Måske et mærkeligt spørgmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
8 svar
4 synes godt om
3. december 2014

Anonym trådstarter

Eftersom min kæreste og jeg har prøvet i over 1,5 år, er jeg ved at miste troen på, at jeg en dag skal stå med en positiv test. 

Men nu tænker jeg så, hver gang vi har haft sex, så "skynder" jeg mig ud på toilettet for at tisse, og nærmest tørre det sæd væk som løber ned, er det dumt? Burde man blive liggende med benene oppe eller andre tricks?

Nogen som har nogle ideer eller erfaringer?  Er snart villig til at prøve lidt af det hvert, det er psykisk hårdt at blive ved med at teste negativ  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

Bebe89

Hmm... godt spørgsmål faktisk.Jeg gør selv det samme(altså går på wc) og har også tænkt over det. Men jeg ved ikke om det har noget at sige. Umiddelbart ville jeg sige at det ingen betydning har, men på den anden side, så giver det måske meget god mening at det kan være godt at "hjælpe" det hele lidt på vej.

for at det snart lykkes for jer i hvert fald! :-)

Anmeld

3. december 2014

got2b

Det hjælper ikke at havde benene vejret " har selv afprøvet det " og det gør ingenting, for det løber ned igen med det samme du tager benene ned igen. Det sæd som skal befrugte dit æg, " svømmer " op i dig når han kommer, du kan ingenting gøre, med at gå på wc tror jeg ikke har noget at gøre med det, for gjorde det selv da jeg ik kan ha følelsen af sæd som løber ud af en, og jeg stod da med en positiv test en måned efter jeg stoppede med det med benene (: håber du kan bruge det til det. Du kan også google det. 

Anmeld

3. december 2014

Heidi.R.

Jeg har så oplevet lige det modsatte, da jeg blev gravid med vores dejlige datter havde jeg da benene oppe i et godt stykke tid, men kan da også bare være tilfældig og heldig... 

Anmeld

3. december 2014

Princesspigen

Anonym skriver:

Eftersom min kæreste og jeg har prøvet i over 1,5 år, er jeg ved at miste troen på, at jeg en dag skal stå med en positiv test. 

Men nu tænker jeg så, hver gang vi har haft sex, så "skynder" jeg mig ud på toilettet for at tisse, og nærmest tørre det sæd væk som løber ned, er det dumt? Burde man blive liggende med benene oppe eller andre tricks?

Nogen som har nogle ideer eller erfaringer?  Er snart villig til at prøve lidt af det hvert, det er psykisk hårdt at blive ved med at teste negativ  

Der er mange ideer og skrøner.. 

Jeg har hørt at ved at tisse og tørr af bagefter er der større chance for du "presser" sæden ud og derfor ikke bliver gravid.. 

Der er os den med at ligge med bækkenet højt lig efter sex så sæden har en chance for at løbe ned til ægget.. 

Og ja mange flere.. 

Men hvis i har prøvet så længe ville jeg måske snart overveje at snakke med lægen om hvorfor det kan være der ikke sker noget det kan jo være noget galt et eller andet sted.. Ikke sikkert der er det kan være i bare er uheldige men måske værd at overveje... 

Held og lykke 

Anmeld

4. december 2014

Familie

Anonym skriver:

Det kender jeg godt, og jeg havde sammen bekymring da vi prøvede at blive gravid. Den måned hvor jeg havde benene oppe var der ingen gevinst, så droppede det da jeg ikke følte mig tilpas med at ligge sådan.

Men i 2 måneder før jeg blev gravid, tog jeg 10 dråber 3 gange dagligt af noget som hedder Fructus femina, da det skulle hjælpe med at holde på ægget. Jeg har min tanke om at det hjalp mig, men kan selvfølgelig ikke vide det. 

Den månede hvor jeg blev gravid var også den månede hvor jeg ikke orkede at glæde mig til at teste for jeg vidste at jeg ville blive skuffet endnu engang. Så jeg tror det hjalp mig at være opgivende og anvende de dråber.

Held og lykke 

Anmeld

4. december 2014

Christine

Anonym skriver:

Det er helt ligemeget hvad du gør bagefter. Det er jo ikke splattet man bliver gravid af, men cellerne og de ved hvor de skal hen. Så der er de altså på vej hen med det samme. Man kan ikke få sædcellerne til at falde ud 

Anmeld

4. december 2014

JH12

Spændende tråd.. 

Min erfaring er HELT klart at det giver gevinst med benene oppe i vejret noget tid efter.. 

4 graviditeter, 3 i første hug. 

4. graviditet var i anden cyklus, og i første Cyklus havde jeg ikke benene oppe, men gik direkte på toilet.. Anden cyklus havde jeg benene oppe og det gav gevinst 

Anmeld

4. december 2014

natashalarsen

Vi prøvede 1 år og 6 måneder.. Jeg gik gerne i bad efter sex og tisse  efter sex og det siger min læge ingen betydning har for om man kan blive gravid eller ej..Jeg blev gravid da jeg stoppede med at ønske graviditet og stoppede med at tro eller tænke på det, bang så var den der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.