Hej Lisbeth.
Jeg har en glad og aktiv pige på 14 uger, som spiser og tisser godt.
Hun får flaske og får en blanding imellem grøn/blå allomin. Hun får 2 ml laktolose om dagen og har aff. Hver dag/halvanden dag.
Hun er her i løbet af den sidste uge begyndt at gylpe meget. Hun fylder hurtigt 3-4 Stofbleer om dagen. Gylpet er meget tykt og slimet. Gylpet kan komme lige efter måltid men også flere timer efter. Hun har ellers i en lang periode ikke gylpet så meget.
Samtidigt er hendes aff. Lidt anderledes. Det lugter mere fælt og er lidt mere grønt end gult, som det normalt er. Konsistensen er ok.
Hun virker ikke utilpas eller noget og det forstyrrer ikke hendes søvn, men jeg undrer mig over hvad det kan skyldes og om jeg skal være bekymret?
Lisbeths svar
Hej !
Din lille pige gylper meget. og det er lidt slimet.
Små børn gylper, når der er for meget i maven,, det skal ikke bekymre når hun i øvrigt stortrives.
Hvis gylpet kommer i en kraftig stråle , lige efter hvert måltid og barnet ikke tager på, så er der grund til bekymring.
Sådan er det heldigvis ikke hos din lille datter.
mavemunden er ikke helt stram, derfor kan det der er for meget lukkes ud med et gylp.
Slimet kommer fra svælget.
Du kan prøve en periode kun at give en slags Allomin og se om gylp og afføringen ændres. .Du skal nok fortsætte med Laktulosen.
Når hun trives, er rolig og veltilpas, kan du nyde hende og slippe dine bekymringer.
Fortsat held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld