Lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. december 2014

Cillepop

Hej  jeg har idag været hos lægen, til en lille snak om forløbet. Jeg har selv regnet mig frem til at jeg er 5+0 idag, da jeg havde første dag i mens den 22/10 pg har en cyklus på 34 dage. Hun gik dog ikke rigtig op cyklus længden og mente derfor at jeg er 5+5. Er det ikke mærkeligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

stm2812

Cillepop skriver:

Hej  jeg har idag været hos lægen, til en lille snak om forløbet. Jeg har selv regnet mig frem til at jeg er 5+0 idag, da jeg havde første dag i mens den 22/10 pg har en cyklus på 34 dage. Hun gik dog ikke rigtig op cyklus længden og mente derfor at jeg er 5+5. Er det ikke mærkeligt?

Tror de fleste læger bare regner ud fra en normal cykluslængde på 28 dage. Min cyklus svingede mellem 29-48 dage men jeg vidste hvornår jeg havde haft æl, men det var de egentlig også 'ligeglade' med. 

Men når du kommer til nf scanningen så får du jo din endelige termin. 

og stort tillykke med graviditeten

Anmeld

2. december 2014

Cillepop

stm2812 skriver:

Tror de fleste læger bare regner ud fra en normal cykluslængde på 28 dage. Min cyklus svingede mellem 29-48 dage men jeg vidste hvornår jeg havde haft æl, men det var de egentlig også 'ligeglade' med. 

Men når du kommer til nf scanningen så får du jo din endelige termin. 

og stort tillykke med graviditeten

Tak for det

Det er jo bare helt skørt at de er "ligeglade", når hun siger når du er så langt skal du ha jern, når du er så lang skal du bestille tid til blodprøve! Så er jeg jo længere i hendes beregninger! 

Anmeld

2. december 2014

got2b

Min læge var ikke ligeglad, spurgte om min mens kom på samme dato som de andre måneder og om jeg ved hvor lang den var, da jeg faktisk var en måned henne da jeg var hos lægen, da jeg altid får min mens D 28 hver måned, men synes da du skal beregne din termin på en side som hedder " wwwgravid.dk den bruger jeg. (:

Anmeld

2. december 2014

Familie

Da jeg var ved lægen d. 27/11 og der sagde hun at jeg var 5+3 den dag. Jeg havde sidste mens første dag d. 21/10. 

Min læge ville heller ikke bruge cykluslængeden eller ÆL dag til noget.

Men tillykke med graviditeten under alle omstændigheder 

Anmeld

2. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tillykke med graviditeten. Lægen er forrygende ligeglad med hvor lang din cyklus er, på grund af at til nakkefoldsscanningen betegner de hvor langt du er. Den termin bruger de. Så derfor er det lidt ligemeget. Men gå selv efter din egen beregning mht jern. Så start de 5 dage før. Det er iøvrigt heller ikke stor forskel.

Anmeld

2. december 2014

stm2812

Cillepop skriver:

Tak for det

Det er jo bare helt skørt at de er "ligeglade", når hun siger når du er så langt skal du ha jern, når du er så lang skal du bestille tid til blodprøve! Så er jeg jo længere i hendes beregninger! 

Ja det irriterede også mig meget. Også fordi når de så nævner ens termin, så tænker man 'nej det passer ikke. Det er ikke min termin!!!'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.