Mistet eller fået stjålet min pung

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.158 visninger
8 svar
2 synes godt om
3. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har desværre mistet eller fået stjålet min pung. Har fået spærret mit hævekort, ringet til politiet, oplyst mit navn og tlf. nummer til de 2 butikker jeg var i samt lavet et opslag på Facebook i håb om at jeg bare har tabt den og at der kommer nogen med den eller ringer til mig og siger at de har fundet den. 

Men hvis den ikke dukker op skal jeg have nyt kørekort samt sygesikringskort til både min datter og jeg. Politiet sagde at jeg kan få et midlertidigt kørekort på Borgerservice. 

Nu giver jeg det lige et par dage og håber at få et opkald om at den er fundet. 

Men hvis den er stjålet hvad skal jeg så forholde mig til mht. mit cpr nummer?? Samt adresse?? Det kan de alt se på mit sygesikringskort. Er så bange for at mit cpr. nr bliver misbrugt!!

Er der ellers noget jeg har glemt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

Tranebaer

Det er desværre umuligt at få et nyt CPR-nr  Til gengæld er det forholdsvis nemt for den slags tyve, der skal bruge CPR-numre at finde dem på internettet, og derfor vil de ikke begå fysisk tyveri for at få fat i det. Højst sandsyngligt er det heldigvis (?!) bare en der vil have kontanter og smider resten ud, eller i værste tilfælde en der vil bruge kortet, men det har du jo spærret.

Rigtig ærgerligt. Held og lykke, håber du får den igen..

Anmeld

3. december 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Tranebaer skriver:

Det er desværre umuligt at få et nyt CPR-nr  Til gengæld er det forholdsvis nemt for den slags tyve, der skal bruge CPR-numre at finde dem på internettet, og derfor vil de ikke begå fysisk tyveri for at få fat i det. Højst sandsyngligt er det heldigvis (?!) bare en der vil have kontanter og smider resten ud, eller i værste tilfælde en der vil bruge kortet, men det har du jo spærret.

Rigtig ærgerligt. Held og lykke, håber du får den igen..

Havde heldigvis kun 50 kr i pungen men alt det bøvl og de penge man skal bruge for at få nyt sygesikrings kort og kørekort... Og nyt dankort får jeg først om 1-halvanden uge  Og alle mine klub kort er væk såsom til Matas, Kiwi, Fætter BR osv...

Anmeld

3. december 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Men det er skummelt at de kan se hvor jeg bor på mit sygesikringskort  Men kan de overhovedet på en eller anden måde misbruge mit cpr. nr??

Anmeld

3. december 2014

Isabella_mor

Omsorgsgiver skriver:

Men det er skummelt at de kan se hvor jeg bor på mit sygesikringskort  Men kan de overhovedet på en eller anden måde misbruge mit cpr. nr??

ja det kan man godt..

desværre..

der er en i den by jeg bor i hvor hun har fået stjålet post fra skraldespanden hvor den der har gjort det har købt telefoner tøj, legetøj osv for flere tusinde kroner. hvor det er købt over nettet ved brug af CPR nr.. det er rigtig træls for hende..  hun opdagede det ved at hun modtog regningerne. personen/tyven har jo bare bestilt pakkerne så de skulle afhentes på posthuset.. 

Anmeld

3. december 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Isabella_mor skriver:

ja det kan man godt..

desværre..

der er en i den by jeg bor i hvor hun har fået stjålet post fra skraldespanden hvor den der har gjort det har købt telefoner tøj, legetøj osv for flere tusinde kroner. hvor det er købt over nettet ved brug af CPR nr.. det er rigtig træls for hende..  hun opdagede det ved at hun modtog regningerne. personen/tyven har jo bare bestilt pakkerne så de skulle afhentes på posthuset.. 

Ej nej nej nej  Håber virkelig bare at jeg har tabt den og at der en en venlig sjæl derude der afleverer den til politiet eller kommer personligt med den til mig. 

Anmeld

3. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi har næsten lige haft kontakt med politiet vedrørende tyveri af pengepung. Politiet sagde det er meget sjældent ved fysisk tyveri at der bliver gjort brug af andet end kreditkortet (eller kontanter). 

De har ingen interesse i at bruge din addresse til noget, det ville bare gøre risikoen for at blive taget større. De udvælger jo steder ud fra faktorer, såsom tilgængelighed, sikkerhedssystem osv.. Dit CPR-nummer, tja... som sagt så er det mere online. Jeg tror godt du kan være rolig! (selvfølgelig stadig holde øje hvis der sker noget mistænksomt) Grunden til det nok mere er online er fordi ofrene ikke er klar over at deres CPR-nummer er blevet 'stjålet'. I dit tilfælde har du noteret banken, politiet m.m. 

Jeg håber der er en venlig sjæl som indbringer den! 

Anmeld

3. december 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Demosan skriver:

Vi har næsten lige haft kontakt med politiet vedrørende tyveri af pengepung. Politiet sagde det er meget sjældent ved fysisk tyveri at der bliver gjort brug af andet end kreditkortet (eller kontanter). 

De har ingen interesse i at bruge din addresse til noget, det ville bare gøre risikoen for at blive taget større. De udvælger jo steder ud fra faktorer, såsom tilgængelighed, sikkerhedssystem osv.. Dit CPR-nummer, tja... som sagt så er det mere online. Jeg tror godt du kan være rolig! (selvfølgelig stadig holde øje hvis der sker noget mistænksomt) Grunden til det nok mere er online er fordi ofrene ikke er klar over at deres CPR-nummer er blevet 'stjålet'. I dit tilfælde har du noteret banken, politiet m.m. 

Jeg håber der er en venlig sjæl som indbringer den! 

Tak for dit svar! Det beroliger mig! 

Anmeld

3. december 2014

Isabella_mor

Omsorgsgiver skriver:

Ej nej nej nej  Håber virkelig bare at jeg har tabt den og at der en en venlig sjæl derude der afleverer den til politiet eller kommer personligt med den til mig. 

Det håber jeg også for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.