Eksperthjælp: 3 måneder meget luft i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
0 svar
0 synes godt om
2. december 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg har en dejlig og glad dreng pp 3 måneder, der i det store hele trives rigtig godt. Han har dog ofte luft i maven og jeg ved ikke hvorfor. Hav skriger ikke og har tilsyneladende ikke sleb mavepine, men han er lidt anspændt og kan virke ret anstrengt, når luften skal ud.
Jeg ammer ham og han får udelukkende min mælk.
Jeg synes ikke at jeg spiser særlig stærk mad og har ikke selv problemer. Netop fordi at han har døjet med det, tænker jeg ret meget over min mad. Han har ikke så ofte afføring (måske et par gange om ugen), men det ser helt normalt ud og han virker som sagt ikke til at have ondt,
Det sidste døgn, siden vi kon hjem fra svømning, har luften været særlig slem og han har været urolig.kan klorvandet have påvirket hans mave? Og er det i det hele tager noget jeg skal bekymre mig om eller gøre noget ved?
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Victoria.

Lisbeths svar

Hej Viktoria!
Du har en dejlig dreng som trives fint på din mælk,
Han sluger noget luft under måltidet og det er der mange babyer der gør. Har han godt fat om brystvorten når han sutter ?

Du kan hjælpe ham lidt ved at lade ham hvile tungt på din skulder efter måltidet. Derved presses maven sammen og luften kommer ud.

Du kan cykle med hans ben. Det vigtigste er han ikke er forpint og luften kommer jo ud.

Luften kommer ud og det er helt normalt.

Jeg tror ikke din mad betyder noget for hans luft i maven. Du har selvfølgelig erfaringen .om han reagerer på det ,du spiser.

Afføringen er helt normal for et brystbarn.

Klorvand i maven kan give lidt gener. læg ham på siden når I har svømmet .og du er ved ham.

Håber dette giver lidt ro.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.