Sovs til frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2014

Stjerneskud84

Flødekartofler bruger vi, når brun sovs bliver for meget.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

bøllen

betski skriver:

Jeg er ikke så vild med den alm. brun sovs man laver til frikadeller, så søger noget inspiration. Kom gerne med jeres bedste alternativ til den brune sovs :-)

(Nogle gange har vi lavet grønærter til, men det har jeg heller ikke lige lyst til i dag ;-)

Jeg laver gerne stuvet hvidkål til

Anmeld

2. december 2014

Bak

betski skriver:

Jeg er ikke så vild med den alm. brun sovs man laver til frikadeller, så søger noget inspiration. Kom gerne med jeres bedste alternativ til den brune sovs :-)

(Nogle gange har vi lavet grønærter til, men det har jeg heller ikke lige lyst til i dag ;-)

Hvad med at lave en gang ratatouille (altså forskellige grøntsager i en slags tomatsovs). Det er ikke sovs, men kan sagtens spises sammen med frikadeller og kartofler

Anmeld

2. december 2014

anonym37

betski skriver:

Du kan riste silketynde skiver champignon, riste dem godt med salt og peber og så komme fløde i panden og lade det blive sovse aktig, det får vi ik tit men det smager som englene synger

Anmeld

2. december 2014

BinaMor

stuved hvidkål, beanaise, brun sovs eller smør sovs får vi til

Anmeld

3. december 2014

Mettefpigen

Hvid sauce, persille sauce, bearnaise sauce, flødekartofler, stuvet hvidkål får vi til ( når det ikk er brun sauce) 

Anmeld

3. december 2014

Frk_Louise

Vi plejer også at få kartofler og brun sovs til eller stuvet hvidkål.. Men nogle gange laver vi pasta og tomatsovs til 

Anmeld

3. december 2014

betski

Bak skriver:

Hvad med at lave en gang ratatouille (altså forskellige grøntsager i en slags tomatsovs). Det er ikke sovs, men kan sagtens spises sammen med frikadeller og kartofler

Godt forslag, men så skal datteren og jeg være alene hjemme Manden kan nemlig ikke lide tomat

Anmeld

3. december 2014

Lukas&Liam<3

Stuvet hvidkål, stuvet blomkål, stuvet ærter og gulerødder, persille sovs eller smør sovs 

Anmeld

3. december 2014

FruStolpe

Vi får som regl fløekartoffler eller stuvet makaroni til frikadeller.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.