pædagog-praktik når man er enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.323 visninger
19 svar
2 synes godt om
2. december 2014

Ida b

Hej. Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med at være i praktik som pædagog og samtidig enlig? Bliver der taget hensyn mht. arbejdstider på praktikstedet? Vil gerne vælge socialpraktik, men det er jo tit med døgnvagter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

Tip!

Jeg er single mor og i min sidste praktik nu som pædagog.. 

Jeg har valgt praktik ud fra at jeg er alene med min søn,  så jeg er på et aktivitetscenter for udviklingehæmmede. Arbejdstiderne er mellem 7.30 og 15.30, så jeg kan selv aflevere og hente sønnike i børnehaven.. 

Du indgår i normeringer, da vi er lønnet, så du indgår i rul som alle andre. (Aften og weekend vagter) 

Husk også at din løn er væsentlig lavere end su, men du kan søge et tillæg på 1500 hver 3 md.. 

Anmeld

2. december 2014

Malene76

Vi har lige haft en studerende i et af vores afsnit, der var alene med børn og derfor ville have lagt sin vagtplan ud fra det. Det kan ikke lade sig gøre på en døgninstitution hvor der både er morgenvagter, aftenvagter og weekendvagter hvis man ikke kan møde tidligt nogle dage og blive til 21-23 andre dage. Samme studerende startede aldrig hos os, da det gik op for ham at han måtte indrette sig efter vagtplanen og ikke omvendt. 

Som anden bruger skriver, så prøv at tjekke om der er beskæftigelsestilbud du kan søge eller en specialskole for børn eller voksne. Det er mere børnevenlig tænker jeg. 

Håber du får den bedste praktik. 

Kh. Malene

Anmeld

2. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej man kan desværre ikke undgå aften/nat eller weekendvagter. Det tror jeg også der står ved de fleste institutioners praktikstedsbeskrivelser. Har du bedsteforældre eller lignende der kan hjælpe de dage du har sent fri?  

Anmeld

2. december 2014

Ida b

Børnenes far har dem hver anden weekend og en hverdag i ugen, ellers er der ikke så meget hjælp at hente andre steder fra, desværre. Så er det bare om, at være heldig, at få tildelt et værested eller aktivitetstilbud, ved i om dem der deler praktikpladser ud tager hensyn til om man er enlig?

Anmeld

2. december 2014

esioul

Ida b skriver:

Børnenes far har dem hver anden weekend og en hverdag i ugen, ellers er der ikke så meget hjælp at hente andre steder fra, desværre. Så er det bare om, at være heldig, at få tildelt et værested eller aktivitetstilbud, ved i om dem der deler praktikpladser ud tager hensyn til om man er enlig?

I min klasse tog vi ikke hensyn, da vi har søgt ind på lige fod. 

Tror det er op til klassen om der skal tages hensyn. sådan var det hos os. 

Anmeld

2. december 2014

Ida b skriver:

Det gør de heller ikke - desværre. Det foregår via lodtrækning. Du har x antal ønsker og så trækkes der lod pr. indtitution mellem alle som har ønsket det pågældende sted. Så man kan også ende med slet ikke at få sit ønske, for der er rift om specialpladserne. 

Anmeld

2. december 2014

esioul skriver:

I min klasse tog vi ikke hensyn, da vi har søgt ind på lige fod. 

Tror det er op til klassen om der skal tages hensyn. sådan var det hos os. 

Søgte i pr. klasse? Hvordan foregik det? Her var det lodtrækning blandt hele årgangen

Anmeld

2. december 2014

esioul

mor:) skriver:

Søgte i pr. klasse? Hvordan foregik det? Her var det lodtrækning blandt hele årgangen

Hver klasse fik en liste med pladser der skal fordeles (kun passende antal pladser). Og så måtte vi ønske 3 ligestillede pladser, men ikke alle fik en af de 3. 

Anmeld

2. december 2014

Tip!

Ida b skriver:

Har du ikke 5 ønsker til praktik? 

Jeg skrev 5 på, hvor mine arbejdstider passede til min søns institution, så jeg selv kan hente og bringe.. 

Du vil stå i samme problem, når du er udannet, og skal søge Jobs... 

Jeg søger kun job indenfor skole, specialeskole, børnehaver osv mens min søn har den alder han han. 

Når han bliver ældre, så kan jeg begynde at søge arbejde indenfor handicap området, med døgn og weekend vagter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.