faktisk kan hun ikk engang finde ud af at bruge nettet eller selv bestille. Hun går ikk engang ud og handler ind selv. 

Jeg tænker hvordan stigende udgifter mht bolig? Du skal snakke med hende og så få lov til at kontakte hendes sagsbehandler på kommunen, og få hjælp.... Men uden hendes accept kan du ingen hjælp skaffe hende 

Anmeld

4. december 2014

Ryberg

Din mor kan selvfølgelig altid gå til kommunen og høre om der er en form for hjælp hun kan få... og du kan selvfølgelig også hjælpe hende med det

Ellers er der forskellige "gratis gældsrådgivning" i landet.. visse boligforeninger har også nogle tilbud som f.eks  I Horsens kommune.

Man behøver ikke at have gæld for at spørge til råds der.. de kan bl.a. hjælpe med at skabe overblik i ens økonomi.

Jeg ved ikke konkret om det er overblik hun ønsker... eller om det er økonomisk hjælp..

Men det er det jeg plejer at vejlede borgere i

Held og lykke 

Anmeld

4. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det ville ikke være muligt for hende at finde et billigere sted at bo? Så hun havde mere luft i økonomien? 

Jeg ville helt sikkert kontakte hendes sagsbehandler på kommunen og høre hvilke tilbud de har. Måske har de tilbud til personer i hendes situation. 

Anmeld

4. december 2014

sne190810

Anonym skriver:

Nej, det var et simpelt spørgsmål jeg stillede, fordi jeg udfra det du skrev havde lidt svært ved at tyde hvad du præcist mente. Rolig nu  

Hvis hun er psykisk syg, er hun vel tilknyttet et team af en art? 

Anmeld

4. december 2014

migxher

Altså umiddelbart tænker jeg ikke at kommunen bare går ind og giver hende ekstra penge fordi hendes udgifter er for høje. Hvis det er fordi hendes udgifter er for høje kontra hendes indtægt vil de nok foreslå hende at sænke hendes udgifter, flytte i noget billigere osv. 
Men hvordan er det hendes udgifter bliver for høje? Er det fordi hun pludselig bruger for meget strøm, mere varmt vand osv. eller hvordan. ???
Man kan jo søge om enkeltydelser hos kommunen hvor det bliver vurderet individuelt, men det gælder jo ikke hvis det udelukkende er fordi man f.eks sløser med sine penge og har et højt forbrug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.