Når barnet pludselig kan noget nyt :

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

298 visninger
6 svar
6 synes godt om
2. december 2014

Troldemommi

Jeg elsker at opleve de sejre sammen med mine børn de får, når de pludseligt opdager de kan noget som de ikke plejer at kunne.

kender i den følelse? 

En stolthed der lyser ud af deres små glade ansigter 

Jeg oplevede det sidst her til morgen, efter at have øvet sig en del gange lykkedes det endelig for Johanne at lyne sin jakke selv, hun blev så glad, hun kunne næsten ikke vente med at komme i børnehave så hun kunne fortælle om det 

hun har kun gået i børnehave i 14 dage og på den korte tid, kan jeg se hun også er blevet meget bedre til at tage tøj af og på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvor er hun god!!!! 

Min har gået i bhv i 3mdr nu, og jeg synes virkelig det er op ad bakke med det tøj der. Han er konstant opgivende fra start og der går totalt kluddedukke i den :-S det er som om han slet ikke har gejst til at prøve selv, ligemeget hvor meget jeg forsikre ham om at jeg er der til at hjælpe hvis det er svært. 

Får faktisk lidt dårlig samvittighed overfor pædagogerne for det tager jo meget af deres tid hvis der er mange børn der ikke kan noget selv  det må være virkelig træls. 

Anmeld

2. december 2014

Troldemommi

Mor11 skriver:

Hvor er hun god!!!! 

Min har gået i bhv i 3mdr nu, og jeg synes virkelig det er op ad bakke med det tøj der. Han er konstant opgivende fra start og der går totalt kluddedukke i den :-S det er som om han slet ikke har gejst til at prøve selv, ligemeget hvor meget jeg forsikre ham om at jeg er der til at hjælpe hvis det er svært. 

Får faktisk lidt dårlig samvittighed overfor pædagogerne for det tager jo meget af deres tid hvis der er mange børn der ikke kan noget selv  det må være virkelig træls. 

Tak 

Så er der sikkert områder han er længere fremme end Johanne er

vi kæmper med den der ble, den er hun ikke glad for at skulle af med, så pt går hun med ble, vi holder pause, og så prøver vi igen i juleferien 

Monica 

Anmeld

2. december 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Min dreng kunne imorgen nå lyset på toilettet, han mente det var fordi han havde spist tranebær så han var vokset

Anmeld

2. december 2014

Troldemommi

Roselil skriver:

Min dreng kunne imorgen nå lyset på toilettet, han mente det var fordi han havde spist tranebær så han var vokset

Hvor godt, Johanne er også vild med at blive målt, hun tror hun vokser fra dag til dag 

Monica 

Anmeld

2. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Troldemommi skriver:

Tak 

Så er der sikkert områder han er længere fremme end Johanne er

vi kæmper med den der ble, den er hun ikke glad for at skulle af med, så pt går hun med ble, vi holder pause, og så prøver vi igen i juleferien 

Monica 

Høhø, også blebarn her han er dog blevet god til at styre tissemekanismen og kan gå længe uden ble/med tør ble og så tisse når han kommer på toilet. Men han vil altid have den på igen hvis han skal lave stort.. 

Jeg synes sgu det er svært at lære dem at blive mere selvstændige, for hvis de sætter sig helt vildt meget imod, så er der jo ikke rigtig noget at gøre. Man kan jo ikke tvinge dem til at lære at blive blefri eller tage tøj af og på selv 

Anmeld

2. december 2014

Troldemommi

Mor11 skriver:

Høhø, også blebarn her han er dog blevet god til at styre tissemekanismen og kan gå længe uden ble/med tør ble og så tisse når han kommer på toilet. Men han vil altid have den på igen hvis han skal lave stort.. 

Jeg synes sgu det er svært at lære dem at blive mere selvstændige, for hvis de sætter sig helt vildt meget imod, så er der jo ikke rigtig noget at gøre. Man kan jo ikke tvinge dem til at lære at blive blefri eller tage tøj af og på selv 

Du har vist også en lille stædig rad ligesom mig 

Tror snart jeg bliver gråhåret 

Monica 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.